ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σούπερ μάρκετ: Πώς θα διαμορφωθεί το «καλάθι του νοικοκυριού»

Σούπερ μάρκετ: Πώς θα διαμορφωθεί το «καλάθι του νοικοκυριού»
Το κύριο κριτήριο βάσει του οποίου διαμορφώνονται οι κατηγορίες είναι «τα βασικά προϊόντα εκείνα, που ο καταναλωτής δεν μπορεί να αποφύγει να αγοράσει» ΑΠΕ ΜΠΕ

Στη διαδικασία της διαμόρφωσης του λεγόμενου «καλαθιού του νοικοκυριού», στο πλαίσιο της συμφωνίας με το υπουργείο Ανάπτυξης, μπαίνουν μέσα στην εβδομάδα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε τη Δευτέρα ο υπουργός, Άδωνις Γεωργιάδης, σήμερα θα σταλούν στα σούπερ μάρκετ οι κατηγορίες των προϊόντων βάσει των οποίων κάθε αλυσίδα θα διαμορφώσει το δικό της «καλάθι», με τα προϊόντα στα οποία θα γίνει προσπάθεια να συγκρατηθούν περισσότερο οι ανατιμήσεις.

«Πιστεύω ότι μέσα στο επόμενο δεκαήμερο οι αλυσίδες θα είναι σε θέση να το παρουσιάσουν στους καταναλωτές» εκτίμησε ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Πώς ορίζονται οι κατηγορίες

Όπως επισημαίνουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης στο CNN Greece, οι συζητήσεις των τελευταίων ημερών έχουν επικεντρωθεί στο τεχνικό κομμάτι της διαμόρφωσης νέου αυτού εργαλείου και ο καθορισμός των βασικών κατηγοριών του «καλαθιού». Σημαντικό επίσης, θεωρούν, με την εφαρμογή του συγκεκριμένου εργαλείου, να συνεχίσει να λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά.

Από την πλευρά του υπουργείου καθορίζονται, όπως εξηγούν, οι μεγάλες, γενικές κατηγορίες και από εκεί και πέρα, προκύπτουν και κάποιες επιμέρους κατηγορίες ώστε στη συνέχεια οι αλυσίδες να επιλέξουν το σύνολο των προϊόντων που ανήκουν σε αυτές.

Για παράδειγμα, στην κατηγορία του καφέ, υπάρχουν οι επιμέρους κατηγορίες: ελληνικός, καφές φίλτρου κτλ. από τις οποίες τα σούπερ μάρκετ θα αποφασίσουν ποια και πόσα από αυτά τα προϊόντα τους θα συμπεριλάβουν στο δικό τους «καλάθι».

Σε άλλες κατηγορίες τροφίμων ωστόσο όπως για παράδειγμα τα ζυμαρικά, η κατηγορία που ορίζεται είναι συγκεκριμένη, όπως σε αυτή τη περίπτωση τα μακαρόνια, ως το προϊόν που θεωρείται ως βασικής ανάγκης και με μεγάλη κατανάλωση από την πλειονότητα των καταναλωτών και όχι κάποιο άλλο «premium» ζυμαρικό.

Άλλωστε το κύριο κριτήριο βάσει των οποίων διαμορφώνονται οι κατηγορίες είναι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές «τα βασικά προϊόντα που ο καταναλωτής δεν μπορεί να αποφύγει να αγοράσει», εκείνα δηλαδή που κρίνονται ως απαραίτητα.

Πέραν των τροφίμων εξίσου σημαντικές θεωρούνται και άλλες κατηγορίες από τις οποίες τα σούπερ μάρκετ θα κληθούν να επιλέξουν προϊόντα βασικής ανάγκης. Όπως για παράδειγμα στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας που περιλαμβάνει από πάνες, σαμπουάν και οδοντόκρεμες κτλ. και στα οποία επίσης χρειάζεται να διευκρινιστούν οι υποκατηγορίες.

Στη συνέχεια και αφού τις επόμενες μέρες διαμορφωθούν τα «καλάθια του νοικοκυριού» από τα σούπερ μάρκετ, θα γνωστοποιηθούν στους καταναλωτές μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis καθώς και από τις ίδιες τις επιχειρήσεις εντός των καταστημάτων με ειδική σήμανση.

Η «μάχη» των ανατιμήσεων

Με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα νέο εργαλείο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, σε μία περίοδο μάλιστα που ο πληθωρισμός σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, μένει να φανεί στην πορεία κατά πόσον θα λειτουργήσει αποτελεσματικά στην προσπάθεια ώστε να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις.

Από το αρμόδιο υπουργείο, έχουν επισημάνει ότι δεν πρόκειται για μία «συμφωνία κυριών» καθώς και ότι δεν μπορεί να υπάρξει από πλευράς του παρέμβαση στο πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές των προϊόντων στις επιχειρήσεις.

Ουσιαστικά μέσω του «καλαθιού» θα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν και συγκεντρωμένα τα βασικά προϊόντα με τις χαμηλότερες ανατιμήσεις και να γνωρίζουν σε ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα τα βρουν. Το υπουργείο από την πλευρά του θα παρακολουθεί εάν όντως στα προϊόντα αυτά οι τιμές είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες πληθωριστικές, ώστε να συνεχίσουν να βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ