«Έρχεται» φόρος 10% στα κρυπτονομίσματα - Ποιες συναλλαγές παραμένουν αφορολόγητες
Το νομοθετικό κενό που αφορά την αγορά των κρυπτονομισμάτων επιδιώκει να καλύψει μεταξύ άλλων το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και το οποίο προβλέπει τη φορολόγηση της υπεραξίας από τη μεταβίβασή των crypto στο 10%.
Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο προτείνεται η υπεραξία των φυσικών προσώπων από τη μεταβίβαση κρυπτοστοιχείων να φορολογείται με συντελεστή 10%.
Πώς υπολογίζεται η υπεραξία
Η υπεραξία θα υπολογίζεται, κατά κανόνα, ως η διαφορά μεταξύ της τιμής κτήσης και της τιμής μεταβίβασης, με συγκεκριμένους κανόνες για την τεκμηρίωση των συναλλαγών και τη μέση τιμή κτήσης σε περίπτωση διαδοχικών αποκτήσεων.
Υπεραξία έως 500 ευρώ ανά φορολογικό έτος δεν φορολογείται, ενώ η ανταλλαγή ενός κρυπτοστοιχείου με άλλο δεν δημιουργεί φορολογητέα υπεραξία.
Καθορίζεται, επίσης, ο τρόπος αποτίμησης των κρυπτοστοιχείων που χορηγούνται ως παροχή σε είδος σε εργαζομένους, εταίρους ή μετόχους, με βάση την αξία τους σε ευρώ κατά τον χρόνο απόκτησής τους. Παράλληλα, η αγορά κρυπτοστοιχείων εντάσσεται στις δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων για σκοπούς τεκμηρίων. Πρόκειται, δηλαδή, για τα χρήματα που ξοδεύει ένας φορολογούμενος μέσα στο έτος για να αγοράσει ή να επενδύσει σε περιουσιακά αντικείμενα, με την Εφορία να θεωρεί ότι, αν έχει ο φορολογούμενος τα χρήματα να αγοράσει ένα ακριβό περιουσιακό στοιχείο, αυτό αποτελεί απόδειξη (τεκμήριο) ότι είχε αντίστοιχο εισόδημα.
Αποδόσεις από δραστηριότητες όπως ο δανεισμός, η παροχή ρευστότητας και η δέσμευση κρυπτοστοιχείων σε μηχανισμούς επικύρωσης συναλλαγών (staking) θα φορολογούνται ως τόκοι με συντελεστή 10%.
Τι ισχύει για κληρονομιές, δωρεές και γονικές παροχές
Για τον φόρο κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών, τα κρυπτοστοιχεία χαρακτηρίζονται ως ασώματη κινητή περιουσία κείμενη στην αλλοδαπή και η αξία τους θα προσδιορίζεται με βάση την αξία τους σε ευρώ κατά την προηγούμενη ημέρα από τον χρόνο γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης.
Δεν επιβάλλεται Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής κατά την πώληση κρυπτοστοιχείων ενώ παρέχεται δυνατότητα οικειοθελούς δήλωσης υπεραξιών από παλαιότερες μεταβιβάσεις, εντός 12 μηνών από τη δημοσίευση του νόμου και χωρίς πρόστιμα ή τόκους, υπό τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κρυπτονομίσματα και χρυσός επιστρέφουν στο επίκεντρο - Ο ρόλος των ομολόγων
Ρούμπιο: «Η Ελλάδα είναι σύμμαχος πρότυπο» - Καρέ καρέ η αναχώρησή του από την Αθήνα
09:26
Μάργκαρετ Χάμιλτον: Πέθανε η γυναίκα πίσω από το λογισμικό που πήγε τον άνθρωπο στη Σελήνη
09:25
Κατάρρευση κτηρίου στην Κωνσταντινούπολη: Τρεις τραυματίες - Αναφορές για εγκλωβισμένους
09:24
O Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ γίνεται... συγγραφέας - Η συνεργασία με τον Τζέιμς Πάτερσον
09:20