ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα φωτοβολταϊκά ψάχνουν «αντίδοτο» για το ενεργειακό κόστος τα σούπερ μάρκετ

Στα φωτοβολταϊκά ψάχνουν «αντίδοτο» για το ενεργειακό κόστος τα σούπερ μάρκετ
Επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Σε φωτοβολταϊκά συστήματα τα οποία τοποθετούνται στις οροφές των καταστημάτων επενδύουν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε μία προσπάθεια να περιορίσουν το ενεργειακό κόστος.

Για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου η επιβάρυνση από το κόστος της ενέργειας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς πέραν του φωτισμού έχουν υψηλή κατανάλωσης εξαιτίας των ψυγείων και των συστημάτων κλιματισμού θέρμανσης και ψύξης. Σημειώνεται δε, ότι πλέον το κόστος της ενέργειας αποτελεί για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις το δεύτερο υψηλότερο έξοδο λειτουργίας τους μετά τη μισθοδοσία του προσωπικού.

Για την τοποθέτηση φωτoβoλταϊκών επιλέγονται κυρίως μεγάλα καταστήματα στα οποία οι ταράτσες τους παρέχουν αυτή τη δυνατότητα ενώ η απόσβεση της επένδυσης εκτιμάται περίπου στην πενταετία.

Οι επενδύσεις των μεγάλων αλυσίδων

Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα μας είτε έχουν προχωρήσει ήδη στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών σε ορισμένα καταστήματά τους, είτε βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή σχεδιασμού.

Πλάνο επενδύσεων ύψους 18 εκατ. ευρώ σε βάθος διετίας για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες καταστημάτων My Market και Metro, υλοποιεί ο Όμιλος Μetro ενώ επιδίωξη είναι στο τέλος του επόμενου έτους να καλύπτεται περί το 20% της ιδιοκατανάλωσης σε ενέργεια.

Πρόβλεψη για τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στη οροφή, υπάρχει και για το νέο hypermarket που δημιουργεί η αλυσίδα Σκλαβενίτης στο πρώην ακίνητο της Renault, στην εθνική Αθηνών Λαμίας, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.

H ΑΒ Βασιλόπουλος από την πλευρά της διαθέτει φωτοβολταϊκά σε ορισμένα καταστήματά της με την παραγωγή, ωστόσο προς το παρόν να είναι μικρή.

Φωτοβολταϊκά σε κάποια καταστήματά της έχει ήδη και η αλυσίδα Lidl, όπως και η Γαλαξίας σχεδιάζοντας και την περαιτέρω επέκτασή τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που επένδυσε σε φωτοβολταϊκά ήταν η Χαλκιαδάκης από την Κρήτη πριν από περίπου 11 χρόνια στα κεντρικά της γραφεία, ενώ φωτοβολταϊκά net metering βρίσκονται ήδη στις στέγες πέντε καταστημάτων της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ