INSIGHTS

Δημήτρης Μανιάτης: More digital, please

Δημήτρης Μανιάτης: More digital, please
Δημήτρης Μανιάτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Upstream

Η πανδημία δεν δημιούργησε την ανάγκη για περισσότερο digital. Απλώς την ανέδειξε.

Οι καταναλωτές τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως θεωρούν πλέον δεδομένες τις ψηφιακές υπηρεσίες. ‘Οσες επιχειρήσεις αναλώνονται σε σχέδια επί σχεδίων για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, χωρίς να μπαίνουν στη δράση, θα μείνουν απλά πίσω, παρουσιάζοντας έλλειμμα ανταγωνιστικότητας σε μια παγκόσμια, πλέον, αγορά.

Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να είναι έτοιμες να προσφέρουν στους καταναλωτές ψηφιακές λύσεις ακριβώς εκεί που βρίσκονται – στο κινητό τους τηλέφωνο. Έχοντας την εμπειρία του εξωτερικού, αλλά και τα καλά εγχώρια παραδείγματα που ανέδειξε η περίοδος των lockdown, ο καταναλωτής δεν θεωρεί αποδεκτό πλέον να περιμένει σε ουρές ή να ταλαιπωρείται από γραφειοκρατικές διαδικασίες και κακά σχεδιασμένα UX (το ταξίδι που κάνει ο καταναλωτής μέχρι να βρει και να αγοράσει το προϊόν σου) για κάτι που μπορεί να κάνει με 2-3 κλικ ή tap στο κινητό του.

Τεράστια άλματα έχουν γίνει και στην ψηφιακή διακυβέρνηση, με τους πολίτες πλέον να μαθητεύουν σε ένα περιβάλλον που το digital και η ευκολία του είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.

Η τεχνολογία σήμερα προσφέρει αναρίθμητες επιλογές ψηφιακού marketing, οι οποίες εξυπηρετούν τόσο τους καταναλωτές που μπορούν να αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες εύκολα, γρήγορα και πάνω απ’ όλα με ασφάλεια, όσο και τις επιχειρήσεις, οι οποίες μπορούν να επωφεληθούν από τη μείωση των εξόδων τους, αλλά και την αύξηση των πωλήσεων.

Το τώρα και το μέλλον του marketing είναι ψηφιακό και αυτοματοποιημένο. Μέσω του marketing automation, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να στοχεύσουν επακριβώς το κοινό τους, για παράδειγμα στέλνοντας εξατομικευμένα μηνύματα σε κάθε χρήστη τους. Τα νέα «εργαλεία» στη διάθεσή μας λαμβάνουν υπόψη τη συμπεριφορά του κάθε χρήστη προς προηγούμενες διαφημίσεις με τις οποίες ήρθε σε επαφή και προσαρμόζουν το περιεχόμενο και τον τρόπο της επικοινωνίας, ώστε να ταιριάζουν όσο καλύτερα γίνεται στον καθένα ξεχωριστά.

Παράλληλα, η ανάγκη για περισσότερο digital είναι εμφανής και στην αγορά εργασίας. Αυτή τη στιγμή, η χώρα βιώνει το εξής παράδοξο: Ενώ η ανεργία στους νέους ξεπερνά το 39%, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για ταλέντο στον χώρο της τεχνολογίας και της ψηφιακής επικοινωνίας. Το work from anywhere έρχεται να επιβαρύνει την απώλεια ταλέντου που έφερε η οικονομική κρίση, καθώς πλέον ανταγωνιζόμαστε ευθέως εταιρείες σε κάθε γωνιά του πλανήτη για ταλέντο. Εδώ, εάν δεν δώσουμε πραγματικές ευκαιρίες και δεν δημιουργήσουμε ελκυστικές συνθήκες εργασίας σε ένα επίπεδο πλαισίου, το μέλλον θα είναι δύσκολο.

Προφανώς και δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα από το «πλαίσιο» και την πολιτεία, το αντίθετο. Η ευθύνη των επιχειρήσεων είναι αδιαμφισβήτητη στο να δημιουργήσουν γέφυρες με τα πανεπιστήμια, και να σχεδιάσουν τα δικά τους προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στις νέες τεχνολογίες και ένταξης στην αγορά εργασίας. Εμείς αυτό κάναμε με το πρόγραμμα Start at Upstream, εκπαιδεύοντας νέους μηχανικούς λογισμικού, στο ξεκίνημα της καριέρας τους. Πρόκειται για τεχνογνωσία που διαποτίζει το ελληνικό οικοσύστημα τεχνολογίας και, με τα κατάλληλα βήματα, μπορεί να παραμείνει σε αυτό, φτιάχνοντας μια δεξαμενή με ικανούς, ταλαντούχους και καταρτισμένους ανθρώπους. Και μια υγιής και πρωτοπόρα αγορά τεχνολογίας επιταχύνει την ψηφιακή ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας.

Η Ελλάδα διαθέτει πλέον τις βάσεις, έτσι ώστε η καινοτομία και η τεχνολογία να ευδοκιμήσουν εντός κι εκτός συνόρων, προκειμένου να αλλάξει πραγματικά κεφάλαιο και να ξεφύγει από τις δυσκαμψίες του παρελθόντος. Πλέον είναι πολλά τα παραδείγματα ελληνικών success stories, με εταιρείες που κατάφεραν να αναπτυχθούν, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. So, more digital, please! More digital στις επιχειρήσεις, more digital στο marketing, more digital στις δεξιότητες. Οι προκλήσεις από το μέλλον, που είναι γεμάτο τεχνολογία, είναι πολλές για να αφήσουμε το digital σε δεύτερη προτεραιότητα.

* O Δημήτρης Μανιάτης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Upstream