Το Soul είναι από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2009 η αισθητική εξτραβαγκάντζα στη γκάμα της Kia. Ένα crossover που είτε σου αρέσει είτε όχι, με το πρώτο να κυριαρχεί. Φυσικά στην 3η κατά σειρά γενιά όχι μόνο δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει αυτή η προσέγγιση αλλά ενισχύθηκε και άλλο. Με την ακόμα πιο χαρακτηριστική μάσκα, αλλά και το προφίλ που παραμένει γωνιώδες και πλέον έχει πιο πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Όπως τη διαμόρφωση της πίσω κολώνας ή το σχήμα των παραθύρων που πλέον κλείνουν ακόμα πιο έντονα προς τα πίσω.

Η προηγούμενη γενιά του Soul πέρα από τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είχε και μια ηλεκτρική εκδοχή, η οποία το 2018, την τελευταία δηλαδή χρονιά του μοντέλου αποδείχθηκε best seller, πουλώντας σχεδόν το διπλάσιο από τις άλλες εκδόσεις μαζί. Οι οποίες στην καινούργια γενιά δεν υφίστανται καν στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα το νέο Soul να λέγεται eSoul και όπως καταλαβαίνει κανείς είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Και μάλιστα εξελιγμένο ηλεκτρικό, με πλαίσιο ειδικά σχεδιασμένο για την ηλεκτροκίνηση, υδρόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου, διαθέσιμες με δύο χωρητικότητες, 39,2 και 64 kWh, που εξασφαλίζουν αντίστοιχα αυτονομία 276 και 452 χιλιομέτρων. Ενδιαφέρουσα είναι η προσοχή που έχουν δώσει οι μηχανικοί της Kia στην λεπτομέρεια. Έτσι υπάρχει (προαιρετικά) για τη θέρμανση του εσωτερικού αντλία θερμότητας που εκμεταλλεύεται το σύστημα ψύξης των μπαταριών και δεν χρησιμοποιεί ενέργεια από τη μπαταρία. Το σύστημα κλιματιαμού αντίστοιχα που χρησιμοποιεί μπορεί να μειώνει τη θερμοκρασία μόνο π.χ. γύρω από τον οδηγό, όταν είναι μόνος του, προκειμένου και πάλι να εξοικονομείται ενέργεια.

Από και κει πέρα υπάρχει το φις CCS (Combined Charging System) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για φορτιστές συνεχούς ρεύματος DC, ενώ υπάρχει ένα πολύ έξυπνο και αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Το σύστημα αυτό ελέγχεται από τα paddles στο τιμόνι, έχει πέντε επίπεδα λειτουργίας και ένα αυτόματο που χρησιμοποιεί το ραντάρ του αυτοκινήτου και προσαρμόζει το φρενάρισμα του eSoul άρα και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας ανάλογα με το προπορευόμενο όχημα. Αν εξοικειωθεί κανείς με το σύστημα μπορεί και να κινηθεί πατώντας ελάχιστα το πεντάλ του φρένου, υιοθετώντας ουσιαστικά μια λειτουργία one pedal. Επίσης με το παρατεταμένο πάτημα του αριστερού paddle -αυτό είναι το πέμπτο επίπεδο- το eSoul μπορεί ακόμα και να ακινητοποιηθεί. Ταυτόχρονα υπάρχουν και τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Sport, Eco και Eco+, με το τελευταίο να θέτει εκτός του σύστημα κλιματισμού και να περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 90 χλμ./ ώρα για τη μέγιστη δυνατή οικονομία ενέργειας.

Όλα αυτά τα συστήματα ούτε μεγάλο χρόνο προσαρμογής απαιτούν ούτε επιπλέον φόρτο εργασίας προσθέτουν στον οδηγό, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το eSoul γύρω από τη Φρανκφούρτη όπου έγινε η επίσημη παρουσίασή του. Αυτό που επίσης διαπιστώσαμε είναι η δυνατή ώση που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων που συνδυάζεται με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh (η μικρή των 39,2 kWh τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων) τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στις επιδόσεις που ανακοινώνει επίσημα η Kia, με το 0-100 χλμ./ ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 7,9 δεύτερα (τελική ταχύτητα 167 χλμ./ ώρα).

KIA NIRO E SOUL 3a

Σύγχρονο εσωτερικό με ψηφιακό πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, περιστροφικό επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο και φωτεινή ένδειξη φόρτισης στο πάνω μέρος του ταμπλό. Πηγή: Kia

Πιο σημαντικό από την τιμή του «0-100» είναι το ότι η επίσημη αυτονομία των 452 χιλιομέτρων δεν δείχνει να απέχει πολύ από την πραγματική, γεγονός που καθιστά το eSoul κατάλληλο τόσο για όλες τις καθημερινές μετακινήσεις όσο και για ταξίδια π,χ των 300 χιλιομέτρων. Ειδικά από τη στιγμή που και η φόρτισή του ολοκληρώνεται σχετικά γρήγορα.

Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν οι άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ο μοντέρνος σχεδιασμός του εσωτερικού με την ωραία ενσωματωμένη οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment, το νέο σύστημα τηλεματικής UVO με την αντίστοιχη εφαρμογή (app), καθώς και τα πολλά συστήματα υποβοήθησης.

Όλα αυτά και κυρίως η μεγάλη αυτονομία της κορυφαίας έκδοσης επιτρέπουν στο eSoul να παίξει το ρόλο και του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας. Η οποία αν έχει πιο συντηρητικά γούστα μπορεί να επιλέξει το αντίστοιχο eNiro που βασίζεται στο ίδιο ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο και έχει την ίδια EV τεχνολογία. 

Το νέο Kia eSoul θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μάλλον από του χρόνου, ενώ για το κόστος αγοράς του μια πρώτη ένδειξη αποτελούν οι τιμές του στη Γερμανία, όπου η βασική έκδοση των 136 ίππων με τη μπαταρία των 39,2 kWh κοστίζει από 33.990 ευρώ και η μεγαλύτερη με τους 204 ίππους και τη μπαταρία των 64 kWh από 37.790 ευρώ.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!