Μειωμένος 40% ο τζίρος των καταστημάτων στις ενδιάμεσες εκπτώσεις

Μειώθηκε ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια των φετινών ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, καταγράφοντας κατά μέσο όρο πτώση 13,5%, με ορισμένες τοπικές αγορές να μετρούν απώλειες που φτάνουν έως και 40% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Για τις δύο στις τρεις λιανεμπορικές επιχειρήσεις οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, παρά το γεγονός ότι φέτος 78% των επιχειρήσεων συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου και μάλιστα κάνοντας εκπτώσεις που ξεπέρασαν σε ορισμένες περιπτώσεις το 20%.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την περιοδική έρευνα που πραγματοποιεί το Ινστιτούτο ΙΝΕΜΥ της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για την πορεία των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερο από το 1/3 των επιχειρήσεων επέλεξε να προχωρήσει σε προσφορές μεταξύ 11% και 20%, ενώ το 30% των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις που κυμάνθηκαν μεταξύ 21% και 40%. Αναφορικά με τις πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα για τις 2 στις 3 επιχειρήσεις.

Το 29% των επιχειρήσεων είδε τις πωλήσεις να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και μόλις το 4% σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2015.

Μεγαλύτερες πιέσεις δέχθηκαν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο οικιακού εξοπλισμού, με το ποσοστό αυτών που είχαν μικρότερες πωλήσεις να ανέρχεται στο 71%.

Πάντως η μικρή ανταπόκριση των καταναλωτών ενισχύει την άποψη που διατυπώνουν οι έμποροι κατά του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων, με το 58% των επιχειρηματιών να είναι αντίθετο και μόλις το 23% να συμφωνεί.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!