Η Stratos είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά αυτοκίνητα της Lancia, που είχε εξελιχθεί προκειμένου η ιταλική εταιρεία να μπορέσει να διεκδικήσει Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι. Πράγματι η Lancia με τη Stratos κατέκτησε 3 συνεχόμενους τίτλους, το 1974, το 1975 και το 1976, ενώ προκειμένου να γίνει αυτό είχαν κατασκευαστεί και 492 μονάδες -από το 1973 έως και το 1978- με έγκριση τύπου για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους.

Διαβάστε επίσης

Είτε ως αγωνιστικό είτε ως μοντέλο παραγωγής η Stratos εντυπωσίαζε, τόσο με το σφηνοειδές και εξαιρετικά χαμηλό (ύψος 1,11 μέτρα) αμάξωμά της που είχε σχεδιάσει ο Bertone, όσο και με το μικρό της μέγεθος, μιας και το μήκος της μόλις που έφτανε τα 3,70 μέτρα. Κινητήρας της o V6 των 2.418 κυβικών της Ferrari Dino, ο οποίος απέδιδε 190 ίππους.

Λογικά ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει φανατικούς οπαδούς και νοσταλγούς, μεταξύ αυτών και το Γερμανό πολύ- εκατομμυριούχο Michael Stoschek, ιδιοκτήτη του ομίλου εταιρειών Brose, που είναι προμηθευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Stoschek λοιπόν αποφάσισε πριν από περίπου μια δεκαετία να αναβιώσει τη Stratos, ανάθεσε στην Pininifarina τη σχεδίαση ενός νέου, σύγχρονου μοντέλου που θα παραπέμπει σε όλες τους τις λεπτομέρειες στο αρχέτυπο, χρησιμοποίησε σα βάση το τροποποιημένο πλαίσιο μιας Ferrari 430 Scuderia -τροποποιημένο γιατί το μήκος παρέμεινε στα 3,70 μέτρα- και βέβαια το V8 της των 4.300 κυβικών και των 540 ίππων, προκειμένου και εδώ να υπάρχει άμεση συσχέτιση με το παρελθόν.

Το νέο μοντέλο ονομάστηκε, για νομικούς λόγους, New Stratos, παρουσιάστηκε το 2010 και είχε προκαλέσει ενθουσιασμό ακόμα και στον τότε επικεφαλής της Ferrari Luca di Montezemοlo που την έχει δει και από κοντά, αλλά τελικά αποφάσισε να μη συμμετέχει στο εγχείρημα. Η απόφαση αυτή της Ferrari σήμαινε ταυτόχρονα και την αδυναμία κατασκευής της New Stratos για την οποία έχει ήδη συγκεντρωθεί 50 παραγγελίες. Τα χρόνια πέρασαν, τα όποια θέματα με τη Ferrari αμβλύνθηκαν και τελικά βρέθηκε μια λύση για την παραγωγή της New Stratos: η ιταλική εταιρεία MAT (Manifattura Automobili Torino) θα αναλάβει την κατασκευή 25 συνολικά New Stratos.

Έτσι στη Γενεύη θα γίνει η επίσημη πρεμιέρα της, ενώ θα παρουσιαστούν από τη ΜΑΤ και οι διάφορες παραλλαγές της, που θα περιλαμβάνουν τόσο μια έκδοση Safari όσο και μια GT. Στην έκθεση θα ανακοινωθούν και περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ οι φήμες λένε πως η ισχύς της δεν θα είναι μικρότερη των 550 ίππων.

Ανεξάρτητα πάντως από αυτό γεγονός είναι πως η New Stratos αποτελεί μια εξαιρετική αναβίωση του κλασικού μοντέλου της Lancia με τη μεγάλη ιστορία.

Impressions from the New Stratos on the Circuit Paul Ricard from New Stratos on Vimeo.


Διαβάστε επίσης

25 επανεκδόσεις της θρυλικής Aston Martin DB5 ζητούν τον… Τζέιμς Μποντ τους

Το νέο Ford Focus ST δεν θα κατέβει στα 1.500 κυβικά, θα έχει 250 ίππους και αυτόματο κιβώτιο

Αυτοκίνητο: «Ιερά εξέταση» για τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες του Mercedes-AMG Project One

Αυτοκίνητο: Πόσο νομίζετε ότι διαρκεί η αλλαγή λαδιών σε μια Lamborghini Huracan;