ΕΛΛΑΔΑ

Κορωνοϊός: Χιλιάδες κλήσεις στο κέντρο βοήθειας και πληροφόρησης - Όλα τα SOS τηλέφωνα

Κορωνοϊός: Χιλιάδες κλήσεις στο κέντρο βοήθειας και πληροφόρησης - Όλα τα SOS τηλέφωνα
ΙΝΤΙΜΕ/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Στις 1.400 ανήλθαν οι κλήσεις, κατά το πρώτο δίωρο της λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου βοήθειας και πληροφόρησης για τον κορωνοϊό 2142142000, που λειτούργησε το μεσημέρι η Περιφέρεια Αττικής και ο ΙΣΑ, με τη συμμετοχή εθελοντών ιατρών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών.

Από αυτές απαντήθηκαν οι 600 κλήσεις. Ποσοστό 74% αφορούσε οδηγίες για ιατρικά θέματα. Το 6% ήταν για ψυχολογική υποστήριξη και 7% έθεσε θέματα κοινωνικής παρέμβασης.

Το 84% των κλήσεων ήταν από το νομό Αττικής, το 4% από το νομό Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες κλήσεις από άλλους νομούς.

Για το θέμα αυτό ο περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος του ΙΣΑ Γ. Πατούλης ευχαρίστησε τους εθελοντές που στηρίζουν τη προσπάθεια και ζήτησε την κατανόηση του κόσμου απέναντι σε αυτήν την μεγάλη προσπάθεια για να καλυφθεί η ανάγκη ενημέρωσης και να διορθωθούν «λάθη που πιθανόν να γίνονται λόγω της ταχύτητας των εξελίξεων».

Ως παράδειγμα ανέφερε την λανθασμένη είσοδο στο σπίτι με παπούτσια του ηθοποιού στο νέο σποτ για τον κορωνοϊο και συνιστά «να μένουμε στο σπίτι αλλά να τηρούμε και εκεί σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής».

22472354


Το γράφημα αποτυπώνει τις τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας και πληροφόρησης για τον κορωνοϊό - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Δημοσιογραφική επιμέλεια: Δημ. Φραγκουλιώτης

Σε 24ωρη βάση η γραμμή 1520

Σε 24ωρη βάση λειτουργεί η τηλεφωνική γραμμή 1520 της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για επιπρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού.

Αυτό γνωστοποίησε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο γενικός γραμματέας Παναγιώτης Σταμπουλίδης. Όπως αναφέρεται:

«Το 1520 της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει ενεργοποιηθεί σε 24ωρη βάση για καταναλωτές και επιχειρήσεις παρέχοντας επιπρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε την ομαλότητα της αγοράς».

Η γραμμή 1110

Περιφέρεια Αττικής και ΙΣΑ προχώρησαν στην ενεργοποίηση του τετραψήφιου τηλεφωνικού κέντρου 1110, το οποίο θα λειτουργεί ως «ομπρέλα προστασίας» και ενημέρωσης των πολιτών όλο το 24ωρο.

Σε αυτό οι πολίτες με μηδενική χρέωση, μπορούν να καταγγέλλουν φαινόμενα αισχροκέρδειας, να ζητούν βοήθεια και ενημέρωση για τον κορωνοϊό και να αναφέρουν περιπτώσεις μοναχικών πολιτών που θέλουν υποστήριξη.

Η δημιουργία του αποφασίστηκε μετά από δεκάδες καταγγελίες που δέχεται καθημερινά η Περιφέρεια για φαινόμενα αισχροκέρδειας από επιτήδειους, οι οποίοι εκμεταλλεύονται την έλλειψη προϊόντων όπως τα αντισηπτικά και τα είδη ατομικής υγιεινής, συχνά αμφίβολης ποιότητας, και τα διαθέτουν σε τιμές αυξημένες κατά 400%.

Κορωνοϊός: «Βροχή» οι καταγγελίες στο 1110 για κρούσματα αισχροκέρδειας σε μάσκες και αντισηπτικά

Παράλληλα διαπιστώθηκε και η ανάγκη ενίσχυσης των συστημάτων υποστήριξης και αλληλεγγύης σε ευπαθείς και μοναχικές ομάδες συμπολιτών μας.

Σημειώνεται ότι με βάση το σχεδιασμό του τηλεφωνικού κέντρου 1110, οι πολίτες μπορούν να το αξιοποιούν και ως κέντρο βοήθειας και πληροφόρησης για τον κορονοϊό, όπως έπρατταν και μέσω του 2142142000.

Με αφορμή τη σχετική πρωτοβουλία ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης επισήμανε:

«Δημιουργούμε όλοι μαζί, Περιφέρεια, ΙΣΑ και πολίτες, μια συμμαχία ευθύνης, τόσο για να σταματήσουμε την αισχροκέρδεια, όσο και για να υποστηρίξουμε μοναχικές ομάδες συμπολιτών μας. Όσοι αισχροκερδούν σήμερα διαπράττουν έγκλημα. Μέσα από τις καταγγελίες στο τηλεφωνικό κέντρο 1110, θα ενταθούν στοχευμένα οι έλεγχοι στην αγορά, ενώ παράλληλα θα γίνει χαρτογράφηση και των αναγκών των ευπαθών ομάδων που έχουν άμεση ανάγκη φροντίδας και υποστήριξης».

Τέλος, θερμές ευχαριστίες εκφράζονται σε όλες τις εταιρείες τηλεφωνίας, οι οποίες δέχθηκαν να ενεργοποιήσουν τις κλήσεις χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Τηλεδιασκέψεις για ψυχολική υποστήριξη

Οι Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ σε συνεργασία με την Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία για την οργάνωση και λειτουργία τηλεφωνικής γραμμής βοήθειας, συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης των συμπολιτών μας και ανοικτές Γραμμές Βοήθειας μέσω τηλεδιάσκεψης (Skype) για την αντιμετώπιση του ψυχολογικού αβοήθητου των συμπολιτών μας.

Τόσο η τηλεφωνική γραμμή βοήθειας όσο και οι ανοικτές Γραμμές Βοήθειας μέσω τηλεδιάσκεψης (Skype) προσφέρουν ένα παράθυρο διαλόγου, συμβουλών και ελπίδας και δίνουν τη δυνατότητα σε άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα να μιλήσουν, να στηριχθούν και να έλθουν πιο κοντά στη λύση του προβλήματος.

Στα αιτήματα ψυχολογικής βοήθειας απαντούν ψυχίατροι και ψυχολόγοι από το Επιστημονικό Διδακτικό Προσωπικό και τους συνεργάτες της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής του Αιγινητείου Νοσοκομείου.

Ώρες λειτουργίας
Δευτέρα έως Παρασκευή στο 210 7297 957 από 10.00 π.μ. έως 04.00 μ.μ.
Σάββατο και Κυριακή στο 210 7289 240 από 10.00 π.μ. έως 04.00 μ.μ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ