ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χατζηδάκης: Στον ΟΣΕ υπήρχαν θέματα σκανδάλων - Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι

Χατζηδάκης: Στον ΟΣΕ υπήρχαν θέματα σκανδάλων - Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι
«Πρόκειται για κάτι πάρα πολύ σοβαρό και δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Μετά από κάθε τραγωδία πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη κάθαρση» είπε ο υπουργός Εργασίας ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ / EUROKINISSI - Φωτογραφία αρχείου

«Υπήρχαν θέματα σκανδάλων, αδιαφάνειας, θέματα που είχαν να κάνουν με τη διοικητική και εργασιακή κουλτούρα»: αυτό δήλωσε για τον ΟΣΕ ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως πρόκειται για μια τραγωδία που πληγώνει τον ελληνικό λαό και όλοι ταυτίζονται με τις οικογένειες των θυμάτων.

«Πρόκειται για κάτι πάρα πολύ σοβαρό και δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Μετά από κάθε τραγωδία πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη κάθαρση. Ευθύνη δική μας είναι, χωρίς να κρυφτούμε πίσω από το δάκτυλό μας, να οδηγήσουμε τα πράγματα σε μία κάθαρση. Είναι υποχρέωση απέναντι στη συνείδησή μας. Πρέπει με τις πράξεις μας να δείξουμε ότι οδηγούμε εκεί τα πράγματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και συνέχισε:

«Από τότε είχα επισημάνει ότι ο ΟΣΕ είναι δύο - τρεις φορές χειρότερο πρόβλημα από την Ολυμπιακή, και από πλευράς οικονομικής αλλά και από πλευράς άλλων παραμέτρων. Υπήρχαν θέματα σκανδάλων, αδιαφάνειας, θέματα που είχαν να κάνουν με τη διοικητική και εργασιακή κουλτούρα».

Όπως είπε ο ίδιος, τον Σεπτέμβριο του 2008 είχε εγκαινιάσει την τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκη - Λάρισα και Λάρισα- Θεσσαλονίκη και μέχρι τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς επεκτάθηκε μέχρι τον Δομοκό.

Ανέφερε δε, πως όταν επέστρεψε μετά από 3,5 χρόνια στο υπουργείο, δεν υπήρχε.

«Υπήρχε σε κάποιο βαθμό βανδαλισμένο δίκτυο από συμμορίες, που είχαν αφαιρέσει το χαλκό, έκαναν λαθρεμπόριο» είπε ο κ. Χατζηδάκης, και συμπλήρωσε:

«Το Σεπτέμβριο 2014 υπογράφηκε η σύμβαση ανάταξης του δικτύου, η οποία έλεγε ότι μέχρι το τέλος του 2016 πρέπει να γίνει το έργο. Το έργο δεν έγινε».

Μάλιστα, υποστήριξε ότι ο ΟΣΕ είναι ένας προβληματικός οργανισμός, με πανελλήνια δικτύωση.

«Σε αυτήν την ιστορία υπάρχουν, λιγότερο ή περισσότερο, ευθύνες όλων. Και δικές μας και του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς, ως κόμμα, έχουμε υποχρέωση να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν. Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι ότι δύο στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ , ο καθ' ύλην αρμόδιος υπουργός και η γενική γραμματέας πρωτύτερα και λένε ότι όλα πήγαν στραβά πριν το 2015 και μετά το 2019, εκτός της δικής τους περιόδου. Είναι απαράδεκτο και ελπίζω ότι και οι ίδιοι θα καταλάβουν» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, λέγοντας παράλληλα:

«Πρέπει να ελεγχθούμε όλοι, υπάρχει κόσμος πονεμένος. Δεν γίνεται να συζητάμε σαν να μη συμβαίνει τίποτα».

Χαρακτήρισε, επίσης την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μια «βαθιά προβληματική κατάσταση».

«Είχε 340 εκ. ευρώ έξοδα και περίπου 80 εκ. ευρώ έσοδα. Κάναμε μία μεγάλη προσπάθεια και το 2014 έγινε κερδοφόρα. Η Ε.Ε. επειδή είχε βρει ότι είχαν γίνει παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητούσε να δώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 700 εκ. ευρώ πίσω στο δημόσιο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εργασίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ