ΚΟΣΜΟΣ

Ανθρώπινο χέρι, και όχι εξωγήινο, πίσω από την «εξαφάνιση» του μονόλιθου στη Γιούτα

Ανθρώπινο χέρι, και όχι εξωγήινο, πίσω από την «εξαφάνιση» του μονόλιθου στη Γιούτα
Utah Department of Public Safety via AP, File

Αν και έμεινε για λίγο, έκανε αίσθηση. Ο μεταλλικός μονόλιθος που βρέθηκε μυστηριωδώς σε μια απομακρυσμένη περιοχή στην έρημο της Γιούτα στις 18 Νοεμβρίου, εξαφανίστηκε δέκα μόλις ημέρες μετά τον εντοπισμό του εξάπτοντας τη φαντασία πολλών. 

Το γραφείο του Σερίφη της Κομητείας Σαν Χουάν ανακοίνωσε αρχικά ότι αρνείται να διερευνήσει την υπόθεση καθώς δεν έχει προηγηθεί καταγγελία για απώλεια περιουσίας.

Για να επιτείνει τον ισχυρισμό του, ανέβασε στην ιστοσελίδα του μια αφίσα – παρωδία αναζήτησης καταζητούμενων, εμφανίζοντας ως ύποπτους για την εξαφάνιση εννέα μορφές εξωγήινων.

Ωστόσο, μέχρι το βράδυ της Δευτέρας, το γραφείο άλλαξε άποψη και ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προχωρήσει σε έρευνα από κοινού με το ομοσπονδιακό γραφείο Διαχείρισης Γης.

Ένας φωτορεπόρτερ, ο Ρος Μπέρναρντς ήταν αυτός που προχώρησε σε αποκαλύψεις μέσω Instagram. O 34χρονος Μπέρναρντς είχε πάει για να επισκεφτεί τον μονόλιθο την Παρασκευή το βράδυ όταν, όπως γράφει, τέσσερις άνδρες εμφανίστηκαν από το πουθενά. Ο Μπέρναρντς είχε κάνει ένα οδικό ταξίδι έξι ωρών προκειμένου να δει την κατασκευή και να τραβήξει φωτογραφίες.

Χρησιμοποιώντας ειδικό φωτισμό που είχε ενσωματώσει σε ένα drone, τράβηξε μία σειρά από λαμπερές, φεγγαρόφωτες εικόνες στις οποίες ο μονόλιθος λάμπει δίπλα στους κόκκινους βράχους και το βαθύ μπλε του νυχτερινού ουρανού.

https://www.instagram.com/p/CIOOkwMBkAS

Ξαφνικά, γύρω στις 9 το βράδυ, τέσσερις άνθρωποι κατέφτασαν με τις φωνές τους να αντηχούν στο απομονωμένο φαράγγι.

Δουλεύοντας ανά δύο και απόλυτα αποφασισμένοι, άρχισαν να φέρουν χτυπήματα στον μονόλιθο, ο οποίος άρχισε να κλίνει προς το έδαφος. Τότε τον ώθησαν προς την αντίθετη κατεύθυνση προσπαθώντας να τον ξεριζώσουν.

«Γι’ αυτόν τον λόγο δεν αφήνεις σκουπίδια στην έρημο», είπε ο ένας από τους άνδρες, υποδηλώνοντας ότι έβλεπε τον μονόλιθο ως έναν ρύπο για το τοπίο, σύμφωνα πάντα με την περιγραφή του φωτογράφου.

Ο μονόλιθος έπεσε με όλον του τον όγκο στο έδαφος. Οι άνδρες το έσπασαν σε μικρότερα κομμάτια και τον μετέφεραν με ένα καρότσι.

Καθώς απομάκρυναν τα κομμάτια, ένας από τους άνδρες είπε: «Μην αφήσετε κανένα ίχνος», αναφέρει το Μπέρναρντας στην τηλεφωνική του συνέντευξη με δημοσιογράφο των New York Times.

Δεν φωτογράφισε τους άνδρες που κατέβασαν το γλυπτό λέγοντας ότι «δεν ήθελα να ξεκινήσει μια αντιπαράθεση βγάζοντας τη μηχανή μου στα πρόσωπά τους –ειδικά τη στιγμή που συμφωνούσα με αυτό που έκαναν».

Ωστόσο ένας φίλος που τον συνόδεψε στο ταξίδι ο Μάικλ Τζέιμς Νιούλαντς, ένας 38χρονος άνδρας από το Ντένβερ, τράβηξε βιαστικά μερικές φωτογραφίες με το κινητό του.

monolithos.jpg

«Πρέπει να χρειάστηκαν 10 με 15 λεπτά το πολύ για να αφαιρέσουν τον μονόλιθο», είπε στους New York Times. «Δεν ξέραμε ποιοι ήταν και δεν επρόκειτο να κάνουν το παραμικρό για να τους εμποδίσουμε». «Απλώς πήγαν εκεί να εκτελέσουν αυτό που φαινόταν να το θεωρούσαν ως ‘αποστολή’ τους», προσθέτει.

Οι φωτογραφίες, αν και θολές, είναι συναρπαστικές. Απεικονίζουν άνδρες να εργάζονται υπό την κάλυψη του σκοταδιού, φορώντας γάντια όχι όμως με καλυμμένα τα πρόσωπά τους και να στέκονται δίπλα στον πεσμένο μονόλιθο. Οι απεικονίσεις επιτρέπουν να δούμε τα εκτεθειμένα «σωθικά» του μονόλιθου. Πρόκειται για κοίλη δομή εξοπλισμένη με κόντρα πλακέ.

Μπορούμε να δούμε τα εκτεθειμένα του εσωτερικά. Αποδεικνύεται κοίλη δομή με οπλισμό από κόντρα πλακέ.

Οι φωτογραφίες αυτές είναι οι μόνες γνωστές γύρω από τον τρόπο αφαίρεσης της δομής. Και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι οι άνθρωποι που απεικονίζονται είναι οι ίδιοι με εκείνους που την τοποθέτησαν αρχικά.

Την Τρίτη, ο Άντι Λ. Λιούις, ένας επαγγελματίας αθλητής από την Γιούτα ανέλαβε την ευθύνη, μαζί με την ομάδα του για την αφαίρεση της κατασκευής, μέσω ενός βίντεο στη σελίδα του στο Facebook. Πρόκειται για έναν 34χρονο επαγγελματία άλτη, ο οποίος το 2012 συμμετείχε στην εντυπωσιακή εμφάνιση της Μαντόνα στο ημίχρονο του Super Bowl.

Το βίντεό του, διάρκειας μόλις μισού λεπτού δείχνει τον μονόλιθο να βρίσκεται σε ένα καρότσι, καθώς κάποιος το βγάζει γρήγορα έξω από το πάρκο. «Η ασφαλής λέξη ‘τρέξε’», λέει ένας άντρας, καθώς ο προβολέας του φωτίζει το πεσμένο γλυπτό.

Ένας φίλος του, ο Σίλβαν Κρίστενσεν, ο οποίος πήρε μέρος στην καθαίρεση του αγάλματος, μέσω μιας γραπτής δήλωσης στους New York Times εξήγησε ότι η ομάδα αποφάσισε να καταστρέψει το γλυπτό προκειμένου να προστατέψει την περιοχή όχι μόνο από την εισβολή μιας μεταλλικής κατασκευής αλλά και από τους πολλούς «προσκυνητές» που είχαν αρχίσει να καταφθάνουν για να τη δουν.

«Αυτή η γη δεν είναι έτοιμη για μια τέτοια πληθυσμιακή αλλαγή», έγραψαν προσθέτοντας ότι το κοινό πρέπει να εκπαιδευτεί για τη σωστή χρήση και διαχείρισης ης γης.

Αρχικά, ο μονόλιθος συνδέθηκε με τον Τζον ΜακΚράκεν, έναν καλλιτέχνη γεννημένο στην Καλιφόρνια που πέθανε το 2011 και είχε μια προτίμηση για επιστημονική φαντασία. Ο David Zwirner, έμπορος τέχνης της Νέας Υόρκης, ο οποίος εκπροσωπεί τα έργα του καλλιτέχνη και πρώτος αναγνώρισε τον μονόλιθο ως αυθεντικό ΜακΚράκεν, δήλωσε πριν από λίγες ημέρες ότι αφού μελέτησε φωτογραφίες του, δεν είχε πλέον ιδέα ποιος βρίσκεται από πίσω.

Κι ενώ το μυστήριο της προέλευσής του παραμένει άλυτο, ένας άλλος μονόλιθος που εμφανίστηκε στη Ρουμανία, το επιτείνει.

Εν μέσω πανδημίας και αβεβαιότητας, το μυστήριο του μονόλιθου προκάλεσε το ενδιαφέρον μίας ολόκληρης χώρας για να επεκταθεί στη συνέχεια στον πλανήτη. Θα παραμείνει άραγε το ίδιο συναρπαστική ως ιστορία, αν μάθουμε ποτέ ποιος κρύβεται από πίσω;

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ





ΔΗΜΟΦΙΛΗ