Με υγειονομικά πρωτόκολλα και σχέδια διαχείρισης κορωνοϊού θα λειτουργήσουν τα κάμπινγκ
Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/INGO DUENNEBIER

Αντιμέτωποι με μεγάλες προκλήσεις θα έρθουν εφέτος οι επιχειρηματίες που λειτουργούν κάμπινγκ και τουριστικές κατασκηνώσεις, καθώς θα πρέπει να εφαρμόσουν ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα και να καταρτίσουν ειδικό σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού για κορωνοϊό.

Συγκεκριμένα, για τις οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις πρέπει να υπάρχει γραπτό σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού κορωνοϊού στο οποίο θα περιγράφονται:

  • Τα συμπτώματα που χαρακτηρίζουν ένα άτομο ως ύποπτο κρούσμα λοίμωξης κορωνοϊού (αιφνίδια έναρξη νόσου, με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: βήχας, πυρετός, δύσπνοια).
  • Ο αριθμός κλήσης «1135» για επικοινωνία με τον αρμόδιο φορέα για την αναφορά του περιστατικού και την καθοδήγηση για τη διαχείρισή του στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.
  • Η προσωρινή απομόνωση του περιστατικού μέχρι την ασφαλή μεταφορά του για ιατρική διάγνωση στο κατασκηνωτικό του μέσον εφόσον διαθέτει συρόμενο ή αυτοκινούμενο τροχόσπιτο (ή εξασφάλιση ενός δωματίου με φυσικό αερισμό σε περίπτωση που διαμένει σε σκηνή, τοποθέτηση χειρουργικής μάσκας στο άτομο που παρουσιάζει συμπτώματα, χορήγηση χαρτομάντιλων, πλαστικής σακούλας για την απόρριψή τους και αντισηπτικό χεριών περιεκτικότητας 70% σε αλκοόλη).
  • Η χρήση χειρουργικής μάσκας, προστατευτικών γυαλιών, ποδοναρίων, αδιάβροχης ποδιάς με μακριά μανίκια και γαντιών από όποιον εισέρχεται στον χώρο της προσωρινής απομόνωσης.
  • Ο εξαερισμός του χώρου προσωρινής απομόνωσης, καθαριότητα και απολύμανση των επιφανειών και των αντικειμένων μετά την απομάκρυνση του ασθενούς με διάλυμα χλωρίνης ή αιθυλικής αλκοόλης 70% ή άλλου απολυμαντικού με αποδεδειγμένη ιοκτόνο δράση.
  • Η αναφορά στην αρμόδια υγειονομική αρχή όλων των επαφών του ασθενούς ξεκινώντας δύο ημέρες πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων.
  • Τα στοιχεία επικοινωνίας του ΕΚΑΒ, τα στοιχεία επικοινωνίας της δομής υγείας στην οποία θα πρέπει να μεταφερθεί το ύποπτο περιστατικό, τα στοιχεία επικοινωνίας της υγειονομικής υπηρεσίας στην οποία υπάγεται το κάμπινγκ.

Για την εφαρμογή του εν λόγω γραπτού σχεδίου και του υγειονομικού πρωτοκόλλου λειτουργίας του κάμπινγκ σε ό,τι αφορά στην πρόληψη περιστατικών κορωνοϊού στο προσωπικό και στους πελάτες, θα πρέπει να ορισθεί αρμόδιο άτομο του οποίου τα πλήρη στοιχεία θα αναφέρονται στο γραπτό σχέδιο. Τα περιστατικά κορωνοϊού και τα μέτρα που εφαρμόστηκαν ανά περίπτωση θα πρέπει να καταγράφονται στο βιβλίο περιστατικών κορωνοϊού του κάμπινγκ που θα διατηρείται με ευθύνη του αρμόδιου άτομου.

Ακόμη, θα πρέπει να υπάρχουν επαρκή μέσα ατομικής προστασίας και να διανέμονται στο προσωπικό του κάμπινγκ ανάλογα με τα καθήκοντά του, μαζί με τις οδηγίες για την ορθή χρήση τους. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση των πελατών για την υποχρέωση εφαρμογής των μέτρων προστασίας από τη λοίμωξη κορωνοϊού εφόσον είναι εφικτό πριν από την άφιξή τους. Η γνωστοποίηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου λειτουργίας θα γίνει στους μόνιμους πελάτες, στους διοργανωτές ταξιδιών (tour operators), πράκτορες, συλλόγους κ.λπ., όπως και σε όσους πελάτες έχουν ή θα κάνουν κράτηση με email.

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι σχετικές οδηγίες θα πρέπει αναρτηθούν επίσης σε εμφανή σημεία του κάμπινγκ (είσοδος, χώρος υποδοχής, χώροι υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.λπ.) ή θα χορηγούνται και με έντυπη ενημέρωση. Σε κάθε περίπτωση ο πελάτης θα πρέπει να δηλώνει ότι ενημερώθηκε, πως αποδέχεται και πως θα τηρεί τις οδηγίες και τα μέτρα. Σε περίπτωση μη αποδοχής ή εάν διαπιστωθούν παραβατικές συμπεριφορές, ο διαχειριστής του κάμπινγκ μπορεί να μην δεχθεί τον πελάτη ή να του ζητήσει να αποχωρήσει.

Διαβάστε επίσης