ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι αλυσίδες οικονομικής ένδυσης κάνουν «απόβαση» στην ελληνική αγορά

Οι αλυσίδες οικονομικής ένδυσης κάνουν «απόβαση» στην ελληνική αγορά
Αλυσίδες με οικονομικά προϊόντα ένδυσης μπαίνουν στην ελληνική αγορά εν μέσω του κύματος ακρίβειας που πλήττει το εισόδημα των καταναλωτών. INTIME / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ - Φωτογραφία αρχείου

Διεθνείς και δημοφιλείς αλυσίδες ένδυσης με τα προϊόντα τους σε προσιτές τιμέςαναπτύσσονται δυναμικά στη χώρα μας σε μία περίοδο που το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών κατευθύνεται κυρίως στις απολύτως απαραίτητες αγορές.

Με το κύμα ακρίβειας να προκαλεί προβληματισμό αλλά ανησυχία για το μέλλον στους καταναλωτές, η συγκυρία, για τις επιχειρήσεις που προσφέρουν οικονομικές λύσεις στις ανάγκες εκείνες που ανάγκες που χαρακτηρίζονται ως «δευτερεύουσες», μοιάζει ευνοϊκή για την ανάπτυξή τους.

To «value for money» φαίνεται πως αποτελεί αυτή τη στιγμή το πλεονέκτημά τους ώστε να υλοποιήσουν τα σχέδια που έχουν στη χώρα μας, την ίδια στιγμή που πάνω από 7 στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν ήδη αναβάλει αγορές για προσωπικά είδη (ρούχα, είδη σπιτιού κτλ) όπως προκύπτει από μελέτη του ΙΕΛΚΑ.

Τα πλάνα των εταιρειών για είσοδο στην ελληνική αγορά είχαν δρομολογηθεί σε μεγάλο βαθμό πριν από την έναρξη του πολέμου.

Ωστόσο, στο περιβάλλον αβεβαιότητας που έχει δημιουργηθεί διεθνώς με τους καταναλωτές να αναζητούν οικονομικές λύσεις παντού, τα δεδομένα φαίνεται πως τις ευνοούν ώστε το ντεμπούτο τους να είναι θετικό.

Οι νέες αφίξεις και οι επικείμενες

Πρόσφατα η τουρκική LC Waikiki, η οποία έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 2018 με πρώτο κατάστημα στην Ξάνθη, «κατηφόρισε» στην Αθήνα, ανοίγοντας ακόμη ένα στο River West.

Ένα νέο κατάστημα αναμένεται και στο retail park της Trade Estate του Ομίλου Fourlis, στην Πειραιώς.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα, Κόρινθο, Αλεξανδρούπολη.

Η Waikiki έχει χαρακτηριστεί ως η «τουρκική Zara», καθώς δραστηριοποιείται στον κλάδο της γρήγορης και προσιτής μόδας και σχεδιάζει έως το τέλος του έτους ακόμη τρία καταστήματα πέραν των δύο νέων που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Στην ελληνική αγορά θα εισέλθει από το φθινόπωρο και η πολωνική εκπτωτική αλυσίδα Pepco, η οποία δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο που αυτή τη στιγμή κυριαρχεί στη χώρα μας η Jumbo, αναπτύσσοντας τα πρώτα τέσσερα καταστήματά της στην Αττική.

Όπως ήδη έχει γίνει γνωστό, το πρώτο κατάστημα αναμένεται να ανοίξει στο retail park στην οδό Πειραιώς, συμφερόντων της Trade Estate του Ομίλου Fourlis.

Το πλάνο ανάπτυξης για τη χώρα μας προβλέπει τη δημιουργία συνολικά 12 καταστημάτων σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Τα καταστήματά της Pepco θα διαθέτουν συλλογές ένδυσης και υπόδησης, αξεσουάρ, παιχνίδια και οικιακό εξοπλισμό.

Σημειώνεται πως η Ελλάδα γίνεται η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρεία η οποία αναμένεται να αναπτύξει καταστήματα 350 τ.μ. έως 650 τ.μ. σε χώρους λιανικής πώλησης και εμπορικά κέντρα.

Είσοδο στην ελληνική αγορά αρχικά μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου έκανε πριν από λίγες μέρες και ο, επίσης πολωνικός όμιλος ένδυσης LPP, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της «γρήγορης μόδας», με τα brands Sinsay και Reserved.

H εταιρεία εγκαινίασε τα δύο online καταστήματα της στα οποία οι καταναλωτές εκτός από ρούχα βρίσκουν και είδη για το σπίτι, παιχνίδια και καλλυντικά. Όσον αφορά στα φυσικά σημεία, σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται το άνοιγμα 5 καταστημάτων στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2022, αρχικά με το brand, Sinsay.

Ενδιαφέρον για ανάπτυξη στην ελληνική αγορά φαίνεται πως έχει δείξει και η βρετανική Primark, μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης - υπόδησης στην Ευρώπη με προσιτές τιμές.

Διαθέτει παρουσία σε 14 χώρες και σχεδιάζει να προσθέσει στο δίκτυο της 130 νέα καταστήματα μέσα στην επόμενη πενταετία.

Οι πληροφορίες για είσοδο Primark στην ελληνική αγορά κυκλοφόρησαν πριν από περίπου έναν χρόνο καθώς και για συγκεκριμένες περιοχές που γίνονταν συζητήσεις προκειμένου να ανοίξει τα πρώτα της καταστήματα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ