ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκπαιδεύονται στα ψηφιακά εργαλεία

Πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκπαιδεύονται στα ψηφιακά εργαλεία
Cosmote

Η αίθουσα σε κεντρικό ξενοδοχείο του Ηρακλείου είναι κατάμεστη από περίπου 200 ιδιοκτήτες και στελέχη μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ελεύθερους επαγγελματίες που ήρθαν από όλη την Κρήτη. «Καλωσορίσατε στην εποχή της ψηφιακής εμπειρίας» σημειώνει ο Βασίλης Βασιλειάδης, ο οποίος μαζί με τον Κωνσταντίνο Μπακόπουλο είναι αυτοί που έχουν αναλάβει να «τρέξουν» το δωρεάν σεμινάριο που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της δράσης #GrowYourBusiness – Digital Training, που διοργανώνει η Cosmote σε συνεργασία με την OTEAcademy.

Το θέμα του σεμιναρίου είναι η αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων από τις επιχειρήσεις, προκειμένου να αυξήσουν την αποδοτικότητα και την εξωστρέφειά τους και οι δύο «παρουσιαστές» προσπαθούν -με αρκετή επιτυχία, χάρη σε έναν συνδυασμό ζωντάνιας και παραδειγμάτων- να δείξουν ότι ο κόσμος είναι πολύ διαφορετικός πλέον και άπαντες πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Και αν κρίνει κάποιος από τις ερωτήσεις (που ήταν ουκ ολίγες ακόμη και κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων), τότε αυτή η ψηφιακή αλλαγή είναι κάτι παραπάνω από αισθητή και στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Το Ηράκλειο ήταν η 6η πόλη όπου η Cosmote διοργάνωσε το συγκεκριμένο σεμινάριο -πριν από μερικές ημέρες- και το οποίο είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει και το CNN Greece. Είχαν προηγηθεί η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, τα Ιωάννινα και η Λάρισα και η παρουσία και το ενδιαφέρον από πλευράς επιχειρήσεων ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. «Σε ορισμένες πόλεις, δεν ήθελαν να κάνουμε καν διάλειμμα» σημείωναν τα στελέχη της Cosmote στο περιθώριο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Ηράκλειο και υπόσχονταν ότι θα συνεχίσουν τη δράση το 2018 και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

MAR 0139

Στο Ηράκλειο δεν υπήρξε κάποια αντίδραση για το διάλειμμα, αλλά το ενδιαφέρον ήταν επίσης έντονο, αν σκεφτεί κάποιος ότι σχεδόν όλοι όσοι δήλωσαν συμμετοχή εμφανίστηκαν κιόλας για να παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν. Και το γεγονός ότι το κοινό δεν ήταν καθόλου ομοιογενές δείχνει ότι στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχει γίνει κάτι παραπάνω από κατανοητό ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν πλέον οι καταναλωτές. Άλλωστε, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι έχουν κάποιας μορφής παρουσία στο Διαδίκτυο και χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία.

«Οι πελάτες υπάρχουν παντού και δεν περιορίζονται από τα σύνορα» ήταν μία από τις πρώτες ατάκες του Βασίλη Βασιλειάδη στην παρουσίαση που έκανε για τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, για να σημειώσει λίγο αργότερα ότι πλέον οι καταναλωτές θέλουν ευκολία και καλή εμπειρία. «Πρέπει να μπορείς να πεις μία ιστορία» ήταν μία άλλη χαρακτηριστική ατάκα, για την οποία έγινε αρκετή συζήτηση, δεδομένου ότι ακόμη είναι πολλοί εκείνοι οι επιχειρηματίες που προσπαθούν να καταλάβουν ότι οι καταναλωτές δεν ψάχνουν απλά την καλύτερη τιμή για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, αλλά για μία πιο ολοκληρωμένη εμπειρία. Και για να την προβάλλεις αυτή την εμπειρία, θα πρέπει να αξιοποιήσεις τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία.

Ο Κωνσταντίνος Μπακόπουλος ανέλαβε να εξηγήσει στους παρευρισκόμενους τι πρέπει να προσέξουν όταν δημιουργούν το site τους, πώς να αξιοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ποιες είναι οι σωστές επιλογές αναφορικά με τις πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου. Δύο σημεία στα οποία στάθηκε ιδιαίτερα (και η αλήθεια είναι πως προβλημάτισαν μέρος του κοινού) είναι καταρχήν πως η online παρουσία μίας επιχείρησης θα πρέπει να είναι αντιπροσωπευτική αυτού που πραγματικά είναι και προσφέρει και δεύτερον ότι θα πρέπει τα πάντα να είναι προσαρμοσμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να εμφανίζονται σωστά σε ένα smartphone. Ειδικά το δεύτερο σκέλος ήταν κάτι που επαναλάμβανε διαρκώς, υποστηρίζοντας -ορθώς κατά την άποψη του υπογράφοντος- ότι οι καταναλωτές κάνουν πλέον τα πάντα μέσα από το smartphone.

MAR 0396

Το σεμινάριο έκλεισε με προτάσεις και συμβουλές-οδηγίες για τη βελτιστοποίηση των ψηφιακών εργαλείων που χρησιμοποιούν ήδη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά και το τι πρέπει να κάνουν όσον αφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων τους. Και όπως σημειώθηκε, είναι συμβουλές που θα αποδειχθούν πολύ χρήσιμες, προκειμένου να αναπτυχθούν περαιτέρω.

received 10155403453154118

ΔΗΜΟΦΙΛΗ