ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτινάχθηκαν το 2019 οι αφορολόγητες τουριστικές αγορές στην Ελλάδα

Εκτινάχθηκαν το 2019 οι αφορολόγητες τουριστικές αγορές στην Ελλάδα
Φωτογραφία αρχείου AP Photo/David Duprey

Με αύξηση 18% στις συναλλαγές, 23% στην αξία αγορών και 4% στη μέση κατανάλωση σε σχέση με το 2018, έκλεισε το 2019 ο κλάδος των αφορολόγητων τουριστικών αγορών (Tax Free Shopping) στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Global Blue Hellas.

Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, κορυφαίοι διεθνείς καταναλωτές συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 32%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι Ισραηλίτες με 6%. Ωστόσο, παρατηρείται μία σημαντική μείωση της τάσης των Κινέζων international shoppers σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, ενώ οι Αμερικάνοι και Ισραηλινοί παρουσιάζουν μία δυναμική άνοδο.

Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, οι Αμερικάνοι και οι Αιγύπτιοι παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη με ποσοστό που ανέρχεται στο 46%, οι Ισραηλινοί με 44% και οι Καναδοί με 28%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 10%.

Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης παρατηρούνται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 45% από Αιγύπτιους, κατά 40% από Ισραηλίτες και κατά 27% από Αμερικάνους.

Σε ό,τι αφορά την αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής διατηρεί το υψηλά ποσοστά με 65%, η Μύκονος κατοχυρώνει τη δεύτερη θέση με ποσοστό 13% και τρίτη ακολουθεί η Μακεδονία με 12%.

Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στην αξία συναλλαγών, με την Πελοπόννησο να παρουσιάζει αλματώδη πορεία σε ποσοστό 113%.

Οι διεθνείς καταναλωτές που επισκέπτονται τη χώρα μας συνεχίζουν να επιλέγουν αγορές στη κατηγορία μόδα-ρουχισμός δαπανώντας ποσοστό της τάξεως του 52%, ενώ μόλις το 20% της δαπάνης ανήκει στη κατηγορία κόσμημα/ρολόι.

Σύμφωνα με την Global Blue Hellas, παραδοσιακοί διεθνείς καταναλωτές, όπως οι Αμερικάνοι διαφαίνεται να αξιοποιούν το προνόμιό τους για αφορολόγητες αγορές σε σχέση με το παρελθόν, ενώ νέες εθνικότητες όπως οι Ισραηλίτες, αποκτούν τεράστια δυναμική στην αγορά του Tax Free Shopping.

Παρά τη δυναμική ανάπτυξη των τελευταίων ετών, η αγορά του Tax Free Shopping έρχεται αντιμέτωπη με μία μεγάλη πρόκληση: το επικείμενο Brexit καθιστά τους Βρετανούς Νο1 Tax Free εθνικότητα (σύμφωνα με το τελευταίο στατιστικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ, το 2019 αφίχθηκαν 3,5 εκ περίπου ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο). Το επερχόμενο διάστημα με την οριστικοποίηση της συμφωνίας, τα σημεία εξόδου και τα τελωνεία της χώρας, θα κληθούν να διαχειριστούν έναν τεράστιο όγκο τουριστών.

Κατά την Global Blue Hellas το μεγάλο στοίχημα της απλοποίησης των διαδικασιών και της ψηφιοποίησης των τελωνείων, καθίσταται πιο αναγκαίο από ποτέ.

Ο μετασχηματισμός των υφιστάμενων διαδικασιών και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, μπορεί να καταστήσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς αποτελεσματικότερους και αποδοτικότερους.

Ακόμη, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ, θα προσφέρει στη χώρα πολλαπλά οφέλη όπως αυτοματοποίηση διαδικασιών, μείωση αναμονής στα τελωνεία, ασφάλεια, διαφάνεια, εξοικονόμηση πόρων, αύξηση συναλλαγών και βελτίωση της εθνικής μας εικόνας στο εξωτερικό.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ