ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θερινές εκπτώσεις: Από νωρίς στη «μάχη» οι επιχειρήσεις

Θερινές εκπτώσεις: Από νωρίς στη «μάχη» οι επιχειρήσεις
Στον «χορό» των προσφορών μπαίνουν όλο και περισσότερα καταστήματα μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των θερινών εκπτώσεων. ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME

Μπορεί οι θερινές εκπτώσεις να ξεκινούν επίσημα την επόμενη Δευτέρα 11 Ιουλίου ωστόσο πολλές αρκετές μεγάλες αλυσίδες μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων μπήκαν από νωρίς στη «μάχη» των προσφορών.

Ήδη από την αρχή του μήνα, τα e-shop κυρίως επιχειρήσεων με ρούχα έχουν προχωρήσει σε προσφορές σε προϊόντα της προηγούμενης σεζόν που φτάνουν έως και το 45% ενημερώνοντας μέσω διαδικτύου τους καταναλωτές.

Από τη Δευτέρα στον «χορό» των εκπτώσεων άρχισαν να μπαίνουν σταδιακά όλο και περισσότερα φυσικά καταστήματα, με προσφορές σε διάφορα είδη.

Την ίδια στιγμή και οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών έχουν ξεκινήσει κι εκείνες από νωρίς τις προσφορές, αναμένοντας παράλληλα να πάρουν «ανάσα» στις πωλήσεις κλιματιστικών και ψυγείων από το πρόγραμμα για την απόσυρση των ηλεκτρικών συσκευών, με τις επιδοτήσεις που θα λάβουν οι δικαιούχοι.

Όπως σημείωναν παράγοντες της αγοράς στο CNN Greece, οι πωλήσεις στα συγκεκριμένα προϊόντα είναι υποτονικές το τελευταίο διάστημα, με τους καταναλωτές να κρατούν στάση αναμονής για τις αγορές κλιματιστικών και ψυγείων περιμένοντας τις επιδοτήσεις μέσω του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή».

Οι προσδοκίες των εμπόρων από τις εκπτώσεις

Συνολικά πάντως ο κλάδος του λιανεμπορίου περιμένει από τις εκπτώσεις τόνωση του τζίρου του καθώς τον Ιούνιο παρά την αύξηση του τουρισμού η εμπορική κίνηση ήταν υποτονική.

«Ο μεγάλος αριθμός ξένων τουριστών από μόνος του δεν φαίνεται ικανός μέχρι τώρα να αντισταθμίσει, αφενός τη σταθερά χαμηλή εγχώρια κατανάλωση σε τουριστικούς και μη προορισμούς, αφετέρου το γεγονός ότι και οι αλλοδαποί επισκέπτες της Ελλάδας διαθέτουν στην πλειονότητά τους χαμηλότερο «βαλάντιο» για δαπάνες, πέραν της διαμονής και του φαγητού τους» σημείωνε μεταξύ άλλων στο CNN Greece o πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας.

«Ευελπιστούμε ότι οι καλές τιμές των εκπτώσεων θα φέρουν περισσότερους Έλληνες καταναλωτές στις εμπορικές πιάτσες όλης της χώρας και όχι μόνο των τουριστικών περιοχών» προσθέτει.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης επεσήμανε ότι το κέντρο της Αθήνας παρουσίασε τον Ιούνιο καλύτερη εικόνα σε σύγκριση με άλλες περιοχές της πρωτεύουσας λόγω του τουρισμού, ο τζίρος ήταν σημαντικά αυξημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα αλλά μακριά από τα επίπεδα του 2019, προ COVID δηλαδή.

Για υποτονική κίνηση κυρίως σε ένδυση- υπόδηση τον Ιούνιο έκανε λόγο και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης επισημαίνοντας ότι οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις δαπάνες για ανάγκες που χαρακτηρίζονται ως δευτερεύουσες. «Ζούμε πάντα με την ελπίδα» σημειώνει στο CNN Greece ως προς τις προσδοκίες που έxουν οι έμποροι της πόλης από τις θερινές εκπτώσεις.

«Κόβουν» τις δαπάνες για καταναλωτικά αγαθά οι Έλληνες

Για τους καταναλωτές πάντως που βλέπουν το διαθέσιμο τους εισόδημα να πιέζεται από τη συνεχιζόμενη ακρίβεια σε προϊόντα και υπηρεσίες, οι θερινές εκπτώσεις και οι μεγάλες προσφορές που υπόσχονται οι επιχειρήσεις, ενδεχομένως θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία ευκαιρία προκειμένου να καλύψουν ανάγκες που άφηναν πίσω όλο το προηγούμενο διάστημα, όπως εκτιμά η αγορά.

Είναι άλλωστε ενδεικτικό πως σύμφωνα με έρευνα της Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών στις κατηγορίες εξόδων που έχουν περιορίσει οι Έλληνες εν μέσω του κύματος ακρίβειας τους τελευταίους μήνες, τα καταναλωτικά αγαθά, δηλαδή ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές βρίσκονται στην πρώτη θέση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ