Η GLS, από τη στιγμή που η iconic G-Class είναι μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη περίπτωση, είναι το κορυφαίο SUV της Mercedes και δικαίως μπορεί να χαρακτηρισθεί ως η S-Class της συγκεκριμένης κατηγορίας. Της οποίας είναι από τους ιδρυτικούς εκπροσώπους, μιας και ήδη βρίσκεται στην 3η γενιά της, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση της Νέας Υόρκης. Λογικό και αναμενόμενο το τελευταίο μιας και οι ΗΠΑ είναι από τις μεγαλύτερες αγορές της και κατασκευάζεται και εκεί.

Σε σχέση με την προκάτοχό της η ολοκαίνουργια GLS, που αισθητικά ακολουθεί το πρότυπο της επίσης καινούργιας GLE, μεγάλωσε ακόμα λίγο, ξεπερνώντας έστω και ελάχιστα τα 5,20 μέτρα, ενώ το πλάτος της, με 1,956 μέτρα βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο των 2,0 μέτρων. Ενδιαφέρον είναι πως για να χωρά με άνεση στα πλυντήρια αυτοκινήτων υπάρχει ειδικό πρόγραμμα, με τη χρήση του οποίου, πέρα από το ότι κλείνουν όλα τα παράθυρα και η ηλιοροφή, η στάνταρ πνευματική ανάρτηση σηκώνεται στο άνω όριό της προκειμένου να μειωθεί όσο το δυνατόν το πραγματικό της πλάτος.

Αυξημένο κατά 60 χιλιοστά είναι και το μεταξόνιο της που έχει φτάσει τα 3.135 χιλιοστά και έχει κάνει ακόμα πιο άνετους τους χώρους για τους συνολικά πέντε πίσω επιβάτες. Τόσο που οι δύο που θα καθίσουν στην 3η σειρά μπορούν να έχουν ανάστημα, κατά τη Mercedes μέχρι και 1,94 και να μην αισθάνονται πιεσμένοι. Ταυτόχρονα υπάρχει και δυνατότητα μετακίνησης της μεσαίας σειράς, η οποία προαιρετικά (στάνταρ στις ΗΠΑ) μπορεί να αποτελείται από ξεχωριστά καθίσματα.

Οι ρυθμίσεις όλων των καθισμάτων πάντως γίνεται ηλεκτρικά, ενώ ακόμα και η αναδίπλωση τους γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Στην περίπτωση αυτή η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 2.400, τιμή ιδιαίτερα μεγάλη.

Στο ταμπλό υιοθετείται και εδώ, με διαφορές φυσικά στις λεπτομέρειες προκειμένου να τονίζεται ο διαφορετικός χαρακτήρας της GLS, η λογική της S αλλά και τις E-Class, με τις δύο μεγάλες διαδοχικές οθόνες των 12,3 ιντσών κάτω από ένα ενιαίο κρύσταλλο. Ο εξοπλισμός είναι κυριολεκτικά συβαριτικός και περιλαμβάνει μέχρι και σύστημα κλιματισμού 5 ζωνών καθώς και οθόνες και δυνατότητες διασύνδεσης και για όσους κάθονται πίσω.

Η κορυφαία προς το παρόν GLS είναι η GLS 580 4MATIC, η οποία κινείται από τον V8 των 4.000 κυβικών, που διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V. Το οποίο υποβοηθά, όποτε υπάρχει ανάγκη, με 22 ίππους και 250 Nm τον V8 που αποδίδει 489 ίππους και 700 Nm. Η επίσης ήπια υβριδική και εξακύλινδρη GLS 450 4MATIC δεν θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη, ενώ οι δύο diesel είναι η GLS 350d και η GLS 450d, στις οποίες ο εξακύλινδρος diesel των 3.000 κυβικών αποδίδει 286 (600 Nm) και 330 ίππους (700 Nm) αντίστοιχα.

Στάνταρ παντού είναι τόσο το αυτόματο κιβώτιο 9 G-Tronic όσο και η τετρακίνηση που προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με κιβώτιο μεταφοράς με κοντές σχέσεις. Από κει και πέρα υπάρχει και το E-Active Body Control που ελαχιστοποιεί τις κλίσεις και τις κινήσεις του αμαξώματος και συνεργάζεται με το ROAD SURFACE SCAN που «σκανάρει» το δρόμο μπροστά και με το CURVE που κάνει το ίδιο με τις στροφές, προκειμένου να προσαρμοστούν ανάλογα οι ρυθμίσεις της ανάρτησης.

H νέα Mercedes GLS μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους έως και 3.500 κιλών και προαιρετικά υπάρχει και σύστημα υποβοήθησης για τη διευκόλυνση του οδηγού στις μανούβρες.

Διαβάστε επίσης