Θετικό πρόσημο τόσο σε έσοδα όσο και σε λειτουργική κερδοφορία παρουσίασε και το 2018 η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων Public, μέλος του ομίλου Olympia, η διοίκηση της οποίας εκτιμά πως η ανοδική πορεία της τελευταίας πενταετίας πρόκειται να συνεχιστεί.

Σύμφωνα με τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάσθηκαν σε ειδική εκδήλωση σήμερα, ο κύκλος εργασιών σε Ελλάδα και Κύπρο για τα 2018 έφθασε στα 256,4 εκατ. ευρώ έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017 παρουσιάζοντας αύξηση 6,4% σε ετήσια βάση, τη στιγμή που το σύνολο της αγοράς εκτιμάται ότι κινήθηκε οριακά ανοδικά.

Σε ακόμη πιο υψηλά επίπεδα κινήθηκε η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας, καθώς τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έφθασαν για το 2018 στα 9,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 164% σε σχέση με τα 3,4 εκατ. ευρώ του 2017. Όσον αφορά στα προ φόρων αποτελέσματα, για το 2018 διαμορφώθηκαν σε -1 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα -7 εκατ. ευρώ του 2017.

Κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης αναφέρθηκε αρκετά συχνά στην επένδυση που έχει γίνει στην ενίσχυση του brand της Public, όπως επίσης και στις επενδύσεις σε υποδομές, στην ανακαίνιση των καταστημάτων αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό.

Σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, το επενδυτικό πλάνο για το 2019 ανέρχεται σε 4,5 – 5 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αφορούν κυρίως την ανακαίνιση των υφιστάμενων καταστημάτων. Η Public διαθέτει, αυτή τη στιγμή, 49 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και 6 καταστήματα στην Κύπρο. Ο κ. Καλογεράκης δήλωσε ότι το δίκτυο είναι αρκετά καλό όσον αφορά στις περιοχές που καλύπτουν, αν και υπάρχουν περιπτώσεις που η εταιρεία θα ήθελε να βρει μεγαλύτερα καταστήματα ή καλύτερες τοποθεσίες. Και ήδη εξετάζονται ορισμένες τέτοιες περιπτώσεις. Παράλληλα, έχει αρχίσει να υλοποιείται ένα πρόγραμμα ενσωμάτωσης ψηφιακών εργαλείων, τα οποία χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών αλλά και να διευκολύνουν τους εργαζόμενους προκειμένου να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες της Public. Το πρώτο κατάστημα όπου υλοποιούνται εκτενώς τέτοιου είδους λύσεις είναι αυτό στην Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα.

Όσον αφορά τις διαπραγματεύσεις που υπάρχουν, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, με τη Media Markt, ο κ. Καλογεράκης υποστήριξε ότι δεν μπορεί να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο. Από την άλλη πλευρά, ερωτώμενος σχετικά με το αν υπάρχει ενδιαφέρον για είσοδο της Public στο χώρο των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών (σ.σ. τις αποκαλούμενες «λευκές») ο κ. Καλογεράκης επεσήμανε ότι η αλυσίδα έχει δείξει ότι δεν φοβάται να εισέλθει σε νέες, διαφορετικές προϊοντικές κατηγορίες, πρόσθεσε, όμως, ότι αυτό γίνεται εφόσον υπάρχει η σχετική ζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών.

Όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της παρουσίασης, το 2018 η Public ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets. Παράλληλα, κατάφερε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιριών. Η εταιρία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Ειδική αναφορά έγινε και στη δημιουργία μέσα στο 2018 του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr. Παράλληλα, η εταιρεία έφερε καινοτομίες στα ecommerce κανάλια της καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailer που ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία search και recommendation για την αγορά της Κύπρου.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!