ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο προεκλογικός Γολγοθάς μετά... την Ανάσταση

Ο προεκλογικός Γολγοθάς μετά... την Ανάσταση
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ΓτΠ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Η προεκλογική περίοδος μπορεί να έχει εισέλθει σε θερμά μονοπάτια από τη στιγμή που ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την ημερομηνία των εκλογών, αλλά το «κυρίως πιάτο» των εκλογικών στρατηγικών αναμένεται μετά το Πάσχα.

Άλλωστε η περίοδος που διανύουμε είναι άτυπα προεκλογική, αφού η επίσημη προκήρυξη των εκλογών θα γίνει αμέσως μετά το Πάσχα όταν ο πρωθυπουργός θα ενημερώσει και επισήμως την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε να προχωρήσουν τα συνταγματικά προβλεπόμενα.

Η ατζέντα των δύο μονομάχων είναι πλούσια για τις επόμενες εβδομάδες και είναι ήδη εμφανές ότι ο κάθε μονομάχος προσπαθεί να επιβάλλει τη δική του.

Η Νέα Δημοκρατία προσπαθεί να αναδείξει το πρόσωπο ενός σοβαρού και αξιόπιστου πρωθυπουργού, με διεθνές κύρος, που υπόσχεται να οδηγήσει στη δεύτερη τετραετία του τη χώρα στην ουσιαστική ανάπτυξη, χωρίς αναταράξεις, εικόνα που αντιπαρατίθεται με την εικόνα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης που εμφανίζεται ως «αφερέγγυος» ο οποίος «θα μας βάλει σε περιπέτειες.

Το κυβερνών κόμμα επιχειρεί επίσης να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη που κλονίστηκε μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, να πείσει τους κεντρώους ψηφοφόρους ότι είναι η μόνη αξιόπιστη δύναμη, αλλά να διαβεβαιώσει και τους προς τα δεξιά της ψηφοφόρους ότι θα επιδείξει υπεύθυνη και ενίοτε δυναμική στάση, σε θέματα όπως η ασφάλεια και το μεταναστευτικό.

Τρίτος άξονας της προεκλογικής τακτικής είναι η προσέλκυση ψηφοφόρων νέων σε ηλικία ή ανθρώπων που λιγότερο «φανατικοί» της πολιτικής . Οι συνεχείς εμφανίσεις του πρωθυπουργού σε εκπομπές όπου συνήθως δεν παίζεται το πολιτικό παιχνίδι φαίνεται ότι αποτελεί βασική στρατηγική για το κυβερνητικό επιτελείο. Οι εμφανίσεις στις εκπομπές της Ναταλίας Γερανού, της Ελεονώρας Μελέτη, όπως και η συνέντευξη στη youtuber Νεφέλη Μεγκ, αυτό ακριβώς καταδεικνύουν. Με αυτές τις εμφανίσεις η στόχευση είναι ο πρωθυπουργός να έρθει πιο κοντά σε κοινά που δεν θεωρούνται έντονα πολιτικοποιημένα και τα οποία ενδεχομένως βρίσκονται στον χώρο των αναποφάσιστων.

Σ΄αυτή την τακτική ο ΣΥΡΙΖΑ αντιπαραθέτει μια εντελώς διαφορετική στρατηγική, που έχει μόνο ένα κοινό σημείο με την στρατηγική της ΝΔ. Και στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θεωρούν ότι το δίλημμα «Μητσοτάκης ή Τσίπρας» είναι υπαρκτό και κομβικό για την απόφαση των πολιτών στις κάλπες.

Στον ΣΥΡΙΖΑ θα επιδιώξουν να αποδομήσουν το κυβερνητικό αφήγημα «πατώντας» σ’ αυτά που θεωρούν ότι αποτελούν τα αδύναμα σημεία του και έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα των πολιτών. Η ακρίβεια που έχει αποδυναμώσει σοβαρά τα εισοδήματα την τελευταία διετία είναι το θέμα που θα επαναφέρει συνεχώς ο ΣΥΡΙΖΑ στο πεδίο της αντιπαράθεσης υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ακρίβεια Μητσοτάκη».

Ένα ακόμα θέμα στο οποίο θα επιμείνουν είναι αυτό του debate, ειδικά αυτού ανάμεσα στους δύο αρχηγούς, το οποίο δε φαίνεται να προκρίνει η κυβερνητική πλευρά, προτιμώντας την τηλεμαχία με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. Η Κουμουνδούρου επιδιώκει να αναδείξει το πρόσωπο του πρωθυπουργού ως αυτού που «φοβάται την σύγκριση και τη σύγκρουση», αυτού που «φυγομαχεί».

Οι γέφυρες του ΣΥΡΙΖΑ προς το ΠΑΣΟΚ είναι πάντα ενεργές, αλλά είναι εμφανές ότι η κάθε πλευρά θέλει να βλέπει αυτή την ενδεχόμενη μετεκλογική συνεργασία από θέση ισχύος. Στο ΠΑΣΟΚ επικρατεί προβληματισμός αν απέδωσε τα αναμενόμενα η πρόταση για πρωθυπουργό «άγνωστο Χ» μετά τις εκλογές. Είναι βέβαιο ότι η Χαριλάου Τρικούπη θέλει να κάνει απολύτως διακριτό το ρόλο του κόμματος σε σχέση με αυτό των δύο μεγάλων μονομάχων και να μην εμφανίζεται ως ο «πρόθυμος εταίρος» που θα συμμαχήσει με όποιους όρους κι αν του θέσουν.

Ο προεκλογικός αγώνας ξεκινά και επισήμως μετά το Πάσχα και όπως όλα δείχνουν αμέσως μετά την Ανάσταση περιμένει ένας … Γολγοθάς τόσο τα κομματικά επιτελεία, όσο και τους πολίτες, που θα αποφασίσουν στις 21 Μαΐου ποια «Ανάσταση» τους πείθει περισσότερο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ