ΧΡΗΜΑ

Ορόσημο τα... Χριστούγεννα για τα ζαχαροπλαστεία - Ανησυχία για λουκέτα

Ορόσημο τα... Χριστούγεννα για τα ζαχαροπλαστεία - Ανησυχία για λουκέτα
Όπως επισημαίνει στο CNN Greece ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών Ελλάδας, Ιωάννης Γλύκος, αρκετοί επαγγελματίες «κάνουν υπομονή έως τα Χριστούγεννα» pixabay

Στον τζίρο των Χριστουγέννων έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους πολλά ζαχαροπλαστεία σε ολόκληρη τη χώρα τα οποία υφίστανται ισχυρές πιέσεις λόγω του ενεργειακού κόστους και της εκτόξευσης των τιμών των πρώτων υλών τον τελευταίο χρόνο.

Όπως επισημαίνει στο CNN Greece ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών Ελλάδας, Ιωάννης Γλύκος, αρκετοί επαγγελματίες «κάνουν υπομονή έως τα Χριστούγεννα που καταγράφεται ο μεγάλος τζίρος» προκειμένου στη συνέχεια να αποφασίσουν για την πορεία των επιχειρήσεών τους.

Προς το παρόν, όπως σημειώνει, καταγράφονται λουκέτα σε ένα μικρό ποσοστό επιχειρήσεων του κλάδου, το οποίο ωστόσο ο ίδιος εκτιμά ότι θα αυξηθεί μετά τις γιορτές. Υπενθυμίζεται ότι στους φούρνους, η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος «μετρά» περισσότερα από 200 λουκέτα σε όλη τη χώρα, λόγω της ενεργειακής κρίσης.

Το ενεργειακό κόστος αποτελεί το βασικό πρόβλημα και για τα ζαχαροπλαστεία με τον κ. Γλύκο να επισημαίνει ότι ο ίδιος από 5.000 ευρώ λογαριασμό ρεύματος πριν από έναν χρόνο, καλείται πλέον να πληρώσει περί τα 14.000 ευρώ στην επιχείρησή του.

Την ίδια στιγμή οι τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των γλυκών - γαλακτοκομικά, ζάχαρη, αλεύρι και βούτυρο- έχουν εκτοξευτεί τον τελευταίο χρόνο, κάνοντας δυσβάσταχτο το λειτουργικό κόστος για τους επαγγελματίες.

Ανατιμήσεις 10-15% και μείωση της κατανάλωσης κατά 30%

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ζαχαροπλαστών υπογραμμίζει ότι ενώ το λειτουργικό κόστος έχει εκτοξευτεί κατά 100%, από την πλευρά τους οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις της τάξεως του 10-15%.

Η μείωση στην κατανάλωση αγγίζει την ίδια περίοδο το 30%, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές σε γλυκά τα οποία εξάλλου δεν είναι και μεταξύ των προϊόντων βασικής ανάγκης.

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε επισημάνει στο CNN Greece ο κ. Γλύκος μέσα στο καλοκαίρι αρκετοί επαγγελματίες κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα είχαν κατεβάσει προσωρινά «ρολά» για περίπου ένα δίμηνο, εξαιτίας της μειωμένης κατανάλωσης από τη μία και των πάγιων υποχρεώσεων των επιχειρήσεων, από την άλλη.

Αυξήσεις και στα παραδοσιακά γλυκά των Χριστουγέννων

Ακριβότερα πάντως σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές αναμένεται να πληρώσουν οι καταναλωτές τα παραδοσιακά γλυκά των Χριστουγέννων, -μελομακάρονα, κουραμπιέδες κτλ- καθώς, αναπόφευκτα, όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, οι επιχειρήσεις αναμένεται να προχωρήσουν σε αυξήσεις.

Τα πρώτα μελομακάρονα και κουραμπιέδες αναμένεται και φέτος να αρχίσουν να διατίθεται νωρίς από τα ζαχαροπλαστεία και συγκεκριμένα αμέσως μετά την γιορτή του Αγίου Δημητρίου στις 26 Οκτωβρίου, όπως επισημαίνει ο κ. Γλύκος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ