ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

GfK: Πώς ξεκίνησε η αγορά των προϊόντων τεχνολογίας το 2021

GfK: Πώς ξεκίνησε η αγορά των προϊόντων τεχνολογίας το 2021
Unsplash

Δυναμικό ξεκίνημα δείχνει να έχει κάνει το 2021 η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας με το α’ τρίμηνο να χαρακτηρίζεται από διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και τις τάσεις ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου και κατηγοριών όπως τα είδη πληροφορικής να παραμένουν ισχυρές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες κατά τη διάρκεια webinar για τους πελάτες της η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK, το α’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς υπήρξε μία αύξηση των πωλήσεων στα καταναλωτικά προϊόντα τεχνολογίας της τάξεως του 12,1%, ενώ τον Απρίλιο οι πρώτες ενδείξεις για ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση δεδομένου βέβαια του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων. Σημειωτέον πάντως πως η σύγκριση όσον αφορά τον Απρίλιο γίνεται με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι που είχαμε την πρώτη περίοδο με κλειστά τα φυσικά καταστήματα στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας.

Ορισμένες τάσεις, πάντως, δείχνουν να συνεχίζονται, όπως, για παράδειγμα η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο με τις online πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση όσον αφορά στο α’ τρίμηνο του 2021 της τάξεως του 90% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Επίσης, διψήφια ποσοστά αύξησης παρουσιάζουν κατηγορίες προϊόντων όπως τα είδη πληροφορικής, τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά και οι μικρές οικιακές συσκευές.

Τα στελέχη της GfK υποστήριξαν ακόμη ότι το 2021 ευκαιρίες υπάρχουν τόσο από την αναμενόμενη αναβάθμιση του οικιακού εξοπλισμού που θα κάνουν αρκετά νοικοκυριά όσο και από εξωγενείς παράγοντες όπως είναι η επανέναρξη του τουρισμού, η δράση Ψηφιακή Μέριμνα αλλά και οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις όπως το Euro 2021. Παράλληλα, ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης υπάρχουν και λόγω της αλλαγής καταναλωτικών συνηθειών και την ενίσχυση της εργασίας από το σπίτι αλλά και η αύξηση των online αγορών και των πληρωμών μέσω smartphones.

Η αγορά το 2020

Όσον αφορά το 2020, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της GfK, έκλεισε με μία πτώση της τάξεως του 1,7% στα 2,121 δισ. ευρώ. Ουσιαστικά, τα προϊόντα πληροφορικής ήταν από τις μεγάλες κατηγορίες αυτή που συγκράτησαν την πτώση, καθώς παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 27%. Από την άλλη πλευρά, τα είδη τηλεπικοινωνιών είχαν μία πολύ μικρή πτώσης της τάξεως του 0,9%, οι μεγάλες οικιακές συσκευές κινήθηκαν στο -10,4%, τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά ήταν στο -8,7% και οι μικρές οικιακές συσκευές στο -7,2%.

Γενικότερα, όπως ήταν αναμενόμενο, τα δύο lockdowns και τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας επηρέασαν σημαντικά την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων και οι κατηγορίες που σχετίζονται με την εργασία από το σπίτι και την τηλεκπαίδευση να παρουσιάζουν εντυπωσιακά υψηλά νούμερα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι καρέκλες γραφείου παρουσίασαν αύξηση κατά 180,5%, ενώ πολύ μεγάλη άνοδο είχαμε σε κατηγορίες όπως είναι οι webcams (+69,5%), οι φορητοί υπολογιστές (+48,5%), οι εκτυπωτές (+39,8%), τα περιφερειακά υπολογιστών (+34,7%), οι οθόνες υπολογιστές (+31,5%) και τα tablets (+29,3%). Ενδεικτικό των αλλαγών ήταν η αύξηση κατά 21,8% στις πωλήσεις αρτοκασκευαστών, ενώ αντίστοιχα υψηλά ήταν και η αύξηση στις καφετιέρες κάθε τύπου.

Τα κλειστά φυσικά καταστήματα έστρεψαν τους Έλληνες στα online κανάλια. Οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 28,9%, ενώ εκείνες των φυσικών καταστημάτων μειώθηκαν κατά 4,9%. Αξιοσημείωτο είναι πως την περίοδο των δύο lockdowns οι αλυσίδες με φυσικά καταστήματα είχαν μεγαλύτερη αύξηση των online πωλήσεων τους σε σχέση με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά μέσω Internet (36,6% έναντι 28,9%). Σύμφωνα με τους ανθρώπους της GfK, η στροφή προς τις online αγορές είναι μία τάση που δείχνει ότι θα παραμείνει ισχυρή και τα επόμενα χρόνια.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ