ΚΟΣΜΟΣ

Η Νέα Υόρκη «κόβει» το τσιγάρο - Στα 13 δολάρια ανεβαίνει η τιμή του πακέτου

Η Νέα Υόρκη «κόβει» το τσιγάρο - Στα 13 δολάρια ανεβαίνει η τιμή του πακέτου
EUROKNISSI ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ο δήμαρχος Νέας Υόρκης αποφάσισε να «υποχρεώσει», κατά κάποιον τρόπο, τους δημότες του να κόψουν το τσιγάρο και το έκανε με έναν τρόπο δοκιμασμένο... Επέβαλε αυξήσεις «φωτιά» και ανέβασε την τιμή του πακέτου στα 13 ευρώ.

Ο Μπιλ ντε Μπλάζιο έχει υπογράψει ήδη το νομοσχέδιο που εκτοξεύει την κατώτατη τιμή του πακέτου.

«Γνωρίζουμε πως αυτό λειτουργεί. Οι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις βασισμένες στην οικονομική πραγματικότητα. Αυξάνοντας την τιμή ολοένα και λιγότεροι άνθρωποι θα επιλέγουν αυτά τα προϊόντα. Πιστεύουμε ότι η αύξηση θα μειώσει το κάπνισμα κατά 6%. Πρόκειται για νομοσχέδια που σώζουν ζωές και είναι μέρος των στόχων που έχουμε θέσει. Θέλουμε να μειώσουμε κατά 160.000 τον αριθμό των Νεοϋορκέζων που καπνίζουν τα επόμενα τρία χρόνια». δήλωσε ο Ντε Μπλάζιο.

Στη Νέα Υόρκη η κατώτατη τιμή στα τσιγάρα ήταν 10,5 δολάρια. Στην Ουάσιγκτον στα 7,4 δολάρια και στο Ρίτσμοντ 4,18.

Η Νέα Υόρκη έχει υιοθετήσει από το 2003 την αυστηρότερη αντικαπνιστική νομοθεσία στις ΗΠΑ.

Στην Ευρώπη τα πιο ακριβά τσιγάρα πωλούνται στη Νορβηγία, στα 11,69 ευρώ και ακολουθούν η Ισλανδία, η Ιρλανδία και η Μεγάλη Βρετανία. Στον αντίποδα στην Ουκρανία ένα πακέτο κοστίζει λιγότερο από ένα ευρώ.

Στο Λονδίνο η κατώτατη τιμή είναι στα 10,79 ευρώ και ακολουθούν το Παρίσι και το Βερολίνο.

Στην Ελλάδα οι τιμές ποικίλουν και κυμαίνονται από 3,6 μέχρι και 4,5 ευρώ το πακέτο. Το ίδιο και στην Κύπρο.

Το 2003 ο τότε δήμαρχος Μάικλ Μπλούμπεργκ είχε απαγορεύσει το κάπνισμα στους χώρους εργασίας, περιλαμβανόμενων των μπαρ, των εστιατορίων και των κλαμπ. Οι φόροι και οι αντικαπνιστικές καμπάνιες που ακολούθησαν μείωσαν το ποσοστό καπνιστών στην πόλη από 21,5% το 2002 σε 14% το 2015 – 900.000 Νεοϋορκέζοι έκοψαν το τσιγάρο.

Πάντως αναλυτές της βιομηχανίας καπνού πιστεύουν ότι τα μέτρα δεν αγγίξουν τις μεγάλες καπνοβιομηχανίες καθώς οι καπνιστές θα εξακολουθούν να αγοράζουν το προϊόν παρά την άνοδο της τιμής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ