ΧΡΗΜΑ

«Ψαλίδι» στη διασκέδαση και μαγείρεμα στο σπίτι – Έρευνα της PwC για τις συνήθειες των καταναλωτών

«Ψαλίδι» στη διασκέδαση και μαγείρεμα στο σπίτι – Έρευνα της PwC για τις συνήθειες των καταναλωτών
Το 46% των καταναλωτών σχεδιάζει τους επόμενους μήνες να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι του. Pixabay

Έτοιμοι για νέες ριζικές αλλαγές στις αγοραστικές τους συνήθειες δηλώνουν οι καταναλωτές παγκοσμίως λόγω των πληθωριστικών πιέσεων καθώς και των διαταραχών στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.

Ήδη εν μέσω πανδημίας οι καταναλωτές είχαν αλλάξει συνήθειες και τον τρόπο ζωή τους, κάποιες εκ των οποίων έχουν πλέον καθιερωθεί και αναμένεται να ενισχυθούν το επόμενο εξάμηνο.

Όπως προκύπτει από την έρευνα Global Consumer Insights Survey της PwC που διεξήχθη σε δείγμα 9069 καταναλωτών από 25 διαφορετικές χώρες το 46% των καταναλωτών σχεδιάζει τους επόμενους μήνες να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι του ενώ το 41% θα πραγματοποιήσει κατ’ οίκον περισσότερες δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία.

Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις καταναλωτές σχεδιάζουν να μειώσουν την κατανάλωση σε μια σειρά από κατηγορίες, μεταξύ των οποίων τα είδη πολυτελείας (37%), οι έξοδοι για φαγητό (34%), οι τέχνες, ο πολιτισμός και τα αθλήματα (30%) και η μόδα (25%)

Την ίδια στιγμή ωστόσο, πάνω από το 75% εκτιμά ότι θα διατηρήσει τα σημερινά επίπεδα αγορών στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών μέσα στο επόμενο εξάμηνο ενώ σχεδόν ένας στους δύο (47%) αναμένει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε είδη παντοπωλείου.

Άλλωστε η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές, είτε ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%) με περισσότερους από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (57%) να δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.

Σε ό,τι αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές που αναπτύχθηκαν ραγδαία τις περιόδους των lockdown, ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι αναμένεται να ψωνίσει περισσότερο online – με το ποσοστό να είναι ακόμη υψηλότερο στους νέους- ενώ το 39% θα διατηρήσει τις ηλεκτρονικές αγορές στα τρέχοντα επίπεδα.

Στροφή στις τοπικές αγορές λόγω της διαταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα

Τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζουν αρνητικά την καταναλωτική εμπειρία, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα.

Ανάμεσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται η διαθεσιμότητα των προϊόντων (43% για εκείνους που αγοράζουν online και 37% για όσους ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα), οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης για online αγορές (42%) καθώς και η μεγάλη αναμονή και κοσμοσυρροή στα φυσικά καταστήματα (36%).

Παράλληλα όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται προς τις τοπικές αγορές. Οκτώ στους δέκα δηλώνουν μάλιστα διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα που παράγονται στη χώρα ή την περιοχή τους.

Την ίδια στιγμή περισσότεροι από ένας στους τρεις καταναλωτές (37%) αναφέρουν ότι θα επέλεγαν διαφορετική επιχείρηση για να καλύψουν τις ανάγκες τους ή –αν ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα- θα μεταπηδούσαν στις online αγορές.

Αντίστοιχα, σχεδόν το ένα τρίτο εκείνων που ψωνίζουν online δηλώνουν ότι θα έδιναν στα φυσικά καταστήματα την ευκαιρία να καλύψουν τις ανάγκες τους, ενώ το 40% θα χρησιμοποιούσε ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών ώστε να ελέγξει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ