ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola HBC: Αύξηση καθαρών εσόδων το πρώτο τρίμηνο του έτους

AP

Σε αύξηση καθαρών εσόδων από πωλήσεις του πρώτου τριμήνου κατά 22,2% σε οργανική βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας οδήγησε την Coca-Cola HBC η συνεπής εκτέλεση της στρατηγικής 24/7 κατανάλωσης, όπως επισημαίνεται στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. 

Παράλληλα κατέγραψε αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών, καθώς προέβη σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη.

Επίσης αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.

Εμφάνισε συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, με το μερίδιο των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης και αυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 10 μονάδες βάσης.

Αύξηση καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 16,2% σε οργανική βάση το πρώτο τρίμηνο

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 21,0% σε οργανική βάση, υπεραντισταθμίζοντας τη μείωση κατά 4,0% του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24,4% σε δημοσιευμένη βάση το πρώτο τρίμηνο.

Η ενοποίηση της Αιγύπτου και του Ομίλου εταιρείων Multon συνέβαλε στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 8,8 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, κυρίως λόγω της υποτίμησης των νομισμάτων της Νιγηρίας και της Αιγύπτου.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά

  • Αναπτυγμένες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 20,6% σε οργανική βάση, με ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων

  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 26,0% σε οργανική βάση που οφείλεται στην διεύρυνση του μείγματος προϊόντων και τιμών

  • Αναδυόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 9,5% σε οργανική βάση, ενισχυμένη από τις ενέργειες για την αντιμετώπιση της επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού στα κόστη. Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21,5% σε οργανική βάση.

Συνεχιζόμενη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης

  • Επέκταση της κατηγορίας ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο

  • Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την επανακυκλοφορία του σήματος Kinley στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, το δεύτερο τρίμηνο

  • Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, την Ιρλανδία και την Ουγγαρία, τον Απρίλιο

  • Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για τις επιπρόσθετες κυκλοφορίες του Caffè Vergnano στην Τσεχία και τη Σλοβακία, το δεύτερο τρίμηνο

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Η συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής μας οδήγησε σε ένα καλό ξεκίνημα για το 2023 και αναμένουμε να πετύχουμε ισχυρές επιδόσεις για μια ακόμη χρονιά. Συνεπώς, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση.

Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν ισχυρή, χάρη στην ευελιξία μας στην αγορά και στα προσαρμοσμένα προγράμματά μας στους καταναλωτές και τους πελάτες μας. Σημειώθηκε βελτίωση στα μερίδια αγοράς τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά, ενώ παράλληλα, εφαρμόσαμε αποτελεσματικά προσεκτικά σχεδιασμένες αλλαγές στην τιμολογιακή μας πολιτική και το μείγμα προϊόντων, αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες αυξήσεις στα κόστη. Παρόλο που ορισμένες αγορές επηρεάστηκαν από ένα δυσμενέστερο καταναλωτικό περιβάλλον, η εμπειρία μας στην επιτυχή διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων και η συνεχιζόμενη επένδυση και εστίασή μας στις δυνατότητες ανάπτυξης βασιζόμενες στην ανάλυση δεδομένων καθιστούν ισχυρή την ικανότητα προσαρμογής μας.

Συνεχιζόμενη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης

Συνεχίσαμε να επενδύουμε στο χαρτοφυλάκιό μας, προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση μας ως τον κορυφαίο συνεργάτη σε 24/7 βάση στον κλάδο των ποτών . Το δεύτερο τρίμηνο, θα προχωρήσουμε στην επανακυκλοφορία του Kinley, στην κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola σε επιλεγμένες αγορές και στην επέκταση της κυκλοφορίας του Caffè Vergnano. Με το ταλέντο των ανθρώπων μας και την ισχύ των συνεργασιών μας, βρισκόμαστε σε καλή θέση για μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη το 2023, αλλά και τα επόμενα χρόνια».

Επιχειρηματικές προοπτικές

Το 2023, όπως επισημαίνεται, ξεκίνησε ικανοποιητικά, κυρίως λόγω της υλοποίησης της τιμολογιακής πολιτικής μας και των ισχυρών επιδόσεων ως προς τον όγκο πωλήσεων σε όλες τις βασικές αγορές και κατηγορίες. «Λαμβάνοντας υπόψη μας τους συνεχιζόμενους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση» σημειώνεται.

Αναλυτικά:

  • Για το σύνολο του έτους αναμένουμε να επιτύχουμε οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου πάνω από το εύρος στόχο του 5-6% .

  • Αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.

  • Πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών στο άνω επίπεδο του εύρους -3% έως +3% σε οργανική βάση, το 2023.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης