ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

LG Electronics: πωλήσεις 200 εκατ. ο στόχος για το 2024

LG Electronics: πωλήσεις 200 εκατ. ο στόχος για το 2024
LG ELECTRONICS

Την ανοδική πορεία της τελευταίας διετίας επιδιώκει να συνεχίσει και το 2024 η LG Electronics Hellas με την τοπική θυγατρική του κορεατικού κολοσσού των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών να ποντάρει στην ελαφρά ανάκαμψη της αγοράς της τηλεόρασης αλλά και στην υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο Άρης Κουτελός, γενικός διευθυντής της LG Electronics Hellas, το 2023 έκλεισε με πωλήσεις να ανέρχονται στα 175 εκατ. δολάρια, αυξημένες κατά 8% έναντι των 162 εκατ. δολαρίων του 2022. Η αύξηση 8% που πέτυχε στην Ελλάδα η LG ήταν η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο που παρουσίασε ευρωπαϊκή θυγατρική του κορεατικού κολοσσού. Η αύξηση προήλθε κυρίως από τις πωλήσεις των λευκών οικιακών συσκευών, μία αγορά που αυξήθηκε συνολικά στην Ελλάδα κατά 20% το 2023 λόγω των επιδοτήσεων που υπήρξαν, αλλά και από την άνοδο στις πωλήσεις προϊόντων information display, όπου περιλαμβάνονται οι τηλεοράσεις για ξενοδοχεία (hotel TV), οι οποίες παρουσίασαν αύξηση λόγω της ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος.

Για το 2024, η LG έχει θέσει ακόμη πιο ψηλά τον πήχυ με τον κ. Κουτελό να κάνει λόγο για εκτιμώμενες πωλήσεις που θα κινηθούν στα επίπεδα των 190 – 200 εκατ. δολαρίων. Η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει μεν με τις πωλήσεις των «λευκών» οικιακών συσκευών να παρουσιάζουν συνολικά μείωση -καθώς συγκρίνονται με το πρώτο μισό του 2023 που υπήρχαν επιδοτήσεις για την αλλαγή των ενεργοβόρων συσκευών-, όμως η LG εκτιμά ότι θα κρατήσει τα μερίδια της στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ ποντάρει και σε δύο ακόμη παράγοντες: ο ένας είναι ότι φέτος θα τιμολογήσει το έργο της εγκατάστασης διαδραστικών πινάκων στα ελληνικά σχολεία με την LG να έχει αναλάβει την προμήθεια του 70% αυτών. Ο δεύτερος είναι η αναμενόμενη ανάκαμψη όσον αφορά στις πωλήσεις τηλεοράσεων με δεδομένο ότι το καλοκαίρι υπάρχει το Euro 2024 αλλά και οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Η αγορά της τηλεόρασης παρουσίασε πέρσι πτώση 3% όσον αφορά στην αξία των πωληθέντων συσκευών αλλά η LG αναμένει φέτος αύξηση 10% στις δικές της πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Όσον αφορά στις τηλεοράσεις, η LG έχει επιλέξει να στραφεί προς τα υψηλότερα στρώματα της αγοράς και τα πιο ακριβά (premium) μοντέλα, σταματώντας σταδιακά την πώληση φθηνότερων τηλεοράσεων. Το γεγονός αυτό επηρέασε πέρσι το μερίδιο αγοράς της κορεατικής εταιρείας, το οποίο διαμορφώθηκε στο 26,5%, παρουσιάζοντας πτώση μίας ποσοστιαίας μονάδας, κάτι που χαρακτηρίστηκε ως αποδεκτό από την πλευρά της διοίκησης.

Η LG ποντάρει αρκετά στη σταδιακά στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς πιο ακριβά και καλύτερα μοντέλα τηλεοράσεων με την κορεατική εταιρεία να έχει αποκτήσει ηγετική θέση όσον αφορά τεχνολογίες όπως είναι η OLED. Η εταιρεία παρουσίασε χθες τα νέα μοντέλα της, τα οποία αναμένεται να κάνουν σταδιακά την εμφάνιση τους μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

Στα πλάνα για το 2024 περιλαμβάνονται πάντως αρκετές κινήσεις. Όπως ανέφερε ο κ. Κουτελός υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος από την ελληνική θυγατρική, αποκλείοντας το ενδεχόμενο λειτουργίας φυσικού καταστήματος.

Επίσης, υπάρχει η πρόθεση για διεύρυνση της γκάμας των διαθέσιμων προϊόντων. Στο εξωτερικό, η LG διαθέτει αρκετά προϊόντα σε διάφορες κατηγορίες αλλά μέχρι τώρα δεν τα είχε φέρει στην Ελλάδα καθώς απευθύνονταν στα υψηλά στρώματα της αγοράς και δεν φαινόταν να υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αυτό αλλάζει σταδιακά με αποτέλεσμα στο γ’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς να αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στα ελληνικά καταστήματα οι εντοιχιζόμενες κουζίνες και φούρνοι του κορεατικού κολοσσού. Στους στόχους για φέτος είναι και η έναρξη διάθεσης των φορητών υπολογιστών της LG με τον κ. Κουτελό να αποφεύγει πάντως να γίνει πιο συγκεκριμένος για το πότε θα έρθουν στην ελληνική αγορά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ