ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Ποντάρουν» στον τζίρο των σχολικών ειδών οι επιχειρήσεις

«Ποντάρουν» στον τζίρο των σχολικών ειδών οι επιχειρήσεις
Ο τζίρος της αγοράς σχολικών ειδών έφτανε προ πανδημίας περίπου τα 150 εκατ. ευρώ.

Σχεδόν ένα 10ημέρο πριν από το τέλος του Αυγούστου και οι επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα απαραίτητα για τον εξοπλισμό των μαθητών και φοιτητών ρίχνονται σταδιακά στη «μάχη» ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

Ήδη τα σχολικά είδη, από τσάντες κασετίνες και τετράδια, μολύβια έως και γραφεία, λάπτοπ και τάμπλετ έχουν λάβει... περίοπτη «θέση» στα ηλεκτρονικά καταστήματα των επιχειρήσεων, οι οποίες διεκδικούν μερίδιο στον τζίρο των σχολικών, ο οποίος προ πανδημίας έφτανε τα 150 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 – το πρώτο έτος της πανδημίας- η αγορά των σχολικών είχε κινηθεί σε χαμηλούς ρυθμούς αφού η τηλεκπαίδευση στα σχολεία είχε οδηγήσει πολλούς καταναλωτές σε περιορισμό των αγορών. Αντίστοιχα την ίδια περίοδο το 2021, είχαν κάνει την εμφάνισή τους τα πρώτα προβλήματα από τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας διεθνώς, με τις εισαγωγές από την Κίνα να γίνονται με πολύ υψηλό κόστος.

Για τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών, όπως οι Jumbo, Moυστάκας, Max stores κ.α. που έχουν σημαντικό μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά ο Σεπτέμβριος -λόγω σχολικών- αποτελεί την τρίτη καλύτερη περίοδο του έτους από πλευράς τζίρου, μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Στελέχη του κλάδου σημειώνουν πως η αγορά των σχολικών υπολογίζεται ότι φτάνει έως και 18% του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων.

Πέραν των μεγάλων αλυσίδων παιχνιδιών βεβαίως, «μερίδιο» στη συνολική πίτα διεκδικούν και τα συνοικιακά βιβλιοπωλεία – χαρτοπωλεία, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ όπως και τα καταστήματα με ηλεκτρικά είδη και ηλεκτρονικά είδη.

Η «ιδιαίτερη» φετινή χρονιά

Με την ακρίβεια να «πιέζει» ασφυκτικά τους καταναλωτές, οι οποίοι περιορίζουν όλο και περισσότερο τις αγορές τους προκειμένου να καταφέρουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, φαίνεται πως και η φετινή χρονιά θα έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων ήδη από το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφονται αλλαγές ακόμη και στις αγορές τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης. Κάτι μάλιστα που αναμένεται να παρατηρηθεί με ακόμη μεγαλύτερη ένταση τους επόμενους μήνες καθώς οι καταναλωτές πλέον «μετρούν» τις αγορές τους αναζητώντας τρόπο να αντιμετωπίσουν το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας.

Σε ό,τι αφορά τα σχολικά είδη οι οικογένειες αναμένεται να προχωρήσουν σε καλή έρευνα αγοράς – με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση - προκειμένου να επιλέξουν τα προϊόντα για τον εξοπλισμό των μαθητών πριν χτυπήσει το κουδούνι. Στελέχη της αγοράς άλλωστε σημειώνουν πως υπάρχει πλήθος επιλογών, με τις τιμές των προϊόντων να ποικίλλουν, από ακριβότερες έως και πιο οικονομικές λύσεις.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ