ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola: «Zero» απορρίμματα μέχρι το 2030 – «Πρόβα τζενεράλε» στους Ολυμπιακούς του Παρισιού

Coca-Cola: «Zero» απορρίμματα μέχρι το 2030 – «Πρόβα τζενεράλε» στους Ολυμπιακούς του Παρισιού
Diego Lugagne, Διευθυντής Ανάπτυξης Καινοτομίας Συσκευασίας, Coca-Cola Sparkling R&D EMEA Rudi van Beek for Coca-Cola in Europe

Η Coca-Cola αλλάζει την εμπειρία του αναψυκτικού. 

Πώς θα μας φαινόταν να «φτιάχνουμε» μόνοι μας το αγαπημένο μας αναψυκτικό στο δικό μας δοχείο, κατά τις προσωπικές μας προτιμήσεις: να αυξάνουμε ή να μειώνουμε το ανθρακικό, να αναμειγνύουμε γεύσεις και προϊόντα, μέσα σε ένα πλαίσιο βιωσιμότητας και μηδενικών απορριμμάτων. Η Coca-Cola Company διευρύνει την «zero» ατζέντα της και θέτει τον φιλόδοξο στόχο να επανασυστήσει όλο το σύστημα συσκευασίας και διανομής των προϊόντων της μέχρι το 2030, αλλάζοντας στην ουσία και την εμπειρία των καταναλωτών. Η πρώτη δοκιμή μεγάλης κλίμακας θα γίνει το επόμενο καλοκαίρι στο Παρίσι, στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024.

CocaColaEmeaRDcenter1976.jpg
Νέα μηχανήματα αναψυκτικών θα χρησιμοποιηθούν στους Ολυμπιακούς ΑγώνεςRudi van Beek for Coca-Cola in Europe

Για πρώτη φορά στην ιστορία των Αγώνων, η Coca-Cola θα προσφέρει τα προϊόντα της στους θεατές και σε επιστρεφόμενα ή επαναχρησιμοποιήσιμα κύπελλα και δοχεία, διασφαλίζοντας ότι όλα θα συλλέγονται, θα ανακυκλώνονται ή θα επαναχρησιμοποιούνται.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η εταιρεία θα διανέμει τα ποτά της μέσω ενός επανασχεδιασμένου μοντέλου. Οι καινοτομίες που θα παρουσιάσει η Coca-Cola, εκτείνονται από τα επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία -για παράδειγμα με πρόβλεψη για τη συμπεριφορά του ανθρακικού- μέχρι τα επαγγελματικά μηχανήματα αναψυκτικών σε χώρους ψυχαγωγίας και εστίασης. Τα μηχανήματα που θα χρησιμοποιηθούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες, θα χρειάζονται μόνο ρεύμα και νερό για να λειτουργήσουν, παράγοντας το αναψυκτικό από ειδικές κασέτες συμπυκνώματος, χωρίς «βαρέλια» προϊόντος. Επίσης, σε ειδικούς χώρους (πανεπιστήμια, βενζινάδικα κ.α. -ήδη λειτουργούν σε σκανδιναβικές χώρες) θα αναπτυχθούν έξυπνα μηχανήματα, για εξατομικευμένη εμπειρία αναψυκτικού. Εκεί, ο καταναλωτής θα μπορεί να γεμίζει το δοχείο του με το προϊόν ή τον συνδυασμό προϊόντων που θέλει, επιλέγοντας γεύσεις, ένταση ανθρακικού κ.α.

CocaColaEmea-RDcenter-0125.jpg
Έξυπνα μηχανήματα για εξατομικευμένη εμπειρίαRudi van Beek for Coca-Cola in Europe

Φυσικά, θα κυκλοφορούν και οι συσκευασίες μίας χρήσης, που όμως θα συλλέγονται προκειμένου να ανακυκλωθούν. Μάλιστα, το μεγάλο στοίχημα είναι να αποδειχθεί εφικτό ότι όσα μπουκάλια και κουτάκια συλλεχθούν, θα ανακυκλωθούν στη Γαλλία και θα επανακυκλοφορήσουν στην αγορά με προϊόν, μέσα στη διάρκεια των αγώνων.

Με άξονα την κυκλική οικονομία, η Coca-Cola θα συμβάλει, έτσι, στο στόχο της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, να μειώσει στο μισό τις εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, το 2012.

CocaColaEmeaRDcenter-0623.jpg
Το μπουκάλι του μέλλοντος θα είναι κατασκευασμένο κατά 70-80% από ανακυκλωμένο PET πλαστικόRudi van Beek for Coca-Cola in Europe

Η συσκευασία του μέλλοντος

Τα παραπάνω παρουσίασε ο Diego Lugagne, Διευθυντής Ανάπτυξης Καινοτομίας Συσκευασίας, Coca Cola Sparkling R&D EMEA, στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Coca‑Cola, στις Βρυξέλλες, το οποίο επισκέφθηκε το CNN Greece. Όπως διευκρίνισε, πολλές από τις παραπάνω καινοτομίες έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους σε κάποιες χώρες, στο Παρίσι όμως θα δοκιμαστούν σε ένα κοινό εκατομμυρίων επισκεπτών των αγώνων. Πολλά ποντάρει η Coca‑Cola στη διεύρυνση της χρήσης των μηχανημάτων αναψυκτικών και εκτός χώρων επαγγελματικής εστίασης και ψυχαγωγίας, γι’ αυτό σχεδιάζεται να εφοδιαστούν με σύστημα πληρωμής για να μπορεί ο καθένας να γεμίζει το επαναχρησιμοποιούμενο κύπελλο ή δοχείο του. Ο κρίσιμος παράγοντας, ωστόσο, είναι η αποδοχή και η δέσμευση των πολιτών σε ένα βιώσιμο μοντέλο κατανάλωσης.

CocaColaEmeaRDcenter-0621.jpg
Το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Coca‑Cola στις ΒρυξέλλεςRudi van Beek for Coca-Cola in Europe

H Coca-Cola Company πιστεύει ότι ο πλανήτης βρίσκεται αντιμέτωπος με τις συνέπειες της ρύπανσης από τον όγκο των απορριμμάτων. Ως μια εταιρεία με ηγετική θέση στην αγορά, θέλει να πρωταγωνιστήσει στη λύση του προβλήματος, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, με επίκεντρο τη συσκευασία. Για το λόγο αυτό, προκρίνει δράσεις ώστε κάθε ένα κουτάκι ή μπουκάλι που πωλείται να συλλέγεται και να ανακυκλώνεται, να γίνει το 100% των συσκευασιών ανακυκλώσιμο και να χρησιμοποιείται τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένο υλικό στα μπουκάλια της μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με τους στόχους της εταιρείας, μέχρι το 2025 οι συσκευασίες θα είναι σε ποσοστό 100% ανακυκλώσιμες -ήδη ο στόχος έχει επιτευχθεί κατά 90%. Επίσης, μέχρι το 2025, θα έχουν φύγει από την αγορά 3 εκατ. τόνοι παρθένου πλαστικού. Ως προς τη συλλογή κάθε συσκευασίας που βγαίνει στην αγορά, σήμερα η Coca‑Cola βρίσκεται στο 70% στην Ευρώπη. Παράλληλα, μειώνονται τα χρωματιστά μπουκάλια προκειμένου να δοθεί έμφαση στη μηχανική ανακύκλωση. Στο πλαίσιο αυτό, άλλαξε το μπουκάλι της Sprite σε νέο Clear PET πλαστικό, καθώς η νέα διάφανη συσκευασία διευκολύνει τη διαδικασία της ανακύκλωσης.

CocaColaEmea-RDcenter-2138.jpg
Ειδικά επαναχρησιμοποιούμενα δοχείαRudi van Beek for Coca-Cola in Europe

Στη δεύτερη φάση, μέχρι το 2030, αναμένεται το 25% του όγκου των πωλήσεων, να αποτελείται από επαναχρησιμοποιούμενες λύσεις: επαναχρησιμοποιούμενα γυάλινα μπουκάλια, επαναχρησιμοποιούμενα PET πλαστικά μπουκάλια και χρήση επαναχρησιμοποιούμενων δοχείων στα μηχανήματα αναψυκτικών.

Τέλος, το μπουκάλι του μέλλοντος θα είναι κατασκευασμένο κατά 70-80% από ανακυκλωμένο PET πλαστικό μέσω μηχανικής ανακύκλωσης. Το υπόλοιπο 20-30% θα αποτελείται από ελαφρύ παρθένο πλαστικό, το οποίο όμως δεν θα προέρχεται από ορυκτά, αλλά θα είναι είτε φυτικής προέλευσης είτε επεξεργασμένο με χημική ανακύκλωση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ