ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ακαδημαϊκό «φρένο» στην τουριστική υποβάθμιση με ποιοτικές σπουδές και μεγάλες συνεργασίες

Ακαδημαϊκό «φρένο» στην τουριστική υποβάθμιση με ποιοτικές σπουδές και μεγάλες συνεργασίες

Διακοπές συνεχώς μικρότερης μέσης διάρκειας κάνουν τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας οι ξένοι τουρίστες, με τη μείωση της παραμονής των επισκεπτών στους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς της Ελλάδας να έχει συρρικνωθεί από τις 10,7 ημέρες το 2005 στις 7,5 ημέρες το 2018. 

Σύμφωνα, μάλιστα, με τα αποκαλυπτικά στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), η πτώση αυτή συνοδεύεται και από τη διαρκή μείωση της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης των εισερχόμενων τουριστών στην ελληνική επικράτεια, γεγονός που εγείρει ακόμα περισσότερες ανησυχίες για το μέλλον της «βαριάς βιομηχανίας» της ελληνικής οικονομίας.

Ποιοι, όμως, είναι παράγοντες που έχουν διαμορφώσει αυτήν την αρνητική κατάσταση στους τομείς και στις υπηρεσίες φιλοξενίας και πώς μπορεί να ανατραπεί αυτή η καθοδική πορεία, που οδηγεί στην «υποβάθμιση» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος;

Ο ρόλος της εκπαίδευσης και των στρατηγικών συνεργασιών στην ανάκαμψη

Για να τονωθεί ο Τουρισμός και να βελτιωθεί το αρνητικό κλίμα στην ταξιδιωτική κίνηση προς τη χώρα μας, οι ειδικοί συγκλίνουν στην άποψη ότι πρέπει να υπάρξει ακαδημαϊκή αναβάθμιση των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο, προκειμένου να παρέχονται ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ακόμα και του πιο απαιτητικού ταξιδιώτη. Σημαντικό ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση διαδραματίζει η ιδιωτική εκπαίδευση και οι στρατηγικές συνεργασίες με τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, που προσφέρουν τις αναγκαίες γνώσεις και την απαραίτητη εμπειρία για την ιδανική εξυπηρέτηση του σύγχρονου επισκέπτη.

Φρένο στην «υποβάθμιση» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, έρχεται να βάλει το BCA College, το οποίο υπέγραψε πολύ σημαντικές συνεργασίες με δυο από τις καλύτερες ξενοδοχειακές σχολές παγκοσμίως, που φημίζονται για εκπαιδευτική τους δραστηριότητα. Ο λόγος για τις «Les Roches» και «Glion» από την Ελβετία, που κατατάσσονται στις πέντε καλύτερες του κόσμου, ενώ ταυτόχρονα βρίσκονται και στην κορυφή των προτιμήσεων των εργοδοτών.

Στο πλαίσιο της αυτής της σπουδαίας συνεργασίας, στελέχη των τουριστικών επιχειρήσεων μπορούν να συμμετάσχουν σε «executive seminars», ενώ οι σπουδαστές του BCA College θα μπορούν, με προνομιακά δίδακτρα, να πάνε στο 4ο έτος σπουδών τους στην Ελβετία, λαμβάνοντας πτυχίο της Glion ή της Les Roches και θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία παγκόσμιας επαγγελματικής προώθησης αποφοίτων, των δύο Πανεπιστημίων.

2

Αναλύοντας το «παράδοξο»

Οι επαγγελματίες του Τουρισμού, λοιπόν, έχοντας αποκτήσει τα κατάλληλα εφόδια θα κληθούν να αντιμετωπίσουν το εξής «παράδοξο» φαινόμενο. Αν και η Μέση κατά Κεφαλήν Δαπάνη (ΜΚΔ) παρουσιάζει μια σαφή διαχρονική τάση μείωσης, περιορίζοντας τα έξοδα κάθε τουρίστα στη χώρα μας από τα 745,7 ευρώ το 2005 στα 519,6 ευρώ, οι ειδικοί του ΙΝΣΕΤΕ διαπίστωσαν ότι η Μέση Ημερήσια Δαπάνη (ΜΗΔ), παρά τις μικρές αυξομειώσεις κατά τη διάρκεια της τελευταίας 15ετίας, παρουσιάζει μια αξιοσημείωτη σταθερότητα, μεταξύ 2005 και 2015, η οποία κυμαίνεται περίπου στα 70 ευρώ, ανεξάρτητα, μάλιστα, από τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των αφίξεων, που από τα 15,5 εκατομμύρια το 2012, διπλασιάστηκαν στα 30,1 εκατομμύρια το 2018!

3

Το «παράδοξο» με την καταναλωτική συμπεριφορά του εισερχόμενου τουρίστα εξηγείται από τη Μέση Διάρκεια Παραμονής (ΜΔΠ) στην Ελλάδα, η οποία έχει μειωθεί κατά 29,3% το διάστημα 2005-2018. Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες αφιερώνουν τουλάχιστον τρεις ημέρες λιγότερες από τις διακοπές τους στη χώρα μας, με αποτέλεσμα ο κλάδος του Τουρισμού να έχει χάσει -μόνο πέρυσι- 6,3 δισεκατομμύρια ευρώ από τα 30,1 εκατομμύρια που επέλεξαν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή, οι αρνητικές οικονομικές συνέπειες της τάσης των σύντομων διακοπών, ενισχύονται ακόμα περισσότερο και από την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών από Βαλκάνια και Ανατολική Ευρώπη, οι οποίοι εκτός του ότι παραθερίζουν για λιγότερες ημέρες στην Ελλάδα, έχουν και μικρότερη αγοραστική δυνατότητα σε σχέση με τουρίστες, που προέρχονται από άλλες χώρες. Κατά συνέπεια, το 2018, η ΜΚΔ των ταξιδιωτών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα σημείωσε πρώτης της τάξης του 30,3%, δηλαδή κατά 226,1 ευρώ. Από την μείωση αυτή το 63,3% ή τα 143 ευρώ οφείλονται στη μείωση της παραμονής, το 29,0% ή τα 65,5 ευρώ στην αλλαγή του μίγματος της προέλευσης των επισκεπτών και το 7,8% ή τα 17,5 ευρώ στην μείωση της ημερήσιας δαπάνης.

4 copy

«Αντίδοτο» η ελληνική κολλεγιακή εκπαίδευση

Μπορεί οι αριθμοί να είναι ανησυχητικοί, ωστόσο, το μοναδικό «αντίδοτο» στην καθοδική πορεία τους αποτελεί η περαιτέρω εκπαίδευση και η εξειδίκευση σε θέματα υπηρεσιών φιλοξενίας και τουρισμού. Για αυτόν το λόγο, το BCA College πρωτοπορεί για ακόμα μία φορά, καθιερώνοντας την ελληνική κολεγιακή εκπαίδευση ως κορυφαία επιλογή σε παγκόσμιο επίπεδο και σε αυτόν τον κλάδο, με το BCA - School of Hospitality Management να προσφέρει αποκλειστικά σε Ελλάδα και Κύπρο, τρία σεμιναριακά προγράμματα των Glion και Les Roches για στελέχη και επαγγελματίες. Πρόκειται για το «Ownership Transition» και το «Human Resources Management» από τον Νοέμβριο του 2019 και το «F&B Management» στις αρχές 2020.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ