ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public: επενδύει σε τεχνολογία και εμπειρία των πελατών με στόχο την καθαρή κερδοφορία το 2024

Public: επενδύει σε τεχνολογία και εμπειρία των πελατών με στόχο την καθαρή κερδοφορία το 2024

Σε σημαντικές επενδύσεις τόσο για την αναδιάρθρωση των καταστημάτων αλλά και για την ενίσχυση των πληροφοριακών υποδομών ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα προχωρά το Public Group με στόχο να μπορέσει το 2024 να πετύχει καθαρή κερδοφορία.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια χθεσινής ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, έχει καταφέρει τους τελευταίους 18 μήνες να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις και τη λειτουργική κερδοφορία, ενώ η απορρόφηση των Media Markt κάτω από το νέο brand «Public + home» χαρακτηρίζεται ως επιτυχημένη με βάση τα πρώτα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, το 2022 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 481 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2021 όταν και είχε ανέλθει στα 437 εκατ. ευρώ. Ο ρυθμός ανάπτυξης δείχνει να έχει επιταχυνθεί τη φετινή χρονιά και στο α’ εξάμηνο έχει ανέλθει στο 21% με αποτέλεσμα η εκτίμηση που έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλάς για τον συνολικό κύκλο εργασιών του 2023 να είναι πως θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 500 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2022 διαμορφώθηκαν στα 4,6 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσια σε σχέση με το 2021 (περίπου 2 εκατ. ευρώ) με τον κ. Μπουρλά να σημειώνει ότι αυτό επιτεύχθηκε παρά τις πολλές δυσκολίες που υπήρξαν λόγω της αύξησης του κόστους. Για το 2023 η εκτίμηση είναι πως τα EBITDA θα ξεπεράσουν τα 15 εκατ. ευρώ και αυτή η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το 2024 δεν θα υπάρχουν τα «βάρη» της διαδικασίας απορρόφησης της Media Markt είναι ο λόγος που εκτιμάται ότι η επόμενη χρονιά το Public θα παρουσιάσει θετικό πρόσημο στα καθαρά κέρδη.

Αναδιάρθρωση καταστημάτων

Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, οι επενδύσεις το 2023 ανέρχονται συνολικά στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχο ποσό έχει προϋπολογιστεί για το 2024. Εξ αυτών, περίπου 5 εκατ. ευρώ ετησίως -και τις δύο χρονιές- αφορά την αναδιάρθρωση των καταστημάτων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου, τα 13 καταστήματα Media Markt έχουν μετονομαστεί σε Public + home και ουσιαστικά αποτελούν τα σημεία πώλησης του ομίλου όπου μπορούν οι καταναλωτές να βρουν οικιακές συσκευές.

Ο αριθμός των Public + home θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια καθώς θα υπάρξουν τουλάχιστον 3 σημεία που θα «αναβαθμιστούν» το 2024. Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, ο αριθμός των καταστημάτων Public, τα οποία φθάνουν στα 61 αυτή τη στιγμή, δεν θα αυξηθεί αλλά θα υπάρξουν αλλαγές όσον αφορά στην τοποθεσία τους καθώς αναζητούνται μεγαλύτεροι χώροι για να «φιλοξενήσουν» και τις οικιακές συσκευές. Μία εξαίρεση, όσον αφορά στα νέα καταστήματα, μπορεί να είναι η Κύπρος καθώς εξετάζεται ένα καινούριο σημείο σε νέο εμπορικό κέντρο στη Λεμεσό.

Σημειωτέον επίσης πως σύντομα πρόκειται να ανοίξει στο Ρέντη το μεγαλύτερο στην Ελλάδα outlet για προϊόντα τεχνολογίας.

Οι οικιακές συσκευές κινούνται με εξαιρετικούς ρυθμούς καθώς τα έσοδα για φέτος αναμένεται να φθάσουν στα 70 εκατ. ευρώ με τον στόχο των 100 εκατ. ευρώ για το 2024 να δείχνει εφικτός. Αντίστοιχα, θετικός είναι και ο ρυθμός ανάπτυξης στα είδη πολιτισμού με την αύξηση το 2022 να είναι της τάξεως του 15%, ενώ φέτος κινείται στο +21% και ο στόχος είναι να ξεπεράσουν στα 90 εκατ. ευρώ το 2024.

Νέες υπηρεσίες

Ένα σημαντικό κομμάτι του επενδυτικού πλάνου (10 εκατ. ευρώ για τη διετία 2022-2023) αφορά αυτές που γίνονται σε πληροφοριακές υποδομές με στόχο την περαιτέρω αυτοματοποίηση διαδικασιών, τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη σε όλα τα κανάλια πωλήσεων (omnichannel) αλλά την παροχή νέων υπηρεσιών. Βασικό κομμάτι της στρατηγικής, όπως επισημάνθηκε, είναι η αξιοποίηση των δεδομένων που έχει στη διάθεση του Public Group προκειμένου να βελτιώνει τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων και των καναλιών (data driven store operations).

Οι νέες υπηρεσίες δείχνουν να αρέσουν στο κοινό δεδομένου ότι οι υπηρεσίες Next Day Delivery για 100.000 προϊόντα μέσω Public.gr σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και το Express Pickup 60’, συγκέντρωσαν πάνω από 200.000 παραγγελίες και 80.000 παραγγελίες αντίστοιχα. Επιπλέον, η άμεση πρόσβαση στα συστήματα επιλεγμένων προμηθευτών προσφέρει τη δυνατότητα να γίνονται παραγγελίες προϊόντων που δεν είναι διαθέσιμα στο κατάστημα ή στην κεντρική αποθήκη και ο πελάτης να γνωρίζει πότε θα του παραδοθεί.

Στις νέες υπηρεσίες περιλαμβάνονται αυτής της παράδοσης και εγκατάστασης σε μία επίσκεψη, η οποία είναι διαθέσιμη -προς το παρόν- στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ αναμένονται αρκετές ακόμη.

Γενικότερα, το πλάνο του Public Group είναι να αξιοποιεί τις συνέργιες που προκύπτουν από το οικοσύστημα που έχει δημιουργήσει μέσα τόσο από επενδύσεις σε startups αλλά και από αποκλειστικές συνεργασίες. Πρόσφατο παράδειγμα πετυχημένης συνεργασίας η αποκλειστική διάθεση του Revolut Pay που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση κατά 30% των πωλήσεων με τη χρήση των καρτών της βρετανικής fintech startup.

Αντίστοιχα πετυχημένη χαρακτηρίζεται και η συνεργασία με την Klarna καθώς οι αγορές με έως 3 άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική με την αξιοποίηση της υπηρεσίας «Public Now, Pay Later», προτιμώνται από το 35% των καταναλωτών σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα, ενώ στο κομμάτι των υπηρεσιών παράδοσης το «Public Locker Pickup 24/7» μέσω Box Now σημειώνει 25% διείσδυση στα προϊόντα που δύναται να παραδοθούν σε lockers.

Σημειωτέον πως το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει 20 εκατ. ευρώ τη διετία 2022-2023 για επενδύσεις σε startups. Οι επενδύσεις αυτές αφορούν είτε τη συμμετοχή σε νέους γύρους χρηματοδότησης εταιρειών όπου έχει ήδη συμμετοχή το Public Group είτε την απόκτηση συμμετοχής σε startups. Όσον αφορά στους τομείς που ενδιαφέρουν τον όμιλο, οι startups που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) βρίσκονται αρκετά ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ