ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίπρας για Μητσοτάκη: Ένας ανήξερος κι ανεύθυνος πρωθυπουργός

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας ΙΝΤΙΜΕ

«Τέσσερα χρόνια ο κανόνας Μητσοτάκη είναι απαξίωση του Δημοσίου, τα ρουσφέτια και το πελατειακό κράτος - Από την πρώτη στιγμή προέταξε το ψέμα, την επικοινωνία, τη δικαιολογία για να αποποιηθεί την ευθύνη», υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας στην εισήγησή του στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία.

Ο ίδιος, μάλιστα, μίλησε για έναν ανήξερο κι ανεύθυνο πρωθυπουργό και για μια ανεύθυνη κι ένοχη κυβέρνηση.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υποστήριξε πως βρισκόμαστε σε ένα νέο πολιτικό περιβάλλον και πως η τραγωδία των Τεμπών ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

«Η ελληνική κοινωνία στη μεγάλη πλειονότητά της αισθάνεται ανασφάλεια κι αγανάκτηση, που γίνεται οργή. Ο καθένας αισθάνεται ότι σε αυτό το τρένο θα μπορούσε να βρίσκεται ο ίδιος ή το δικό του παιδί. Και καμία δικαιολογία, καμία απόπειρα αποποίησης ευθυνών, συμψηφισμού ή συγκάλυψης δεν μπορεί να πια να γίνει πιστευτή. Γιατί δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας, την εποχή που στο κινητό μας τηλέφωνο υπάρχουν εφαρμογές για να βλέπουμε που βρίσκονται πλοία και αεροπλάνα, ακόμη και οι παραγγελίες μας στις ταχυμεταφορές, δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου δύο τρένων. Που για 12 λεπτά κινούνται στην ίδια γραμμή με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Και η ζωή των ανθρώπων που είναι στις αμαξοστοιχίες κρέμεται από τις ενέργειες ενός και μόνο άπειρου και ακατάλληλου σταθμάρχη, που διορίστηκε παράνομα», τόνισε ο πρώην πρωθυπουργός.

Ο ίδιος επισήμανε πως αυτή η εικόνα διάλυσης κι απαξίωσης ενός δημόσιου συστήματος μεταφορών, δυστυχώς δεν είναι η εξαίρεση κι αυτό προκαλεί την ανασφάλεια και την αγανάκτηση των πολιτών.

«Τα τελευταία τέσσερα χρόνια αυτός είναι ο κανόνας για τη κυβέρνηση Μητσοτάκη. Απαξίωση δημόσιων οργανισμών. Αποψίλωση προσωπικού. Ιδιωτικοποιήσεις υπηρεσιών. Συμπράξεις με ιδιώτες. Το κοινό καλό, η ποιότητα και κυρίως η ασφάλεια έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Αυτό που προέχει είναι το κέρδος για ιδιώτες. Και το ρουσφέτι, το πελατειακό κράτος για τα γαλάζια παιδιά. Η διαχείριση της τραγωδίας από την πλευρά της κυβέρνησης ήταν εξίσου τραγική. Από τη πρώτη στιγμή ο κ. Μητσοτάκης προέταξε το ψέμα, την επικοινωνία, τη δικαιολογία. Φταίει ο σταθμάρχης, ήταν η πρώτη δήλωση. Μετά την κατακραυγή, η γραμμή άλλαξε. Φταίμε όλοι, έγινε. Όλοι αλλά κανείς συγκεκριμένα. Όλοι αλλά όχι ο επικεφαλής του δήθεν επιτελικού κράτους. Που για άλλη μια φορά, δεν ήξερε. Δεν ήξερε τη μελέτη Τσιόδρα– Λύτρα και ότι όσοι διασωληνώνονται εκτός ΜΕΘ πεθαίνουν. Δεν ήξερε ότι η κυρία Μενδώνη διόρισε και κάλυπτε τον Λιγνάδη. Δεν ήξερε ότι ο ανιψιός του παρακολουθεί τη μισή Ελλάδα μέσα από το γραφείο του. Δεν ήξερε και τώρα ότι ο κ. Καραμανλής είχε απαξιώσει πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο. Δεν ήξερε ότι επιτίθονταν στη Βουλή σε όσους βουλευτές μας του έθεταν ερωτήσεις για την ασφάλεια. Και επιδεικτικά απαξίωνε τους εργαζόμενους που του έστελναν εξώδικα. Τίποτα δεν ήξερε».

Στη συνέχεια, ο κ. Τσίπρας εντόπισε τις ευθύνες που κατά τον ίδιο οδήγησαν στο δυστύχημα, μιλώντας για εγκληματικά λάθη και παραλείψεις Μητσοτάκη:

  • Tο κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα καταστράφηκε από πυρκαγιά τον Ιούλη του 2019.

Και έκτοτε δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, όπως έδειξαν τα χθεσινά συγκλονιστικά τηλεοπτικά πλάνα, είναι γιαπί.

Αν λειτουργούσε, δε θα είχε συμβεί το ατύχημα.

  • Γιατί ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν παράνομα διορισμένος και δε θα γινότανε ποτέ σταθμάρχης αν δεν είχε τη στήριξη του κομματικού πελατειακού μηχανισμού της ΝΔ
  • Γιατί όσοι προσέλαβαν με μπλοκάκια, μεταξύ των οποίων και ο μοιραίος σταθμάρχης, ήταν ακατάλληλοι και ανεκπαίδευτοι. Και η ΡΑΣ ζητά τώρα την ανάκλησή τους από θέσεις ευθύνης.
  • Γιατί το καλοκαίρι του ‘19 υπήρχαν 1200 μόνιμοι στον ΟΣΕ και ειδικά στη Λάρισα 25 σταθμάρχες. Σήμερα μόλις 750 και 10 σταθμάρχες στη Λάρισα. Αποτέλεσμα το μοιραίο βράδυ να αφήσουν μόνο έναν άπειρο και ανεκπαίδευτο σταθμάρχη.
  • Γιατί το δευτεροβάθμιο κέντρο της Καρόλου αποδιαρθρώθηκε το 2020.
  • Γιατί το σύστημα ραδιοσυχνοτήτων επικοινωνία GSMR, είχε πλήρως παραδοθεί και το προσωπικό εκπαιδευτεί στη χρήση του από το 2019. Και τέσσερα χρόνια κανείς δεν το έθεσε σε λειτουργία.
  • Γιατί η σύμβαση ΟΣΕ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ προέβλεπε 600 εκ επενδύσεις από τον ιδιώτη καθώς και την υποχρέωση του δημοσίου να προχωρήσουν τα έργα ασφάλειας. Άρθρα που τελικά απορρίφθηκαν στη τελική της μορφή που ψηφίστηκε στη Βουλή.

«Υπάρχει, όμως, και κάτι πιο βαθύ. Αυτή η κυβέρνηση κέρδισε την ψήφο του ελληνικού λαού πριν τέσσερα χρόνια με σύνθημα το επιτελικό κράτος και την αριστεία. Και αντί να εκσυγχρονίσει το κράτος το ξεχαρβάλωσε. Αντί να φέρει άριστους και τεχνοκράτες έφερε τους αρεστούς και επικίνδυνους. Τη μόνη επιτελικότητα στο κράτους, τέσσερα χρόνια τώρα, τη βλέπουμε στις παρακολουθήσεις, στη χειραγώγηση της ενημέρωσης, στη χειραγώγηση της δικαιοσύνης. Και αυτό σημαίνει ότι με παλιές συνταγές και με παλιά υλικά δε μπορεί να οικοδομηθεί το καινούργιο. Οικογενειοκρατία, πελατειακές λογικές, ευνοιοκρατία, κομματικοί στρατοί και διαφθορά. Αυτό είναι το κράτος της δεξιάς εδώ και δεκαετίες. Ένας γόνος της οικογένειας Μητσοτάκη ως πρωθυπουργός. Κι ένας της οικογένειας Καραμανλή ως αρμόδιος υπουργός, έμελλε να έχουν την ευθύνη, όταν ένα τραγικό δυστύχημα έβγαλε στη επιφάνεια αυτό το παλιό και επικίνδυνο για τον πολίτη κράτος. Η δική μας ευθύνη είναι να το αλλάξουμε. Να το μετασχηματίσουμε. Με θεσμικές αλλαγές. Με διαφάνεια, λογοδοσία, αξιοκρατία, αξιολόγηση δομών και υπηρεσιών. Και με ενίσχυση σε προσωπικό και δομές εκεί που υπάρχει ανάγκη», πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης