Ένα από τα φιλόδοξα σχέδια της Ιαπωνίας είναι το διαστημικό της πρόγραμμα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την αποστολή ανθρώπων στο δορυφόρο της Γης, τη Σελήνη.

Η ιαπωνική αποστολή, όπως άλλωστε και αυτές που έχουν προηγηθεί και έχουν προσσεληνωθεί, προκειμένου να μπορέσει να εξερευνήσει την επιφάνεια της Σελήνης και να εκτελέσει το επιστημονικό της έργο θα χρειαστεί και έναν μέσο μεταφορά και μετακίνησης. Για την ακρίβεια ένα ρομποτικό όχημα ή rover όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται.

Για το σκοπό αυτό η JAXA, η ιαπωνική διαστημική υπηρεσία, απευθύνθηκε στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, την Toyota, με την οποία και συμφώνησε για την κατασκευή οχημάτων αυτού του τύπου. Σύμφωνα λοιπόν με τις προδιαγραφές που εκπονήθηκαν το Luna rover της Toyota θα έχει ενεργειακές κυψέλες -πρόκειται για μια τεχνολογία στην οποία η ιαπωνική εταιρεία πρωτοπορεί- καθώς και ηλιακά πάνελ, που θα συλλέγουν και θα αποθηκεύουν την ηλιακή ενέργεια για σκοπούς κίνησης.

Η ελάχιστη αυτονομία του Toyota για τη Σελήνη θα είναι τα 10.000 χιλιόμετρα, ενώ κινητήριοι θα είναι και οι συνολικά 6 τροχοί του. Προφανώς για λόγους ασφαλείας σε θέματα πρόσφυσης και δυνατότητες κίνησης μιας και πρόκειται αποκλειστικά για «off road» διαδρομές, για να χρησιμοποιήσουμε ένα γνώριμό μας όρο και μάλιστα παντελώς άγνωστες. Από πλευράς διαστάσεων το μήκος του Toyota Luna rover θα φτάνει τα 6,0 μέτρα και το ύψος τα 3,8. Οι χώροι στο εσωτερικό του θα μπορούν να φιλοξενήσουν δύο αστροναύτες, ενώ αν υπάρχει ανάγκη θα χωρέσουν μέχρι και τέσσερις.

Με βάση τον προγραμματισμό της JAXA, όπως τον παρουσίασε ο πρόεδρός της Koichi Wakata, το 2029 θα πραγματοποιηθεί η δοκιμαστική εκτόξευση του οχήματος της Toyota για τη σελήνη, ενώ οι αποστολές στη Σελήνη θα αρχίσουν, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μετά το 2030. 

Διαβάστε επίσης