Ο κομήτης Nishimura που ανακαλύφθηκε πρόσφατα θα περάσει κοντά από τη Γη

Ο κομήτης Nishimura ολοκληρώνει μία τροχιά περίπου κάθε 430 έως 440 χρόνια, που σημαίνει ότι η τελευταία φορά που πέρασε κοντά στον Ήλιο (και θα μπορούσε να πλησιάσει τη Γη) ήταν γύρω στο έτος 1590. photo: EarthSky

Ο κομήτης θα κάνει την πλησιέστερη προσέγγισή του στη Γη την Τρίτη, σε απόσταση 78 εκατομμυρίων μιλίων.

Ένας κομήτης που ανακαλύφθηκε πρόσφατα θα είναι ορατός κατά καιρούς καθώς θα πετά δίπλα από τη Γη την επόμενη εβδομάδα. Αλλά για να τον εντοπίσετε θα χρειαστεί λίγη τεχνογνωσία.

Ο Ιάπωνας διαστημικός φωτογράφος Hideo Nishimura παρατήρησε για πρώτη φορά τον κομήτη Nishimura στις αρχές Αυγούστου καθώς έπαιρνε εικόνες του νυχτερινού ουρανού, σύμφωνα με το EarthSky.

Από τότε, το ουράνιο αντικείμενο έχει αυξηθεί σε φωτεινότητα καθώς ταξιδεύει μέσω του εσωτερικού ηλιακού συστήματος σε μια τροχιά γύρω από τον ήλιο.

Ο κομήτης θα κάνει την πλησιέστερη προσέγγισή του στη Γη την Τρίτη, σε απόσταση 78 εκατομμυρίων μιλίων (125 εκατομμυρίων χιλιομέτρων), πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι δυνητικά ορατός τις επόμενες πέντε ημέρες.

Θα πλησιάσει πολύ πιο κοντά στον ήλιο, περνώντας σε απόσταση 21 εκατομμυρίων μιλίων (σχεδόν 34 εκατομμύρια χιλιόμετρα) από το άστρο στις 17 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τον Alan Hale, του επιστήμονα που ανακάλυψε τον κομήτη Hale-Bopp, ιδρυτή και πρόεδρο του Earthrise Institute.

Ο κομήτης Nishimura ολοκληρώνει μία τροχιά περίπου κάθε 430 έως 440 χρόνια, «που σημαίνει ότι η τελευταία φορά που πέρασε κοντά στον Ήλιο (και θα μπορούσε να πλησιάσει τη Γη) ήταν γύρω στο έτος 1590, πριν από την εφεύρεση του τηλεσκοπίου», δήλωσε ο Δρ. Paul Chodas. «Δεν ξέρουμε αν ήταν αρκετά φωτεινό για να το δει κανείς με γυμνό μάτι τότε».

Κανένα βίντεο που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού πλαισίου δεν φαίνεται να αντιστοιχεί στον Nishimura, αλλά θα έπρεπε να είναι πολύ φωτεινό για να φανεί, είπε ο Hale.

Ο κομήτης είναι ελάχιστα φωτεινός ώστε να είναι ορατός από τη Γη λόγω απόστασης και θα κινείται κοντά στον ορίζοντα, επομένως τα κιάλια είναι ο καλύτερος τρόπος για να τον δούμε, είπε ο Chodas. Και οι σκοτεινοί ουρανοί μακριά από τα φώτα της πόλης παρέχουν βέλτιστη θέαση.

Το Sky and Telescope έχει μοιραστεί χάρτες που μπορούν να βοηθήσουν τους θεατές του ουρανού να εντοπίσουν τον κομήτη.

Εάν προσπαθείτε να διακρίνετε τον κομήτη από άλλα αντικείμενα στον νυχτερινό ουρανό, να έχετε κατά νου ότι η ουρά του κομήτη θα δείχνει πάντα μακριά από τον ήλιο επειδή το φως του ήλιου πιέζει συνεχώς τα λεπτά σωματίδια σκόνης, δήλωσε ο Dave Schleicher, αστρονόμος στο Παρατηρητήριο Lowell. στην Αριζόνα.

Location-of-Comet-P1-on-09102023-45-minutes-before-sunrise-e1692240132619.jpg
Θα πλησιάσει πολύ πιο κοντά στον ήλιο, περνώντας σε απόσταση 21 εκατομμυρίων μιλίων (σχεδόν 34 εκατομμύρια χιλιόμετρα) από το άστρο στις 17 Σεπτεμβρίου.

Αν χάσετε την ευκαιρία να δείτε τον κομήτη Nishimura, υπάρχουν αρκετοί κομήτες που αναμένεται να εμφανιστούν στον νυχτερινό ουρανό τους επόμενους 16 μήνες, είπε ο Hale.

Ο κομήτης Pons-Brooks θα είναι πιο κοντά στον ήλιο τον Απρίλιο και θα πρέπει να είναι αμυδρά ορατός με γυμνό μάτι στον βραδινό ουρανό για περίπου ένα μήνα πριν από τότε, είπε. Τον Ιούνιο, ο κομήτης Olbers θα πλησιάσει από κοντά τον ήλιο και μπορεί να γίνει ορατός με κιάλια. Και ο κομήτης Tsuchinshan-ATLAS, που ανακαλύφθηκε τον Ιανουάριο, θα είναι πιο κοντά στον ήλιο στα τέλη Σεπτεμβρίου 2024 και θα αιωρείται δίπλα στη Γη στα μέσα Οκτωβρίου 2024, με τη δυνατότητα να γίνει πολύ φωτεινός.

Newly discovered Comet Nishimura will soon swing by Earth