ΤΑ ΔΥΟ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΚΟΣΜΟΣ

Ναύαρχος Φουντουλάκης στο CNN Greece: «Ελάχιστες οι ελπίδες, νεκροί όλοι στο υποβρύχιο»

Ναύαρχος Φουντουλάκης στο CNN Greece: «Ελάχιστες οι ελπίδες, νεκροί όλοι στο υποβρύχιο»
OceanGate Expeditions via AP

Ελάχιστες είναι οι ελπίδες για να βρεθούν επιζώντες στο υποβρύχιο που καταδύθηκε στον Τιτανικό και κάτα πάσα πιθανότητα όλοι οι επιβαίνοντες είναι νεκροί. Αυτό εξηγεί μιλώντας στο CNN Greece o έμπειρος Ναύαρχος Ε.Α. Ραδάμανθυς Φουντουλάκης. 

Ο κ. Φουντουλάκης αναλύει τις πιθανότητες για το αν τα αμερικανικά και καναδικά σωστικά συνεργεία έχουν ελπίδες να βρουν το υποβρύχιο της OceanGate Expeditions και εξηγεί τους λόγους γιατί χάθηκε από τα sonar της Ακτοφυλακής.

«Το συγκεκριμένο βαθυσκάφος είναι καινοτόμο και αντέχει να κατέβει στα 10.000 μέτρα. Δεν διαθέτει όλα τα συστήματα που μπορεί να έχει ένα καταδυόμενο όχημα ή βαθυσκάφος. Υπάρχουν ερωτήματα με την επικοινωνία και τον τρόπο που χάθηκε. Η εταιρία δηλώνει ότι χάθηκε μετά από 1 ώρα και 44 λεπτά που αυτό δίνει ένα status που δεν ξεκαθαρίζει τα συνολικά data, δηλαδή βάθος, ταχύτητα, εκτιμώμενη θέση. Στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχουν υπόγεια ρεύματα, είναι εκείνο που έρχεται απο τη Φλόριντα. Σε αυτή την περίπτωση, αν υπήρξε ένα ρεύμα 1,5 - 2 κόμβων, τότε παρέσυρε το βαθυσκάφος σε σημείο που δεν μπορούν να το βρούν τα sonar της Ακτοφυλακής και των καταδυτικών συνεργείων. Το ερώτημα που παραμένει είναι ότι δεν μας έχει πει η εταιρία για το αν χάθηκε η επικοινωνία όταν το σκάφος βρέθηκε στον βυθό ή όχι».

Στο ερώτημα για το αν υπάρχει safe mode σε τέτοιου είδους σκαφών ο κ. Φουντουλάκης απάντησε: «Το μοναδικό safe mode που έχει το σκάφος είναι μία δυνατότητα χειροκίνητης απόρριψης βαρών για να γίνει ελαφρύτερο, προκειμένου να βγει στην επιφάνεια. Δεν έχει όμως θυρίδα διαφυγής για λόγους κατασκευής, επειδή είναι φτιαγμένο από χάλυβα. Αυτό λειτουργεί σαν «βαρέλι». Αν βγει στην επιφάνεια δεν μπορεί να ανοίξει η πόρτα. Ούτε έχει τη δυνατότητα να ρίξει καπνογόνα για να το δει η Ακτοφυλακή. Ουσιαστικά «καίει» το δικό του οξυγόνο που υπάρχει μέσα».

Ο Ναύαρχος Ε.Α. εξήγησε και τον τρόπο λειτουργία τους βαθυσκάφους: «Το συγκεκριμένο καταδυόμενο κινείται με μία εξέδρα, η οποία του δίνει τη δυνατότητα να κατέβει στον βυθό και να κινηθεί σε τρεις άξονες. Με αυτή την εξέδρα καταδύεται και με αυτή επανέρχεται στην επιφάνεια. Φυσικά είναι λάθος ότι το βαθυσκάφος έχει άσπρο χρώμα γιατί μπερδεύεται με το χρώμα των κυμάτων, θα έπρεπε να έχει κίτρινο χρώμα ή να έχει το χρώμα που έχουν τα σωσίβια, προκειμένου να εντοπιστεί από τις αμερικανικές και τις καναδικές Ακτοφυλακές, οι οποίες είναι και από τις καλύτερες του κόσμου».

Μιλώντας για τα πιθανά σενάρια δήλωσε: «Μία πιθανότητα είναι να έχει φτάσει κάτω και να έχει κολλήσει σε σημείο που βρίσκεται το ναυάγιο. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχει κολλήσει σκάφος στην προπέλα του Τιτανικού και με καλούς χειρισμούς κατάφερε να ξεκολλήσει και να φύγει. Τώρα, αν κατέβηκε στον βυθό και κόλλησε σε κάποιο κατάρτι, σε κάποιο σύρμα που έχει φύγει από το ναυάγιο, μπήκαν σε μία τρύπα στο κέλυφος του Τιτανικού και κόλλησαν, τότε τα πράγματα είναι δύσκολα. Κι αυτό γιατί όλα αυτά τα sonar που όλες αυτές τις μέρες σαρώνουν τον βυθό, που έχουν σχηματίσει ανάγλυφο τοπικού, θα πρέπει να το είχαν εντοπίσει.

Το ότι δεν το έχουν βρει ακόμη, αυτό σημαίνει δύο πράγματα: Πρώτον, ότι έχει κολλήσει κάπου μέσα στο κέλυφος του Τιτανικού και δεύτερον ότι διαλύθηκε σε κομμάτια. Γιατί σε τέτοια βάθη δεν έχουμε τρύπες και διαρροές. Αν γίνει κάτι τέτοιο στο σκάφος δεν μένει τίποτα. Oι ελπίδες είναι ελάχιστες, πιθανότατα όλοι όσοι βρίσκονται μέσα είναι νεκροί».

Σε ό, τι αφορά τους ήχους που ακούστηκαν από τον βυθό, κατά τη διάρκεια των ερευνών, τόνισε: «Σύμφωνα με όσα γράφουν τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, αυτοί οι ήχοι είχαν διάλλειμμα 30 λεπτών και ξανακούστηκαν πάλι μετά από τέσσερις ώρες. Αυτό δείχνει μία λογικότητα, δεν φαίνεται να είναι ήχοι τυχαίοι. Αλλά από την άλλη με τόσο προηγμένα συστήματα που βρίσκονται από πάνω από το σημείο που ακούγονταν οι ήχοι δύσκολα δεν θα μπορούσαν τα συνεργεία να βρουν το βαθυσκάφος. Θεωρώ ότι η πληροφορία με τους ήχους είναι ψεύτικη, κι αυτό γι' αυτό θέλουν να δώσουν ελπίδες στις οικογένειες του πληρώματος του σκάφους. Και μην ξεχνάμε ότι αυτοί που οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα είναι βαθύπλουτοι και σίγουρα οι Αρχές θέλουν να δώσουν στους συγγενείς την εικόνα ότι δεν εγκαταλείπουν τις προσπάθειες. Κι αυτό το λέω γιατί έχουν δει πολλά τα μάτια μου».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ