Σήμερα δεν ρωτάμε καν για αυτό, μιας και η παρουσία του θεωρείται αυτονόητη, καθώς από το 2004 περιλαμβάνεται, με οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποχρεωτικά στο βασικό εξοπλισμό όλων των καινούργιων αυτοκινήτων.

Ο λόγος για το ABS (Anti-lock Braking System, Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών), που δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν κατά το φρενάρισμα και να ολισθαίνουν. Γεγονός που μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις ακινητοποίησης αλλά το πιο σημαντικό είναι πως επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρήσει την κατευθυντικότητά του. Κι αυτό γιατί με την παρουσία και την ενεργοποίησή του δεν μπλοκάρει ούτε το σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του επιπέδου της ενεργητικής ασφάλειας.

Το ABS λοιπόν παρουσιάστηκε πριν από ακριβώς 40 χρόνια, πιο συγκεκριμένα στις 22 με 25 Αυγούστου του 1978, από τη Mercedes, στην πίστα δοκιμών της κοντά στη Στουτγκάρδη και φυσικά είχε θεωρηθεί πρωτοποριακό και καινοτόμο. Ταυτόχρονα εγκαινίασε στην ουσία την είσοδο των ηλεκτρονικών στην αυτοκινητοβιομηχανία και τα προϊόντα της.

Στην κανονική παραγωγή πέρασε την ίδια χρονιά, στο κορυφαίο της μοντέλο. Την τότε γενιά της μεγάλης της λιμουζίνας, της S-Class με τον εσωτερικό κωδικό W 116, όπου χρεωνόταν επιπλέον 2.217,60 μάρκα, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για την εποχή. Από το 1981 το ABS ήταν διαθέσιμο προαιρετικά για όλα τα επιβατικά μοντέλα της εταιρείας, ενώ 11 χρόνια αργότερα, από τον Οκτώβριο του 1992, συμπεριλήφθηκε στο στάνταρ εξοπλισμό τους.

Για να είμαστε πάντως απόλυτα ακριβείς το ABS, ως σύστημα και σε μια πρωτόλεια, πλήρως μηχανική λειτουργία που δεν είχε ούτε ακρίβεια ούτε αξιοπιστία ως προς τη λειτουργία της, είχε εμφανιστεί πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής τη δεκαετία του ’60 στο Jensen FF.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!