ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιδείνωση συνθηκών για την ελληνική μεταποίηση τον Οκτώβριο

Επιδείνωση συνθηκών για την ελληνική μεταποίηση τον Οκτώβριο
INTIME/ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Επιδεινώθηκαν τον Οκτώβριο οι λειτουργικές συνθήκες στον ελληνικό τομέα μεταποίησης.

Συγκεκριμένα, ο κύριος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της IHS Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index® – PMI®) έκλεισε στις 48,7 μονάδες τον Οκτώβριο, τιμή χαμηλότερη από τις 50 μονάδες του Σεπτεμβρίου, υποδεικνύοντας οριακή επιδείνωση της υγείας του ελληνικού τομέα παραγωγής αγαθών.

Ο τομέας έχασε και πάλι τη δυναμική του προς την ανάκαμψη, καθώς οι επιπτώσεις της αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού μείωσαν τη ζήτηση.

Η παραγωγή συρρικνώθηκε για έβδομη φορά τους τελευταίους οκτώ μήνες στον ελληνικό μεταποιητικό τομέα, καθώς οι εταιρείες δυσκολεύτηκαν να ενισχύσουν τις πωλήσεις λόγω των ασθενών συνθηκών ζήτησης. Παρότι σε γενικές γραμμές μέτριος, ο ρυθμός μείωσης ήταν ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί από τον Μάιο.

Η ταχύτερη μείωση των νέων παραγγελιών συνέβαλε στη μείωση της παραγωγής τον Οκτώβριο. Οι εταιρείες ανέφεραν ότι η μείωση ήταν απόρροια της αναζωπύρωσης των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Ευρώπη, η οποία επηρέασε αρνητικά τις συνθήκες ζήτησης, κυρίως στον τομέα τροφίμων. Κατά συνέπεια, η ζήτηση από το εξωτερικό περιορίστηκε επίσης, υποχωρώντας με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί σε διάστημα τριών μηνών.

Παρά την εκ νέου μηνιαία μείωση του όγκου παραγγελιών, οι προβλέψεις των εταιρειών σχετικά με την παραγωγή για το επόμενο έτος βελτιώθηκαν στο ξεκίνημα του τέταρτου τριμήνου. Οι ελπίδες για τη λήξη της πανδημίας COVID-19 και η ανανεωμένη ζήτηση των πελατών ήταν, σύμφωνα με αναφορές, ο λόγος αύξησης της εμπιστοσύνης.

Ως προς τις τιμές, οι επιβαρύνσεις κόστους που αντιμετώπισαν οι παραγωγοί αγαθών αυξήθηκαν με σταθερό ρυθμό τον Οκτώβριο. Ο ρυθμός αύξησης ήταν ο ταχύτερος που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο, καθώς το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών οδήγησε στην αύξηση των τιμών εισροών. Οι εταιρείες δεν κατάφεραν, ωστόσο, να μετακυλίσουν το υψηλότερο κόστος στους πελάτες, καθώς οι ανταγωνιστικές πιέσεις και οι προσπάθειες ενίσχυσης των πωλήσεων οδήγησαν σε περαιτέρω μειώσεις τιμών. Ο ρυθμός μείωσης των τιμών πώλησης ήταν, σε γενικές γραμμές, σταθερός.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ