ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Uworc: Oι θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη ζήτηση για ξενοδοχεία-εστίαση

Uworc: Oι θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη ζήτηση για ξενοδοχεία-εστίαση
Η Uworc αποτελεί τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα εύρεσης προσωπικού για τις επιχειρήσεις στους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης pixabay

Περισσότερα από 4.200 βιογραφικά έχει δεχθεί τους πρώτους μήνες λειτουργίας της, η Uworc η νέα καινοτόμος πλατφόρμα εύρεσης προσωπικού για τις επιχειρήσεις HORECA (ξενοδοχεία. εστιατόρια, κέτερινγκ) η οποία παρουσιάστηκε επίσημα πριν από λίγες μέρες. 

Η Uworc είναι εξ ολοκλήρου ψηφιακή εταιρεία που έχει δημιουργηθεί από ανθρώπους του τουρισμού για τους ανθρώπους του κλάδου. Η ιδέα για τη δημιουργία της γεννήθηκε έναν χρόνο πριν και τον Φεβρουάριο απέκτησε νομική μορφή. Έναν μήνα αργότερα ήρθε η πρώτη υπογραφή συμβολαίου ενώ έως τον Μάιο 126 εργαζόμενοι είχαν προσληφθεί από 21 εργοδότες. Συνολικά έως σήμερα έχουν στελεχωθεί 193 θέσεις.

Ενδιαφέροντα είναι τα στατιστικά στοιχεία που προέκυψαν από τους πρώτους μήνες λειτουργίας της Uworc, σχετικά με το προφίλ των εργαζομένων στον τουρισμό, τις θέσεις που παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση καθώς και οι περιοχές από τις οποίες καταγράφονται τα περισσότερα αιτήματα για κάλυψη των θέσεων. Με δεδομένο μάλιστα ότι το καλοκαίρι εκπρόσωποι του τουρισμού και της εστίασης έκαναν λόγο για χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις τους, όχι μόνο στα νησιά αλλά και στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Τι ειδικότητες ζητούν οι επιχειρήσεις

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η Uworc, στα ξενοδοχεία, οι θέσεις με τη μεγαλύτερη ζήτηση από πλευράς επιχειρήσεων ήταν για υπαλλήλους «πρώτης γραμμής» ακολούθως για υπαλλήλους service και μάγειρες. Αντίστοιχα στα εστιατόρια υψηλότερη ήταν η ζήτηση για μάγειρες, ακολούθησε το προσωπικό στην κουζίνα και οι υπάλληλοι service.

Στις περιοχές της χώρας με τη μεγαλύτερη ζήτηση για κάλυψη θέσεων, πρώτη ήταν η Μύκονος με 46% του συνόλου των αιτημάτων και δεύτερη η Αθήνα με 22% Οι υπόλοιπες περιοχές που ακολούθησαν (Μέτσοβο, Μάνη, Χαλκιδική, Σαντορίνη) είχαν χαμηλότερα ποσοστά (από 5% η καθεμία) επί του συνόλου.

Όσον αφορά στο μέσο προφίλ των εργαζομένων πρώτης γραμμής (service, Front Desk, Housekeeping, κ.λπ.) είναι άτομα μικρά σε ηλικία που κάνουν τα πρώτα βήματα τους στον τουρισμό, χωρίς απαραίτητα σχετικές σπουδές.

Σχετικά με το μέσο προφίλ Εργαζομένων σε Διευθυντικές Θέσεις (Assistant Managers, Operation Managers, κ.λπ.) είναι επαγγελματίες που έμαθαν να εξελίσσονται στον τουρισμό και οι οποίοι, ανεξαρτήτως σπουδών, έχουν επενδύσει προσωπικό χρόνο σε ποικίλα σεμινάρια, προκειμένου να μετεκπαιδευτούν και να ανελιχθούν.

Στόχος η επέκταση δραστηριοτήτων

Στους επόμενους στόχους της εταιρείας είναι η επέκτασή των δραστηριοτήτων της μέσα στο 2023 και στο Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αυστρία.

Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της εταιρείας, ο ιδρυτής της Uworc, Πάρης Οικονόμου μίλησε αρχές και τις αξίες της αλλά και τις λύσεις που προτείνει για την αντιμετώπιση του προβλήματος της έντονης έλλειψης προσωπικού που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εποχιακές επιχειρήσεις φιλοξενίας.

Mεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη δημιουργία και τήρηση κοινής αποδοχής (από εργοδότες και εργαζόμενους) ηθικών προτύπων εργασίας, απόδοσης και εργασιακών συνθηκών και την εξασφάλιση -από την ίδια την HR εταιρεία- συνεχόμενης και εναλλασσόμενης εργασίας χειμώνα–καλοκαίρι, που εξαλείφει το άγχος της εποχιακής ανεργίας στο προσωπικό όλων των βαθμίδων και τους εξασφαλίζει χωρίς διαλείμματα επαγγελματική ανέλιξη. Παράλληλα ο κ. Οικονόμου επεσήμανε τη διαρκή εκπαίδευση του προσωπικού σε συνδυασμό με την δημιουργία επιλογών και προοπτικών εξέλιξης -που επίσης αναλαμβάνει για λογαριασμό τους η εταιρεία.

Από την πλευρά του ο Βίκτωρας Σίμωσις, Creative Managing Director του digital agency The Smiling Hippo”, o οποίο ανέλαβε την ανάπτυξη και υλοποίηση της πλατφόρμας εξήγησε τον ειδικά σχεδιασμένο και αναπτυγμένο αλγόριθμο που διαθέτει η live πλέον πλατφόρμα της Uworc και η οποία, μεταξύ πολλών άλλων, διασφαλίζει το σωστό «ταίριασμα» διαθέσιμης θέσης εργασίας/υποψήφιου εργαζόμενου.

Αναφέρθηκε επίσης και στη διαφάνεια στην εργασιακή σχέση και το trackrecord που δημιουργεί η online αξιολόγηση/βαθμολόγηση του κάθε εργαζόμενου για την επιχείρηση στην οποία εργάστηκε και αντίστοιχα της κάθε επιχείρησης για κάθε εργαζόμενο που απασχόλησε.

Την επίσημη πρώτη παρουσίαση της Uworc έκλεισε η υφυπουργός Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, η οποία αφού συνεχάρη την πρωτοβουλία και το έργο της Uworc, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ο τομέας της φιλοξενίας δεν εξαιρεί κανέναν από όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν σε αυτόν. Αντιθέτως απευθύνεται σε όλους, χωρίς κανέναν αποκλεισμό».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ