Αποκάλυψη της NASA: Νερό και γαλάζιος ουρανός στον Πλούτωνα

Οι πρώτες φωτογραφίες από το διαστημόπλοιο New Horizon (Νέοι Ορίζοντες) αποτυπώνουν γαλάζιο ουρανό κάτω από ατμόσφαιρα, ενώ δείχνουν και νερό όχι όμως μπλε αλλά κόκκινο.

Σε μία ανακοίνωση για την οποία είχεη δημιουργηθεί προσμονή, η αμερικανική υπηρεσία του διαστήματος γνωστοποίησε ότι ανακάλυψε τα πρώτα πράγματα που λάμπουν μέσα στο σκοτάδι του διαστήματος, το κόκκινο παγωμένο νερό και το γαλάζιο ουρανό του Πλούτωνα.

Η ανακάλυψη έχει εξιτάρει τους επιστήμονες αφού είναι πλέον πολύ πιθανό να υπάρχει ζωή κάτω από την επιφάνεια ή ακόμα και ολόκληρο σύστημα με έμβια όντα.

Πάντως, αυτή τη στιγμή, οι επιστήμονες δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί το νερό έχει αυτό το χρώμα.

Η ανακοίνωση έρχεται μετά από μέρες σεναρίων και φημολογιών, σύμφωνα με τις οποίες η NASA θα ανακοίνωνε πως υπάρχουν ενδείξεις ζωής στον Πλούτωνα.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν και κάτι ακόμα. Πως υπάρχει μία διαδικασία ανάμεσα σε μόρια του πλανήτη, τα οποία επηρεάζει το φως και παράγονται άλλα μόρια, μια διαδικασία η οποία συμβαίνει στην άνω ατμόσφαιρα του φεγγαριού του Κρόνου, τον Τιτάνα.

Τα πιο περίπλοκα μόρια συνεχίζουν να συνδυάζονται μέχρι να γίνουν μικρά σωματίδια.

Ο Alex Parker, επιστήμονας της Nasa και υπεύθυνος για τη γραφή του αλγόριθμου ώστε να βρεθεί η αυθεντική εικόνα του πλανήτη περιέγραψε στο Twitter:

"Κανονικά έπρεπε να πάρει μόνο μερικές ώρες για να ολοκληρωθεί αλλά η μηχανή μου χάλασε στη μέση της διαδικασίας. Οπότε ξεκίνησα πάλι από την αρχή".

Αυτά βέβαια είναι ήσσονος σημασίας. Αυτό που μετράει , είναι πως οι "νέοι ορίζοντες" ανίχνευσαν επίσης αριθμό περιοχών με παγωμένο νερό, παγωμένο επί δεκαετίες.