ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσα χρόνια ζωής λέτε πως έχουν ακόμα μπροστά τους οι κινητήρες πετρελαίου;

Πόσα χρόνια ζωής λέτε πως έχουν ακόμα μπροστά τους οι κινητήρες πετρελαίου;

Γεγονός είναι πως τον τελευταίο καιρό οι κινητήρες πετρελαίου έχουν μπει στο στόχαστρο, αδικαιολόγητα κατά την άποψή μου, με κάποιους να βιάζονται, με περίσσιο μάλιστα ζήλο να τους ξεγράψουν.

Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική και οι διάφορες Κασσάνδρες των diesel διαψεύδονται συνεχώς όχι μόνο από τη συνεχή παρουσίαση νέων μοντέλων και με κινητήρες πετρελαίου, αλλά και με τις τοποθετήσεις ανθρώπων που είναι σε θέση να γνωρίζουν τόσο το παρόν, όσο και όσα θα ακολουθήσουν στο μέλλον.

Ένας από αυτούς είναι και ο τεχνικός διευθυντής της BMW, ο Klaus Froehlich, ο οποίος στo πλαίσιo της εκδήλωσης NextGen και στην οποία η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει ότι καινούριο διαθέτει σε όλους τους τομείς, είπε πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι παρόντες για μερικές δεκαετίες ακόμα. Συγκεκριμένα, ο τεχνικός διευθυντής της γερμανικής εταιρείας πιστεύει πως οι diesel θα φτάσουν μέχρι και το 2040 και κατά πάσα πιθανότητα θα το ξεπεράσουν και πως τα σύνολα βενζίνης έχουν τουλάχιστον μια δεκαετία επιπλέον.

Ταυτόχρονα, ο Froelich είπε πως στην ηλεκτροκίνηση έχουν δοθεί υπερβολικές διαστάσεις και πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παραμείνουν ακριβά, κυρίως λόγω των υλικών, σπάνιες γαίες κ.λπ., που είναι απαραίτητα για την κατασκευή των μπαταριών τους.

Από κει και πέρα, διευκρίνισε πως κάποιοι από τους υπάρχοντες κινητήρες δεν θα συνεχίσουν στο μέλλον. Ένα από αυτούς είναι και ο τρικύλινδρος diesel των 1.500 κυβικών της BMW, καθώς για να προσαρμοστεί στις νέες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων θα απαιτούσε πολύ υψηλές επενδύσεις. Αντίστροιχη είναι η κατάσταση και για τον εξακύλινδρο diesel των 3.000 κυβικών με τα τέσσερα turboi, ενώ αντίθετα δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα ιθ τετρακύλινδροι και οι εξακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες με τους 3 υπερσυμπιεστές.

Στα σύνολα βενζίνης πολύ δύσκολα θα συνεχίζει ο V12 των 6.600 κυβικών της βαυαρικής εταιρείας, καθώς πέρα από το θέμα των εκπομπών ρύπων υπάρχει και το ζήτημα της εξαιρετικά μικρής παραγωγής του -μικρότερη των 5.000 μονάδων σε ετήσια βάση- ενώ ο V8 των 4.400 κυβικών είναι πολύ πιθανό να αντικατασταθεί στο μέλλον από ένα εξακύλινδρο με υποβοήθηση υβριδικού συστήματος και απόδοση μεγαλύτερη των 670 ίππων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ