ΚΟΣΜΟΣ

Συμφωνία-μαμούθ μεταξύ Fiat Chrysler και Peugeot

Συμφωνία-μαμούθ μεταξύ Fiat Chrysler και Peugeot
AP Photo/Michel Spingler

Σε «δεσμευτική συμφωνία προσέγγισης» προχώρησαν η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA, ιδιοκτήτρια της Peugeot, και η ιταλοαμερικανική Fiat-Chrysler, σε μια κίνηση που ίσως οδηγήσει στον σχηματισμό του τέταρτου μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο.

 

Η νέα οντότητα, η οποία θα απασχολεί πάνω από 400.000 μισθωτούς, θα έχει τζίρο σχεδόν 170 δισεκατομμύρια ευρώ και ετήσιες πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων καθώς διαθέτει τις μάρκες Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot και Vauxhall.

Η ένωσή τους θα φέρει «ενισχυμένες δυνατότητες επένδυσης για τη νέα οντότητα ώστε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις μιας νέας βιώσιμης εποχής μετακινήσεων» και «θα δημιουργήσει συνέργειες οι οποίες υπολογίζονται σε περίπου 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ δεν θα υπάρξει κλείσιμο εργοστασίου που να συνδέεται μ' αυτή τη συναλλαγή», σύμφωνα με τους δύο εταίρους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η πραγματοποίηση της συγχώνευσης αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 12 έως 15 μήνες.

Η μητρική εταιρεία της νέας οντότητας θα εδρεύει στην Ολλανδία αλλά παραμείνει εισηγμένη στο Παρίσι, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη.

Σε «επαγρύπνηση» για τις θέσεις εργασίας

Την ανακοίνωση της συγχώνευσης χαιρέτισαν οι υπουργοί Οικονομίας της Γαλλίας και της Ιταλίας, σημειώνοντας πάντως ότι θα παραμείνουν σε επαγρύπνηση, κυρίως σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας.

«Είναι πολύ καλή είδηση για τη Γαλλία, για την Ευρώπη και για την αυτοκινητοβιομηχανία μας. Αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στη δημιουργία ενός ευρωπαίου πρωταθλητή, του τέταρτου στον κόσμο κατασκευαστή οχημάτων, για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της αειφόρου κινητικότητας», σχολίασε ο Γάλλος υπουργός Μπρουνό Λεμέρ.

«Το κράτος παρακολουθεί και θα συνεχίσει να παρακολουθεί εάν οι προϋποθέσεις που τέθηκαν ως προς τη λειτουργία μετά την ανακοίνωση της 31ης Οκτωβρίου θα γίνουν σεβαστές στο πλαίσιο αυτής της συγχώνευσης», πρόσθεσε ο Γάλλος υπουργός, επικαλούμενος τη «διατήρηση του βιομηχανικού αποτυπώματος στη Γαλλία», «την τοποθεσία των κέντρων αποφάσεων» και την «επιβεβαίωση της δέσμευσης του νέου ομίλου» για τη δημιουργία μιας βιομηχανικής θυγατρικής για μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα.

1 copy


AP Photo/Luca Bruno

«Η (ιταλική) κυβέρνηση χαιρετίζει τη συμμαχία αυτή και θα συνεχίσει να παρακολουθεί με προσοχή τον αντίκτυπο σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την απασχόληση», δήλωσε από την πλευρά του ο Ιταλός ομόλογός του Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι σε ανακοίνωση.

Η συμφωνία «αντιπροσωπεύει ένα θεμελιώδες βήμα στη συγκέντρωση της αγοράς των κατασκευαστών αυτοκινήτων, χάρη στο οποίο ο νέος όμιλος… θα μπορέσει να αντιμετωπίσει έχοντας ηγετική θέση τη μετάβαση προς την κατεύθυνση ενός μοντέλου προσανατολισμένου στην καινοτομία και την αειφόρο κινητικότητα», πρόσθεσε.

Ο Γκουαλτιέρι, όπως και τα ιταλικά συνδικάτα, χαιρέτισε την «καινοτομία σε ό,τι αφορά τη διακυβέρνηση, με την παρουσία εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ