ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Λιανεμπόριο: Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους και τα «second hand» κερδίζουν έδαφος εν μέσω ακρίβειας

Λιανεμπόριο: Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους και τα «second hand» κερδίζουν έδαφος εν μέσω ακρίβειας
pixabay

H ανάπτυξη των αλυσίδων λιανεμπορίου με προϊόντα χαμηλού κόστους, οι οποίες έχουν έρθει στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς ενώ αξιοσημείωτη άνοδο εμφανίζει και η κατηγορία των μεταχειρισμένων ειδών.

H ακρίβεια στα είδη βασικής ανάγκης έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε περικοπές των δαπανών στις αγορές αγαθών που θεωρούνται δευτερευούσης σημασίας, όπως ρούχα, παπούτσια, είδη για το σπίτι κτλ. Κάτι άλλωστε που αποτυπώθηκε ακόμη και την περίοδο των θερινών εκπτώσεων κατά την οποία, ένας στους δύο εμπόρους της Αθήνας και το 62% των εμπόρων στον Πειραιά, δήλωσαν πως είδαν χαμηλότερο τζίρο στα ταμεία τους σε σχέση με πέρσι.

Την ίδια στιγμή, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, πολλοί καταναλωτές αναδιαμορφώνουν τις αγοραστικές τους συνήθειες αναζητώντας οικονομικότερες λύσεις προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Ενδεικτικό της τάσης αυτής είναι οι ρυθμοί με τους οποίους αναπτύσσονται στη χώρα μας ξένες αλυσίδες με low cost προϊόντα. Όπως για παράδειγμα η πολωνική Pepco, η οποία συμπληρώνει τον Οκτώβριο έναν χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά και έχει ήδη ανοίξει περισσότερα από 15 καταστήματα έως τώρα σε διάφορες περιοχές της χώρας. Ή αντίστοιχα η επίσης πολωνική Sinsay που μετά το πρώτο κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης στις αρχές του 2023 ετοιμάζεται για τα Ιωάννινα και συνεχίζει το επόμενο διάστημα σε άλλες πόλεις της χώρας. Το δίκτυο των καταστημάτων τους αναπτύσσουν ταχύτατα τα τελευταία χρόνια και η τουρκική αλυσίδα οικονομικής ένδυσης LC Waikiki αλλά και σερβική με καλλυντικά, Lilly Drogerie.

Ανεβαίνουν τα «second hand»

Παράλληλα άνοδος καταγράφεται και στην κατηγορία των μεταχειρισμένων ειδών, των «second hand» δηλαδή προϊόντων, τα οποία βρίσκουν απήχηση κατά κύριο λόγο στις νεαρότερες ηλικίες.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών το β΄ τρίμηνο του 2023 στο λιανεμπόριο δείχνουν πως η κατηγορία των μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα, αποτελεί εκείνη με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη της τάξεως του 49,7%. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τον Απρίλιο του 2023 η συγκεκριμένη επιμέρους κατηγορία είχε αύξηση 195,5%.

Αν και ο συνολικός τους τζίρος βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα, εντούτοις εμφανίζει ανοδική πορεία τον τελευταίο χρόνο, κάτι άλλωστε που επιβεβαιώνει και η κινητικότητα που υπάρχει για ανάπτυξη στην ελληνική αγορά, ξένων αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στo «second hand».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ