Η δυναμική της Αμερικανικής αγοράς Τροφίμων & Ποτών για τις Ελληνικές επιχειρήσεις
Πηγή: ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ/EUROKINISSI/ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Το 2016, οι πωλήσεις της αγοράς Τροφίμων & Ποτών των ΗΠΑ ανήλθαν στα $2.06 τρις, εκ των οποίων το $1.06 τρις προήλθαν από το λιανεμπόριο και το υπόλοιπο $1 τρις από το FoodService. Ο ρυθμός ανάπτυξης των νέων καταστημάτων λιανεμπορίου, ανέρχεται στο 12% και στο 0.4% για τις αλυσίδες supermarket, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη 23.1% την περίοδο 2016-2020. 

Ταυτόχρονα, το ίδιο έτος οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών προς ΗΠΑ υπερέβησαν τα €550εκ., σημειώνοντας σημαντική αύξηση στην νομισματική αξία των προϊόντων ανά κατηγορία, έναντι του 2015 κάτι που φανερώνει ότι η στροφή των ελληνικών επιχειρήσεων προς τις ξένες αγορές οφείλεται κυρίως στην οικονομική κρίση.

Τα χαρακτηριστικά της αγοράς

Η Αμερικανική αγορά Τροφίμων & Ποτών, αλλά και ο μέσος Αμερικανός καταναλωτής, παρουσιάζουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η αύξηση και το πλήθος των:

1) διατροφικών τάσεων λόγω πολύ-πολιτισμικότητας & υγιεινής διατροφής

  • 2) αγορών μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου

  • 3) προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Επίσης, η αγορά των εστιατορίων fast casual κατά το διάστημα 1999-2014, επεκτάθηκε κατά 550%, με τους Αμερικανούς καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα από $21 δις, ενώ ο μέσος Αμερικανός πολίτης φαίνεται να δαπανά το 6,4% του εισοδήματός του, ήτοι 2.392$ για φαγητό εκτός σπιτιού. Αυτά τα στοιχεία, δίνουν το στίγμα της καταναλωτικής τάσης και της επικείμενης εξέλιξης, ενώ παράλληλα επεξηγούν την πρόσφατη εξαγορά Amazon-Whole Foods αλλά και τη αγορά σημαντικού μεριδίου μετοχών της Google στη Walmart, συντελώντας έτσι και στη διαμόρφωση νέων omni-channel στρατηγικών προσέγγισης του τελικού καταναλωτή.

Στόχος του 2nd ExportUSA Forum

Στις 18 Δεκεμβρίου 2017 κατά τη διάρκεια του 2nd ExportUSA Forum, θα αναλυθεί μαζί με έμπειρους Αμερικανούς εκπροσώπους της αγοράς, όλο το εύρος της βιομηχανίας Τροφίμων & Ποτών, με κύριο άξονα τον μέσο Αμερικανό καταναλωτή και τον «πόλεμο» των drones η αλλιώς 30’air-delivery.

Έτσι, μέσα από την πολιτικο-οικονομική σκιαγράφηση των δεδομένων της κοινωνίας και της κοινωνικής διάστασης αυτών, ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στον αντίκτυπο που δημιουργείται στην αγορά Τροφίμων & Ποτών και στη δομή της συγκεκριμένης αγοράς καθώς επίσης θα αναδειχθεί ο τρόπος και τα πλεονεκτήματα που έχουν να λαμβάνουν οι Ελληνικές επιχειρήσεις μέσω μιας άρτιας συνεργασίας με τους διανομείς των προϊόντων τους. Βέβαια, η άρτια συνεργασία, και συνεπώς η διαμόρφωση επιτυχημένων και στοχευμένων εμπορικών στρατηγικών, έχουν ως βασική προϋπόθεση την κατανόηση των διατροφικών συνηθειών αλλά και πως προκύπτουν οι νέες τάσεις σε καταναλωτικό, προϊοντικό και κυρίως νομοθετικό επίπεδο. Τέλος, Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων κανονισμών του U.S. FDA και πως επηρεάζουν εμπορικά, τα προϊόντα στα supermarkets.

Οι εξαγωγές ως μέσω ανάπτυξης

Είναι δεδομένο πως οι εξαγωγές μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της χώρας. Για να γίνει αυτό θα πρέπει πρωτίστως να αυξηθεί το ΑΕΠ της χώρας, και να αυξηθούν σημαντικά οι επενδύσεις. Το αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση της παραγωγική δυνατότητας με διττό αποδέκτη. Αναλυτικότερα, θα μπορέσουν να υπάρξουν περισσότερες επιχειρήσεις που θα αναλαμβάνουν την παραγωγή ιδιωτικής ετικέτα για Αμερικανικές εταιρίες και από την άλλη θα μπορέσουν να αυξηθούν οι ποσότητες των ελληνικών προϊόντων, γεγονός που θα καταστήσει την παρουσία των ελληνικών προϊόντων εφικτή στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ κάνοντας τα ευρέως γνωστά. Έτσι οι αμερικανοί καταναλωτές θα τα εμπιστευθούν και θα τα προτιμούν, γεγονός που θα οδηγήσει την ελληνική οικονομία προς την ανάπτυξη.

John Moysoglou Photo
Γιάννης Μωύσογλου

Υπεύθυνος Εξαγωγών “TradeUSA”, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!