Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η κόντρα Τσίπρα-δημοσκόπων
Πηγή: ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

Συνήθως στις ευρωπαϊκές χώρες οι δημοσκοπήσεις θεωρούνται  επιστημονικά εργαλεία και όχι παράγοντες του πολιτικού παιχνιδιού.

Δεν είναι αυτή η περίπτωση της Ελλάδας. Στη χώρα μας έχει παγιωθεί η πεποίθηση ότι οι δημοσκόποι κάνουν «παιχνίδι», δηλαδή προσαρμόζουν τα ευρήματα των μετρήσεων στις σκοπιμότητες όσων τις παραγγέλνουν. Ταυτοχρόνως, στα χρόνια του Μνημονίου μέσα στο κλίμα της γενικευμένης κρίσης πολιτικής εκπροσώπησης, σημειώθηκε ένα κύμα άρνησης απάντησης στα ερωτήματα των ερευνών.

«Η απάτη των δημοσκοπήσεων»

Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που ένα κόμμα εξουσίας ταυτίζει τις εταιρίες δημοσκοπήσεων με τον βασικό πολιτικό αντίπαλό του. Σε όλη την καμπάνια των ευρωεκλογών ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί την ταύτιση των δημοσκόπων με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και το «παλαιό καθεστώς». Δεν υπάρχει δημόσια τοποθέτηση του πρωθυπουργού που να μην επιτεθεί με σφοδρότητα εναντίον των δημοσκοπήσεων. Σταχυολογούμε ενδεικτικά.

Στην ομιλία του στην Καρδίτσα ο κ. Τσίπρας ανέφερε:  «Στις 26 του Μάη, θα δώσουμε ένα ισχυρό μήνυμα. Θα τερματίσουμε την απάτη. Την απάτη που είχαν δημιουργήσει τα προηγούμενα χρόνια. Κάποιοι εκείνο το βράδυ θα προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις. Όπως έδωσαν και τον Γενάρη του 2015, και τον Σεπτέμβρη του 2015 και τον Ιούλη του 2015. Όπως προσπάθησαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα για τις προβλέψεις τους και τις δημοσκοπήσεις τους».

Στη συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών ο κ. Τσίπρας είπε: «Την επόμενη Κυριακή θα καταρρεύσει η μεγάλη απάτη που έχουν στήσει τρία χρόνια τώρα ο κ. Μητσοτάκης, η πλειάδα των μέσων ενημέρωσης που τον στηρίζουν και οι πάντα πρόθυμες δημοσκοπικές εταιρίες.  Η ΝΔ θα είναι και πάλι δεύτερη και δε ξέρω ποιος θα είναι σε δυσκολότερη θέση, οι δημοσκοπικές εταιρείες ή ο κ. Μητσοτάκης; Μάλλον ο κ. Μητσοτάκης γιατί για τις εταιρείες δε θα είναι η πρώτη φορά.».

Σε ανάλογο τόνο η αποστροφή από τη χτεσινή ομιλία του πρωθυπουργού στο Αγρίνιο: «Έπεσαν οι ίδιοι στην παγίδα που πήγαν να μας στήσουν. Είναι η παγίδα της εικονικής πραγματικότητας, της μεγάλης εκλογικής απάτης. Της απάτης των δημοσκοπήσεων και των προβλέψεων που δημιούργησαν μόνοι τους για να φτιάξουν κλίμα νίκης, αλλά μέσα σε αυτή την παγίδα τώρα έπεσαν οι ίδιοι, διότι δεν ήξεραν φαίνεται, δεν διδάχτηκαν ούτε τον Γενάρη του 2015, ούτε τον Ιούλη του 2015, ούτε τον Σεπτέμβρη του 2015  ότι την τελική κρίση και απόφαση την παίρνει ο ελληνικός λαός.»

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις

Την Κυριακή το βράδυ, αναλόγως του αποτελέσματος, θα δούμε αν θα  δικαιωθούν οι επιθέσεις του πρωθυπουργού στις εταιρίες δημοσκοπήσεων. Προς το παρόν, το μόνο που μπορεί να λεχθεί είναι ότι οι τρεις τελευταίες δημοσκοπήσεις παρουσιάζουν σημαντικές αποκλίσεις. Συγκεκριμένα:

  • Στη δημοσκόπηση της Pro Rata η διαφορά είναι 4,9%.
    • ΝΔ 28,2%
    • ΣΥΡΙΖΑ 23,3%
    • Χρυσή Αυγή 6,7%
    • ΚΙΝΑΛ 6,5%
    • ΚΚΕ 5,7%

  • Στη δημοσκόπηση της ALCO για το Open η διαφορά είναι 6,3%
  • ΝΔ 29,9%
  • ΣΥΡΙΖΑ 23,6%
  • Χρυσή Αυγή 5,7%
  • ΚΙΝΑΛ 5,7%
  • ΚΚΕ 5%
  • Στη δημοσκόπηση της Rass για το Action 24 η διαφορά είναι 8,5%.
    • ΝΔ 31,7%
    • ΣΥΡΙΖΑ 23,2%
    • ΚΙΝΑΛ 8,7%
    • ΚΚΕ 6,7%
    • Χρυσή Αυγή 5,7%

 Αν και ο τρεις εταιρείες δίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ το ίδιο ποσοστό, οι διαφορές είναι σημαντικές στις προβλέψεις για τη ΝΔ.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!