ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γαβρόγλου: Το σημερινό καθεστώς των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι σύντομα παρελθόν

Γαβρόγλου: Το σημερινό καθεστώς των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι σύντομα παρελθόν
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Το σημερινό καθεστώς των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι σύντομα παρελθόν, δηλώνει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφερόμενος στην επικείμενη ρύθμιση για το νέο Λύκειο.

Όπως αναφέρει ο υπουργός στην "Αυγή", σύντομα θα κατατεθεί πρόταση από πλευράς του υπουργείου, βάσει της οποίας, από τη δομή του Λυκείου και την ενίσχυση του εθνικού απολυτηρίου θα μπορούν οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Στόχος της σχετικής νομοθέτησης για την αρχιτεκτονική του νέου Λυκείου είναι να γίνει στα μέσα Σεπτεμβρίου ώστε οι μαθητές της Α΄ Λυκείου φέτος να γνωρίζουν πώς θα μπουν στα πανεπιστήμια σε τρία χρόνια, σημειώνει ο κ. Γαβρόγλου.

Στο μεταξύ, τόνισε ότι «προκαλούν θλίψη οι ανακοινώσεις ορισμένων κομμάτων αλλά και του Κυριάκου Μητσοτάκη που επαναλαμβάνουν με μονότονο και χωρίς κανένα επιχείρημα, την απόσυρση του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Σημειώνεται πως τη Δευτέρα, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας δεσμεύτηκε να αλλάξει τον «οπισθοδρομικό νόμο Γαβρόγλου».

Επιπλέον, σημειώνει ότι:

Ούτε η Σύνοδος Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων, ούτε και η Σύνοδος των Προέδρων των ΤΕΙ ζητάει κάτι τέτοιο, μάλιστα, μετά από πολύωρες συζητήσεις μαζί τους υπήρξαν και αξιοσημείωτες συγκλίσεις.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την "Αυγή", στο προς κατάθεση νομοσχέδιο, στο υπουργείο σβήνουν – γράφουν, προσπαθώντας να πετύχουν τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση και να κατευνάσουν τις αντιδράσεις των διοικητών πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Άλλωστε, ο κ. Γαβρόγλου διαβεβαίωσε το Σάββατο τους πρυτάνεις πως θα υπάρξουν «νέες τεχνικές βελτίωσης» και επέμεινε στο «να μην αλλοιωθεί η φυσιογνωμία του».

Πιο αναλυτικά, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπονται:

  • Η δημιουργία του θεσμού των περιφερειακών Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
  • Η συγκρότηση Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης σε κάθε ΑΕΙ.
  • Η θεσμοθέτηση ενιαίων και αδιάσπαστων τίτλων σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που παρέχονται από τα πενταετή προγράμματα σπουδών και η δημιουργία των προϋποθέσεων για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων από Τμήματα τεχνολογικών κατευθύνσεων των ΤΕΙ.
  • Η ενίσχυση της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, με τη δυνατότητα δημιουργίας διετών δομών στα ΑΕΙ που θα παρέχουν πιστοποιημένα διπλώματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με βάση το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων.
  • Η ενίσχυση της ακαδημαϊκής λειτουργίας των κοσμητειών και των κοσμητόρων.
  • Η «διασφάλιση της ακαδημαϊκότητας» των ΠΜΣ, η εξασφάλιση της πρόσβασης των φοιτητών σε αυτά, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, η διαφάνεια και ο εξορθολογισμός στους προϋπολογισμούς των ΠΜΣ, η ενίσχυση των ΠΜΣ που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης.
  • Η συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στα όργανα διοίκησης.
  • Η εκλογή αντιπρυτάνεων με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο και μονοσταυρία.
  • Η επαναφορά του Πρυτανικού Συμβουλίου.
  • Ρυθμίσεις για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν τους ΕΛΚΕ (Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας).
  • Η απαγόρευση παράλληλης απασχόλησης στα μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης.
  • Η συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία και μεταβολή έδρας Σχολής ή Τμήματος με Υπουργική Απόφαση.
  • Η απλοποίηση της διαδικασίας σύναψης ατομικών συμβάσεων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ