ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκινά η κατασκευή του τελευταίου σταθμού της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης

Ξεκινά η κατασκευή του τελευταίου σταθμού της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία αρχείου ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Στην τελική ευθεία εισέρχεται, μέσα στις επόμενες ώρες, η έναρξη των εργασιών, που υπόσχονται να κάνουν πράξη τη συμβίωση των σημαντικών αρχαιοτήτων, που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να δοθεί σε χρήση το 2020.

«Θεωρούμε πως οι εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου ουσιαστικά ξεκίνησαν, υπό την έννοια ότι σήμερα, στις 2 το μεσημέρι, θα πραγματοποιηθεί η ενημερωτική σύσκεψη των φορέων της πόλης για το θέμα. Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, από αύριο Τετάρτη, θα ξεκινήσει και το κατασκευαστικό κομμάτι» δήλωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος.

Οι πρώτες εργασίες που θα εκτελεστούν αφορούν τη δημιουργία των απαραίτητων εργοταξιακών χώρων και τις παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας, βόρεια της οδού Εγνατίας και νότια, στην Πλατεία Καπνεργάτη. Παράλληλα, θα ξεκινήσει η κατασκευή της αντιστήριξης, με μικροπασσάλους, για τη δημιουργία των φρεατίων εξαερισμού εντός του σταθμού και θα ακολουθήσει η επίχωση του αρχαιολογικού χώρου για την προστασία των αρχαιοτήτων και η κατασκευή της πλάκας οροφής του σταθμού.

Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που τυχόν θα απαιτηθούν κατά τη διάρκεια της κατασκευής και ολοκλήρωσης του σταθμού, θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών και των φορέων της πόλης. Πάντως, όπως δήλωσε τη Δευτέρα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, η Εγνατία Οδός «ούτε θα κλείσει, ούτε θα μονοδρομηθεί».

Υπενθυμίζεται ότι μετά την επανεκκίνηση του έργου της βασικής γραμμής της Θεσσαλονίκης το 2016 και μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί: η διάνοιξη του 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, το 90% της κατασκευής του αμαξοστασίου στην Πυλαία, το 80% των έργων πολιτικού μηχανικού σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, το 35% των αρχιτεκτονικών εργασιών, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει και προχωρούν και οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες.

Ουσιαστικά, η συμβίωση των αρχαιοτήτων με τη λειτουργία του Μετρό προσφέρει στην πόλη ένα ζωντανό μουσείο, αφού οι εργασίες που έγιναν για το έργο έφεραν στο φως μια σειρά από πολύ σημαντικά ευρήματα, όχι μόνο στον σταθμό Βενιζέλου, αλλά και σε εκείνον της Αγίας Σοφίας και σε άλλους σταθμούς. Η υπόγεια ιστορική "Μέση Οδός", η περίφημη "Decumanus Maximus", ο κεντρικός οδικός άξονας της βυζαντινής Θεσσαλονίκης, "βρίσκεται εκεί", έξι μέτρα κάτω από το οδόστρωμα της σύγχρονης Εγνατίας.

Ουσιαστικά, σε λίγα χρόνια από σήμερα, οι χρήστες του Μετρό Θεσσαλονίκης θα αντικρίζουν το καλοδιατηρημένο τμήμα μιας αρχαίας λεωφόρου. Τις ίδιες εκείνες πλάκες, πάνω στις οποίες περπατούσαν οι αλλοτινοί κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, από τον 6ο αιώνα έως και τον 14ο, προκειμένου να πουλήσουν ή να αγοράσουν, αφού αρχαία καταστήματα και εργαστήρια αφθονούσαν.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ