ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το νομοσχέδιο φέρνει «απέναντι» κυβέρνηση και Εκκλησία - Το «όχι» και η «απάντηση» στο υπουργικό

Το νομοσχέδιο φέρνει «απέναντι» κυβέρνηση και Εκκλησία - Το «όχι» και η «απάντηση» στο υπουργικό
ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI

Τη θέση ότι η Εκκλησία έχει απόψεις που είναι σεβαστές, αλλά από εκεί και πέρα... ουδέν σχόλιο, επανέλαβε η κυβέρνηση μετά το ηχηρό «όχι» που εξέφρασε η Ιερά Σύνοδος στο νομοσχέδιο για τους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία.

Ουσιαστικά, το Μαξίμου κράτησε χαμηλούς τόνους αποφεύγοντας την όποια αντιπαράθεση. Εξάλλου, μετά τη «βόμβα» του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου περί «δημοψηφίσματος», η διαφωνία της Εκκλησίας δεν προκάλεσε έκπληξη και η μόνη αμφιβολία που υπήρχε ήταν ως προς το ύφος της διατύπωσης στο ανακοινωθέν της Ιεραρχίας που τελικά δεν περιλαμβάνει λαοσυνάξεις.

Τα τρία στάδια της «αντεπίθεσης»

Πάντως, ο... μαύρος καπνός που βγήκε από τη Συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου στη Μονή Πετράκη, επιβεβαιώθηκε με τους ιεράρχες να ετοιμάζουν «πύρινα» κηρύγματα στις εκκλησίες, κάνοντας την αρχή την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, ενημερώνοντας το ποίμνιο για τη θέση της Εκκλησίας κατά του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε να «αντεπιτεθεί» σε τρία επίπεδα με τρία κείμενα με διαφορετικούς αποδέκτες: Το πρώτο κείμενο περιελάμβανε την επίσημη ανακοίνωση με την θέση της Εκκλησίας. Το δεύτερο θα διανεμηθεί στους ναούς ολόκληρης της χώρας και θα αφορά την κατήχηση των πιστών εκ του άμβωνος προκειμένου να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία. Και το «κερασάκι στην τούρτα» θα είναι ένα νομικό κείμενο προς όλους τους βουλευτές, με στόχο να γίνει σαφής η θέση της Εκκλησίας και να λειτουργήσει ως μία υπενθύμιση της επιρροής που έχει στους πιστούς - ψηφοφόρους.

Αυτοί είναι οι λόγοι της διαφωνίας

Στο επίμαχο ανακοινωθέν, η Ιερά Σύνοδος υποστηρίζει ότι το νομοσχέδιο, προωθεί την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας «και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων». Οι ιεράρχες δηλώνουν κάθετα αντίθετοι με το νομοσχέδιο και όπως είχε γράψει το CNN Greece προ λίγων ημερών, κυβέρνηση και εκκλησία οδηγούνται σε έναν «ιερό πόλεμο», με αφορμή τις συγκεκριμένες διαφωνίες:

1. Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή. Σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας και η ανάπτυξη παιδιών. Ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο. Πατέρας και μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής.

2. Η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί, αλλά αν σιωπήσει, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.

3. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση.

4. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης.

5. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.

6. Θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.

7. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας.

8. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου.

«Απάντηση» στο... Υπουργικό Συμβούλιο

Πάντως, λίγες ώρες αφότου δόθηκε στη δημοσιότητα το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου, με το οποίο εκφράστηκε η πλήρης αντίθεσή της στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ο πρωθυπουργός φέρνει το σχετικό νομοσχέδιο στο «τραπέζι» του αυριανού (στις 12 το μεσημέρι) υπουργικού συμβουλίου.

Μάλιστα αυτό θα είναι και το πρώτο θέμα στην ατζέντα και η παρουσίαση για την ισότητα στον πολιτικό γάμο για τα ομόφυλα ζευγάρια, θα γίνει από τον Υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο.

Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να εκληφθεί ως μια μορφή «απάντησης» στο «όχι» της Εκκλησίας, αν και ήδη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει διαμηνύσει επί του θέματος ότι οι απόψεις του κλήρου γίνονται σεβαστές αλλά η κυβέρνηση ψηφίστηκε για να εφαρμόσει το πρόγραμμά της.

Πώς κινούνται «γαλάζιοι» διαφωνούντες

Στον απόηχο του ομόφωνου «όχι» της Ιεράς Συνόδου, η κυβέρνηση έχει να αντιμετωπίσει και τους «γαλάζιους» διαφωνούντες, που δεν περιορίζονται στο Κοινοβούλιο, αλλά βρίσκονται και εντός Υπουργικού.

Μεταξύ αυτών, ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, ο οποίος, σύμφωνα με πηγές του MEGA, πρόκειται να δηλώσει την αντίθεσή του στη συνεδρίαση της Τετάρτης, ωστόσο δεν σκοπεύει να δημιουργήσει πρόβλημα στην κυβέρνηση, όπως ο ίδιος έχει δηλώσει, στηρίζοντας τον πρωθυπουργό. Ο κ. Βορίδης αναμένεται να απέχει από την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Ωστόσο, υπάρχει άλλη μία υπουργική διαφωνία με το επίμαχο νομοσχέδιο, καθώς η υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Μαρία Κεφάλα, έχει δηλώσει πως δεν θα το ψηφίσει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ