Η σκέψη είναι λογική και αναμενόμενη: από τη στιγμή που υπάρχουν τα SUV και τα συμβατικά μοντέλα της ίδιας κατηγορίας γιατί να μην προκύψουν και κάποια που θα τοποθετούνται ενδιάμεσα και θα προσπαθούν να συνδυάσουν τα καλύτερα από τους δύο αυτούς «κόσμους»;

Mέχρι τώρα έχουμε δει ανάλογες προσεγγίσεις, είτε αυτές λέγονται Allroad είτε Cross Country στις μεγαλύτερες κατηγορίες, ενώ τώρα ακολουθεί στη μικρή- μεσαία κατηγορία και η Kia. Με το XCeed για το οποίο όμως ακολούθησε έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο. Δεν πήρε ένα από τα υπάρχοντα αμαξώματα της γκάμας του Ceed, π.x. το Sportswagon ή το Proceed ψηλώνοντάς το και προσθέτοντας στοιχεία που τονίζουν την off road διάσταση, αλλά σχεδίασε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, το οποίο, ναι μεν βασίζεται στο (πολύ καλό) πλαίσιο του Ceed αλλά έχει άλλο στυλ και άλλες αναλογίες.

Έτσι λοιπόν η σχεδίαση του XCeed είναι μοντέρνα και δυναμική και πέρα από το εμπρός του μέρος με την εμφατική και ελαφρώς διαφοροποιημένη μάσκα προσδιορίζεται τόσο από το πολύ όμορφο πίσω μέρος του αλλά και την έντονη κλίση της οροφής του, που του εξασφαλίζει και ένα στυλ κουπέ. Ταυτόχρονα, η αυξημένη απόστασή του από τα έδαφος, που ανάλογα με τη ζάντα κυμαίνεται από τα 172 (με τροχούς 16 ιντσών) έως και τα 184 χιλιοστά (με 18άρες ζάντες), το αποστασιοποιεί σημαντικά από τα συμβατικά μικρά- μεσαία.

Το XCeed είναι αναμφίβολα φρέσκο, νεανικό και πιο ανάλαφρο οπτικά σε σχέση με ένα κλασικό SUV. Η Kia το χαρακτηρίσει ως CUV (Crossover Utility Vehicle) αλλά από τη στιγμή που ο διαχωρισμός μεταξύ των κατηγοριών και υπο- κατηγοριών δεν είναι σαφής και τα χαρακτηριστικά τους ενίοτε συγκλίνουν είναι πιο σημαντικό να σταθούμε στο ότι το νέο Kia έχει προσωπικότητα και χαρακτήρα και λόγω της όλης προσέγγισής του ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το εσωτερικό ακολουθεί το γενικότερο στυλ των Ceed, με σύγχρονη σχεδίαση, ποιοτικά υλικά και προσεγμένo φινίρισμα και με την οθόνη του νέου συστήματος infotainment UVO Connect που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της κορεάτικης μάρκας, να έχει διαγώνιο από 8,0 έως 10,1 ίντσες -για τα μοντέλα που θα έρθουν στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, η μεγάλη οθόνη μπορεί να διαχωριστεί και να φιλοξενεί περισσότερες από μια ενδείξεις, ενώ επίσης για πρώτη φορά σε Kia διατίθεται και ψηφιακός πίνακας οργάνων. Με διαγώνιο 12,3 ιντσών, μεγάλη ανάλυση 1.920x720 pixels και ωραία γραφικά.

Η θέση οδήγησης ακολουθεί τη συνολική τοποθέτηση του αυτοκινήτου, καθώς είναι πιο ψηλή σε σχέση με ένα συμβατικό hatchback διευκολύνοντας την είσοδο και την έξοδο και πιο χαμηλή συγκριτικά π.χ. με το Sportage, τονίζοντας τον πιο σπορτίφ προσανατολισμό.

Η μεγάλη επιτυχία της σχεδίασης του XCeed είναι ότι οι χώροι του ελάχιστα υπολείπονται σε σχέση με αυτούς ενός συμβατικού SUV ανάλογου μεγέθους (το μήκος του είναι σχεδόν 4,40 μέτρα). Και αυτό γιατί μέρος της επιτυχίας των SUV γενικά οφείλεται στη μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό τους. Ταυτόχρονα και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ είναι απόλυτα ικανοποιητικό, καθώς κυμαίνεται από τα 426 έως τα 1.378 λίτρα. Στην πρακτικότητα συμβάλλει και η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος σε τρία μέρη και σε αναλογία 40:20:40, όσο και το διπλό δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό το XCeed είναι στην ουσία πλήρες σε ότι αφορά τον εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας, υποβοήθησης και διασύνδεσής του. Αν θέλουμε να ξεχωρίσουμε κάποια στοιχεία εξοπλισμού τότε αυτά θα είναι το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου και το premium ηχοσύστημα της JBL με το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί.

Το ολοκαίνουργιο XCeed το οδήγησα γύρω από τη Μασσαλία και η γενική διαπίστωση είναι πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο. Που ναι μεν έχει λίγο πιο μαλακή ανάρτηση σε σχέση με το Ceed, επιλογή που επιβαλλόταν λόγω των διαφορετικών απαιτήσεων, αλλά αυτό στην πράξη δεν ενοχλεί διόλου. Απεναντίας οι ανωμαλίες των δρόμων αντιμετωπίζονται ακόμα πιο αποτελεσματικά -χάρη και στα υδραυλικά στοπ των αμορτισέρ- και ταυτόχρονα οι κλίσεις είναι απόλυτα ελεγχόμενες όπως και οι μικρο- κινήσεις του αμαξώματος. Τα περιθώρια πρόσφυσης -κινητήριοι τροχοί είναι αποκλειστικά οι εμπρός- είναι μεγάλα και σπάνια ή ηθελημένα θα ενεργοποιηθούν τα συστήματα ελέγχου, ενώ συνολικά η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι πιο κοντά στο ευέλικτο και άμεσο ενός καλά στημένου hatchback παρά σε ένα πιο «βαρύ» συμβατικό SUV.

Αυτός λοιπόν είναι ένας άλλος τομέας που διαφοροποιεί ευχάριστα το XCeed και του προσθέτει πόντους, ενώ αυτό ισχύει και για τους κινητήρες του. Στη Γαλλία οδήγησα τον 1.4 T-GDi των 140 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως και ο diesel των 1.600 κυβικών. Ο τελευταίος πέρα από 136 ίππους όπως στο αυτοκίνητο ης δοκιμής μας, έχει και μια εκδοχή με 115 ίππους.

KIA XCEED 28

Νεανικό και σύγχρονο εσωτερικό με άνετους χώρους, προσεγμένα υλικά, πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και ένα ολοκαίνουργιο σύστημα infotainment με οθόνη τουλάχιστον 8,0 ιντσών για τα αυτοκίνητα που θα έρθουν στη χώρα μας. Πηγή: Kia

Και τα δύο σύνολα δεν πιέζονται να κινήσουν το κομψό πεντάθυρο αμάξωμα και βρίσκονται στο στοιχείο τους πιο πολύ στις μεσαίες στροφές λειτουργίας τους. Από κει και πέρα και αν έχεις τη διάθεση ο βενζινοκινητήρας σε προκαλεί περισσότερο να τον πιέσεις ενώ ο diesel, που είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και ήσυχος, να κινηθείς πιο χαλαρά αλλά όχι και κατά ανάγκη πιο αργά εκμεταλλευόμενος τη μεγαλύτερη ροπή του χαμηλά.

Το εισαγωγικό σύνολο της γκάμας είναι ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDi των 120 ίππων και το κορυφαίο ο αντίστοιχος τετρακύλινδρος 1.600 που αποδίδει 204 ίππους και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο που η επωνυμία του δεν περιλαμβάνει το GT.

Συμπερασματικά το ολοκαίνουργιο Kia ΧCeed έχει όλα τα προσόντα να είναι το επόμενο best seller της Kia και ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας των CUV/ SUV για να χρησιμοποιήσουμε την κωδικοποίηση. Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο από τον Οκτώβριο και σε τιμές που θα ανακοινωθούν στην πορεία. Αν όμως εσείς θεωρήσετε πως θα ξεκινά από τις 20.000+ ευρώ δεν θα έχετε πέσει και πολύ έξω.

Διαβάστε επίσης