ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: «Απόβαση» στα νησιά ποντάροντας στον τουρισμό

Σούπερ μάρκετ: «Απόβαση» στα νησιά ποντάροντας στον τουρισμό
pixabay

Στα νησιά και κατ΄ επέκταση στις τουριστικές περιοχές στρέφουν όλο και περισσότερο το βλέμμα τους για επενδύσεις οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ποντάροντας στις αυξημένες αφίξεις τουριστών την καλοκαιρινή περίοδο.

Οι κινήσεις αυτές τα τελευταία χρόνια, γίνονται είτε μέσω εξαγορών μικρότερων αλυσίδων από τους μεγαλύτερους παίκτες, είτε μέσω οργανικής ανάπτυξης, με διεύρυνση του δικτύου τους, σε περιοχές με μεγάλη τουριστική κίνηση.

Στο κομμάτι των εξαγορών ενδεικτικές είναι οι κινήσεις κατά τον τελευταίο χρόνο, της αλυσίδας Μασούτης η οποία πριν από περίπου έναν χρόνο, ήρθε σε συμφωνία με την κρητική αλυσίδα ΣΥΝΚΑ αποκτώντας το 50% της και ταυτόχρονα πρόσβαση τόσο στην Κρήτη όσο και σε Κέρκυρα και οι Κυκλάδες που έχει παρουσία η ΣΥΝΚΑ. Η Μασούτης προχώρησε επίσης στην εξαγορά 5 καταστημάτων της εταιρείας «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ» εκ των οποίων ενός στη Μύκονο, τριών στη Σαντορίνη καθώς κι ενός Cash&Carry επίσης στη Σαντορίνη.

Από την πλευρά της, μέσω εξαγορών ενισχύει την παρουσία της στην Κρήτη η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία απέκτησε τα 17 καταστήματα του ομίλου Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο αλλά και την αλυσίδα Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες.

Έμφαση στις τουριστικές περιοχές επιλέγοντάς τις για την πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτυού της έδωσε και η Carrefour,στην επιστροφή της στην ελληνική αγορά μέσω της συνεργασίας της με τη Retail and Μore. Τα πρώτα καταστήματα στο νέο μοντέλο των Carrefour στη χώρα μας άνοιξαν το περασμένο καλοκαίρι σε Ζάκυνθο, Χαλκιδική, Σαντορίνη.

Παρουσία στα νησιά έχει o όμιλος ΜETRO (My Market) με ευρύ δίκτυο καταστημάτων cash & carry ο οποίος παράλληλα αναπτύσσει και δίκτυο καταστημάτων μέσω του μοντέλου franchising έχοντας στόχευση μεταξύ άλλων και σε περιοχές όπως η Κρήτη.

Η «μάχη» του ανταγωνισμού στην Κρήτη

Η Κρήτη άλλωστε λόγω των αυξημένων τουριστικών αφίξεων αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική αγορά για τον εγχώριο κλάδο των σούπερ μάρκετ με την «μάχη» του ανταγωνισμού να εξελίσσεται διαρκώς.

Η ΣΥΝΚΑ στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας μπήκε όπως αναφέρθηκε παραπάνω η Μασούτης, υπολογίζεται πως διαθέτει μερίδιο της τάξεως του 20% στο νησί. Σημαντική παρουσία στην Κρήτη έχει και η Σκλαβενίτης από την κατά 60% θυγατρική του Ομίλου, «Χαλκιαδάκης».

Δίκτυο 16 καταστημάτων διαθέτει στο νησί από την πλευρά της η Lidl, εκ τω οποίων και η σημαντική επένδυση το 2021 στο κατάστημα που άνοιξε στις Μεσαμπελιές του Ηρακλείου η οποία ξεπέρασε τα 9,4 εκατ. ευρώ. Aξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι στο συγκεκριμένο κατάστημα κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής, εντοπίστηκαν αρχαιολογικά ευρήματα μυκηναϊκού τάφου καθώς και υπολείμματα αρχαίου λιθόστρωτου δρόμου, με την εταιρεία να επιλέγει να τα αναδείξει ανεβάζοντας το κόστος της αρχικής της επένδυσης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ