ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Γεωργιάδης για «καλάθι νοικοκυριού»: Θα κάνουμε τα πάντα για να πετύχει

Γεωργιάδης για «καλάθι νοικοκυριού»: Θα κάνουμε τα πάντα για να πετύχει
«Από την άλλη εβδομάδα ξεκινάμε «το καλάθι του νοικοκυριού» και θα κάνουμε τα πάντα για να πετύχει και να προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση στους συμπολίτες μας» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης. ΑΠΕ ΜΠΕ

Την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την άμεση γνωμοδότησή της βάσει της οποίας επιτρέπεται η δημιουργία του «καλαθιού του νοικοκυριού» ευχαρίστησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.

Επεσήμανε ακόμη ότι από την άλλη εβδομάδα ξεκινάει «το καλάθι του νοικοκυριού» και όπως τόνισε «θα κάνουμε τα πάντα για να πετύχει και να προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση στους συμπολίτες μας που την έχουν ανάγκη».

Αναλυτικά ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε πως «μετά τη ψήφιση από τη Βουλή της σχετικής τροπολογίας για “το καλάθι του νοικοκυριού”, θέλω να ευχαριστήσω και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, διότι άμεσα εξέδωσαν τη γνωμοδότησή τους, βάσει της οποίας επιτρέπουν τη δημιουργία του “καλαθιού του νοικοκυριού” ως σύμφωνο με τους περί ανταγωνισμού νόμους».

Η ταχύτατη συνεργασία του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Επιτροπής Ανταγωνισμού έφερε αποτέλεσμα για το συμφέρον των Ελλήνων πολιτών.

Από την άλλη εβδομάδα ξεκινάμε «το καλάθι του νοικοκυριού» και θα κάνουμε τα πάντα για να πετύχει και να προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση στους συμπολίτες μας που την έχουν ανάγκη».

Η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού άναψε το «πράσινο φως» διατύπωσε ωστόσο μία σειρά από επιφυλάξεις αναφορικά με κινδύνους που μπορεί να προκληθούν.

«Παρά τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού οι οποίες δύνανται να προκληθούν από το μέτρο, αυτό κρίνεται αναλογικό, εν όψει της παρούσης δύσκολης συγκυρίας για τους καταναλωτές και δεδομένης της προσωρινότητάς του έως 31.3.2023» απεφάνθη η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σημειώνει ότι «η ρύθμιση καταρχήν δεν δημιουργεί ζητήματα εξ απόψεως δικαίου ανταγωνισμού, εφόσον η επιλογή των κατηγοριών προϊόντων που θα συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι αποτέλεσμα συμφωνίας της Πολιτείας με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά ή οποιασδήποτε επικοινωνίας ή επαφής μεταξύ ανταγωνιστικών επιχειρήσεων και η πρωτοβουλία δεν επιτρέπει ή ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να ανταλλάσσουν πληροφορίες ή να συμφωνούν από κοινού τα εν λόγω προϊόντα/κατηγορίες προϊόντων ή άλλες παραμέτρους του ανταγωνισμού».

Επισημαίνει ωστόσο μεταξύ άλλων πως «το γεγονός ότι οι εταιρείες σούπερ μάρκετ θα επιλέγουν τα προϊόντα που επιθυμούν να εντάξουν στο καλάθι του νοικοκυριού ενδέχεται να τους δώσει τη δυνατότητα μόχλευσης στις διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές των προϊόντων αυτών, κυρίως με όσους έχουν μικρή διαπραγματευτική δύναμη».

Παράλληλα σημειώνει ως σημαντικό η συγκεκριμένη πρωτοβουλία να μην οδηγήσει σε πρακτικές συστηματικής αυτοπροτίμησης από τα σουπερμάρκετ σε προϊόντα δικής τους ιδιωτικής ετικέτας, εις βάρος προϊόντων σήματος, τα οποία ενδεχομένως να προσφέρονται σε φθηνότερες τιμές για τους καταναλωτές αλλά επί των οποίων το περιθώριο κέρδους των σουπερμάρκετ να είναι ενδεχομένως υψηλότερο».

Επιπλέον «μια άλλη πιθανή επίπτωση της πρωτοβουλίας είναι οι αυξήσεις τιμών σε προϊόντα ή κατηγορίες προϊόντων εκτός του καλαθιού (από τον ίδιο ή διαφορετικούς προμηθευτές) προκειμένου να αντισταθμίσουν τυχόν απώλειες από τη διάθεση των προϊόντων εντός του καλαθιού σε προσιτές τιμές (ή ενδεχομένως μείωσης τιμών)».

Τονίζει τέλος ότι «η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα παρακολουθεί συστηματικά τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων στην εφαρμογή του καλαθιού της νοικοκυράς και θα επεμβαίνει άμεσα σε περίπτωση ανίχνευσης πρακτικών που δύναται να αντίκεινται στον ελεύθερο ανταγωνισμό».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ