Ιστορία στην αεροπορία παγκοσμίως έγραψε η αυστραλιανή εταιρεία αερομεταφορών Qantas, αφού η πρώτη της δοκιμαστική απευθείας πτήση από τη Νέα Υόρκη στο Σίδνεϋ, στέφθηκε με επιτυχία.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε διάρκεια απευθείας πτήση που έχει καταγραφεί.

Με 50 επιβάτες και πλήρωμα, η πτήση QF7879 με το νέο Boeing 787-9 Dreamliner, έφτασε στο Σίδνεϋ το πρωί της Κυριακής, μετά από ένα ταξίδι συνολικά 16.200 χιλιομέτρων, το οποίο διήρκησε 19 ώρες και 16 λεπτά.

Στόχος του ταξιδιού ήταν να εξεταστούν οι πιθανές επιπτώσεις σε πιλότους, πλήρωμα και επιβάτες, καθώς η πτήση αναμένεται να γίνει σύντομα εμπορική, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Guardian.

Ο επικεφαλής της Qantas, Alan Joyce, ο οποίος πέταξε μαζί με τους υπόλοιπους, μετά την προσγείωση δήλωσε:

«Πρόκειται για μία πραγματικά ιστορική στιγμή για την Qantas, για την αυστραλιανή αεροπορία αλλά και γενικότερα για την παγκόσμια αεροπορία».

Τη στιγμή που η ζήτηση για ταξίδια με αεροπλάνο αυξάνεται συνεχώς και με ταχείς ρυθμούς και οι επιδόσεις των αεροσκαφών βελτιώνονται, οι αεροπορικές εταιρείες διερευνούν όλο και περισσότερο τα ταξίδια σε μακρινές αποστάσεις. Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών υπολογίζει πως ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών ετησίως θα αυξηθεί στους 4,6 δισεκατομμύρια φέτος, ενώ ως το 2037 θα αγγίξει τα 8,2 δις.

Αυτή τη χρονική στιγμή, κανένα εμπορικό αεροσκάφος δεν μπορεί να ολοκληρώσει το μαραθώνιο αυτό ταξίδι, από τη Νέα Υόρκη στο Σίδνεϋ με πλήρες φορτίο. Η πτήση της Qantas για να το καταφέρει αυτό, απογειώθηκε με τα μέγιστα καύσιμα, με λίγους επιβάτες, περιορισμένες αποσκευές και καθόλου φορτίο.

Σκοπός ήταν η συλλογή δεδομένων. Μία ομάδα ερευνητών παρακολουθούσε, μεταξύ άλλων, τον φωτισμό, τη δραστηριότητα, τον ύπνο και την κατανάλωση των επιβατών, καθώς και τα επίπεδα μελατονίνης του πληρώματος. Επίσης, παρακολουθήθηκαν τα εγκεφαλικά κύματα των πιλότων, οι οποίοι ήταν συνδεδεμένοι με ειδικές συσκευές παρακολούθησης του εγκεφάλου.

Η έρευνα στόχευε, σύμφωνα με την Qantas, να αυξήσει την υγεία και την ευεξία, να μειώσει το τζετ λαγκ, καθώς και να εντοπίσει τη βέλτιστη περίοδο ανάπαυσης και ωρών εργασίας του πληρώματος.

«Η πτήση ήταν πολύ επιτυχημένη, από δύο συνιστώσες. Η πρώτη ήταν η έρευνα. Η δεύτερη ήταν, το κατόρθωμα της απόστασης · η πτήση ήταν 16.200 χιλιόμετρα. Πετούσαμε για 19 ώρες και 16 λεπτά και προσγειωθήκαμε στο Σίδνεϋ, με περίσσευμα μάλιστα 70 λεπτών πτήσης ακόμα» ανέφερε ο κυβερνήτης, Sean Golding.

Η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει επίσης να δοκιμάσει μία απευθείας πτήση από το Λονδίνο στο Σίδνεϋ και αναμένεται να αποφασίσει ως το τέλος του χρόνου εάν θα ξεκινήσει τα δρομολόγια μέσα στο 2022 ή το 2023.

Διαβάστε επίσης