ΧΡΗΜΑ

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 11% το καλοκαίρι με ώθηση από τον τουρισμό

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 11% το καλοκαίρι με ώθηση από τον τουρισμό
Οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ήταν η Κρήτη (+16%), τα νησιά (+15,8%) και η Πελοπόννησος (+12%) Pixabay

Κατά 11% αυξήθηκε ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ στην ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη και τα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, επισημαίνεται ότι ενώ ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός, τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης.

Οι περιοχές άλλωστε που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους κατά την ίδια περίοδο ήταν εκείνες που προσελκύουν και τους περισσότερους τουρίστες. Συγκεκριμένα, η Κρήτη (+16%), τα νησιά (+15,8%) και η Πελοπόννησος (+12%).

Όσον αφορά στα κανάλια διάθεσης των προϊόντων τα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται σημαντικά σε όλες τις χρονικές περιόδους του 2022 περισσότερο από το κανάλι των σούπερ μάρκετ κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι έπαψαν να υπάρχουν περιορισμοί λόγω της πανδημίας στο κανάλι του HO.RE.CA.

Σχετικά με τις εποχικές κατηγορίες προϊόντων όπως μπύρες, αναψυκτικά και παγωτά, κατέγραψαν σημαντικά υψηλότερες τάσεις στις τουριστικές περιοχές, σε σχέση με την συνολική αγορά.

Συγκεκριμένα η συνολική ανάπτυξη στην κατηγορία της μπύρας ήταν στο 5,6% ενώ στην Κρήτη, τα νησιά και την Πελοπόννησο έφτασε το 10,8 %. Τα παγωτά στο σύνολο εμφάνισαν αύξηση 11,5% ενώ σε Κρήτη, νησιά και Πελοπόννησο, στο 13,3%. Στα αντιηλιακά η ανάπτυξη ήταν 6,4% και 26,4 % αντίστοιχα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ