ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Γιατί οι μεγάλες αλυσίδες βάζουν στο «καλάθι τους» μικρότερες

Σούπερ μάρκετ: Γιατί οι μεγάλες αλυσίδες βάζουν στο «καλάθι τους» μικρότερες
pixabay

Με νέες κινήσεις από την πλευρά των «μεγάλων» παικτών του κλάδου των σούπερ μάρκετ για την ενίσχυση των δικτύων τους, μπήκε το 2023 σε συνέχεια της κινητικότητας που καταγράφηκε το προηγούμενο έτος.

Η τάση που παρατηρείται στον κλάδο μετά την περίοδο της πανδημίας είναι ότι οι μεγαλύτερες αλυσίδες έχουν στραμμένο το βλέμμα τους προς μικρότερες και τοπικές, με στόχο να ενισχύσουν τα δίκτυα τους σε περιοχές όπου είτε έχουν περιορισμένη παρουσία, είτε δεν έχουν καθόλου. Οι κινήσεις μάλιστα που γίνονται το τελευταίο διάστημα αφορούν ακόμη και στην απόκτηση συγκεκριμένου αριθμού καταστημάτων μικρότερων αλυσίδων και όχι του συνόλου των δικτύων τους.

Η πιο πρόσφατη κίνηση, η οποία ωστόσο μένει να ολοκληρωθεί και να πέσουν οι τελικές υπογραφές είναι της αλυσίδας Σκλαβενίτης, η οποία προχώρησε σε προσύμφωνο για την απόκτηση της αλυσίδας από τη Λάρισα, «AS Αγορά».

Οι επαφές μεταξύ των δύο πλευρών βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο το τελευταίο διάστημα και κατέληξαν τις προηγούμενες μέρες στην υπογραφή προσυμφώνου ώστε η Σκλαβενίτης να αποκτήσει τα 9 καταστήματα της «AS Αγορά» τα 6 εκ των οποίων βρίσκονται στην πόλη της Λάρισας. Η συγκεκριμένη εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο τρέχον έτος σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, με την Σκλαβενίτης ενισχύει με τον τρόπο αυτό την παρουσία της στην περιοχή.

Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Δεκέμβριο του 2022, η αλυσίδα που ηγείται σε επίπεδο τζίρου στα σούπερ μάρκετ, είχε αποκτήσει 4 καταστήματα της Γεγός, σε Μαρκόπουλο, Λούτσα και Πόρτο Ράφτη ενώ την περασμένη άνοιξη είχε προχωρήσει στην εξαγορά 9 καταστημάτων της τοπικής αλυσίδας ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα.

Τα υπόλοιπα δύο καταστήματα της Γέγος, σε Αργυρούπολη και Κερατέα που δεν πήρε η Σκλαβενίτης απέκτησε τον Ιανουάριο του 2023 η Μασούτης συνεχίζοντας τις κινήσεις στο πεδίο των εξαγορών του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα πριν από λίγες μέρες η Επιτροπή Ανταγωνισμού άναψε το πράσινο φως για την απόκτηση από τη Μασούτης, 10 εκ των συνολικών 15 καταστημάτων της αλυσίδας Family Supermarket στη Βόρεια Ελλάδα. Το αναπτυξιακό πλάνο για την Μασούτης το 2023 είχε ξεκινήσει με την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των καταστημάτων της εταιρείας «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ», με 5 σούπερ μάρκετ και συγκεκριμένα ένα στο Παλαιό Φάληρο, ένα στη Μύκονο και τρία στη Σαντορίνη και επίσης ένα Cash&Carry στη Σαντορίνη. Επίσης μέσα στο 2022 η Μασούτης ήρθε σε συμφωνία με τη ΣΥΝ.ΚΑ για το 50% της αλυσίδας.

Το 2022 επίσης σε δύο εξαγορές προχώρησε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Τον Οκτώβριο ανακοίνωσε την εξαγορά της κρητικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μαθιουδάκης, αποκτώντας 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο ενώ νωρίτερα είχε εξαγοράσει τον όμιλο Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, εντάσσοντας στο δίκτυό της τα 52 εταιρικά καταστήματα αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ